
PETR VLK
Střety v Los Angeles se staly neukrajinským světovým fenomenem minulých dnů. Nedalo mi to a začal jsem zkoumat, jestli za nepokoji, které leckde už získaly charakter regulérní městské války stojí „jen“ odpor proti deportaci nelegálů, to v prvém stupni nebo v tom druhém, jak je nám vtloukáno do hlav evropským/českým mainstreamem, jde o střet té nejlidštější progresivně liberální demokracie s tupou a antihumánní trumpovskou, polodiktarní bigotostí.
Na skle mi toho prošlo mno. Nicméně nakonec mne čekalo překvapení – že ten exces v LA s sebou nese dimenzi třetí – viz článek z webu The American Spectator
Do We Have a Nation? These aren’t rioters, they are invaders
podle překladače
Máme národ? To nejsou výtržníci, to jsou vetřelci
Minulý víkend vypukly v jednom z nejznámějších a po dlouhou dobu nejoblíbenějších amerických měst násilné nepokoje . Požáry zuřily v Los Angeles, zatímco výtržníci mávající zahraničními vlajkami házeli na federální policisty vše od kamenů a betonových desek až po petardy a Molotovovy koktejly. Proč? Tito agenti měli za úkol torpédovat program masových deportací, který sehrál klíčovou roli v tom, že Donald Trump byl zvolen prezidentem podruhé, historicky drtivým vítězstvím. Jinými slovy, nelegální imigranti mávali mexickými vlajkami, pálili americké vlajky, terorizovali americké město a napadali ochránce amerického práva, aby… zůstali v Americe a nebyli posláni zpět do země, jejíž vlajkou mávali.
To nedává smysl. Na první pohled se to dokonce zdá komicky nelogické a kognitivně disonantní. Druhý, nebo možná i třetí pohled, ale rychle odhalí mnohem méně legrační pravdu: Nejsou to výtržníci bojující za to, aby zůstali v adoptivním státě, kterému nyní říkají domov, ale zahraniční vetřelci, kteří si náš stát prohlásili za svůj. Nevztekají se, protože nechtějí být posláni domů – pokud jde o ně, jsou na Americe a federální síly se snaží získat zpět půdu, kterou tak snadno dobyly. (SOUVISEJÍCÍ: Strana anarchie )
USA–Mexiko: Národní migrační politika
To, co se dnes nazývá Kalifornie, bylo kdysi součástí Mexika po mexické válce za nezávislost v roce 1821, ale do roku 1850 se stalo plnohodnotným americkým státem. Během následujícího půlstoletí USA stále určovaly a formalizovaly svou imigraci, ale vytvoření Pohraniční patroly USA (USBP) v roce 1924 znamenalo serióznější přístup k zabezpečení hranic země. Ve 30. letech 20. století, tváří v tvář ekonomické brutalitě Velké hospodářské krize, prezident Herbert Hoover přistoupil k výraznému omezení imigrace, včetně dobrovolné i nucené repatriace milionů imigrantů, kteří do země přišli relativně nedávno.
Od té doby až do poloviny 60. let 20. století měly USA a Mexiko dohodu, která umožňovala mexickým pracovníkům dočasně navštěvovat USA a pracovat v USA, aby se uspokojili určité požadavky ekonomiky na nízkokvalifikovanou pracovní sílu. Zejména v Kalifornii a Los Angeles to zreprezentovalo práci v sadech, sklízení pomerančů a dalších plodin. Když byl program v roce 1964 ukončen, migrační sítě používané mexickými pracovníky z velké části zůstaly zachovány, což mnoha Mexičanům umožnilo nelegálně vstoupit do USA a oslovit své staré zaměstnavatele.
Zákon o imigraci a národnosti z roku 1952 včetně agresivní operace Wetback z roku 1954 sice problém pokračující nelegální imigrace nijak zvlášť nevyřešily, ačkoli první z nich umožňoval deportaci osob nacházejících se v USA nelegálně a druhý se konkrétně zaměřil na mexické dělníky v jižní Kalifornii. Vzhledem k tomu, že migrační sítě stále fungovaly, bylo jen otázkou času, než se vrátí alespoň milion deportovaných.
Zákon o imigraci a národnosti z roku 1965 stanovil přísnější omezení legálního vstupu do USA, ale stále nedokázal narušit migrační sítě, které tolik lidí používalo k nelegálnímu vstupu do USA. Los Angeles přijalo v 70. letech 20. století určitou politiku „azylu“ a stalo se jakýmsi útočištěm pro nelegální imigranty. (SOUVISEJÍCÍ: Města azylu: Nebezpečná iluze ctnosti )
V době, kdy byl Ronald Reagan v Bílém domě, byly v USA miliony nelegálních imigrantů. Většina mexických státních příslušníků se soustředila v Los Angeles, částečně kvůli blízkosti města k hranicím, částečně kvůli jeho trhu práce a částečně kvůli propojením, které si tam Mexičané vytvořili v dobách, kdy imigrační zákony nebyly tak jasně definovány a důrazně vymáhány.
„Invaze“, které jsme svědky i dnes a která zaneřádila ulice Los Angeles násilím a chaosem, sice mohla být zahájena před stoletím nebo před půlstoletím, ale její povstalecká povaha se ukázala někdy před 30 lety.
V roce 1994 kalifornští voliči schválili návrh zákona č. 187 , který zajišťoval, že služby financované z daní, jako je veřejné vzdělávání a zdravotní péče, nebudou poskytovány nelegálním imigrantům. Federální soudce toto opatření zrušil s argumentem, že imigrace je v pravomoci federální vlády a že stát proto musí nelegální imigraci v tom ohledu financovat z peněz daňových poplatníků.
Ve městech, jako je Los Angeles, začala imigrantská populace v drtivé většině volit kandidáty a politiky, kteří podporovali imigranty – ať už legální či nelegální. S tím, jak se na konci 90. let a v prvním desetiletí 21. století zintenzivňovalo vymáhání imigračních zákonů, se Los Angeles stalo destinací pro nelegální imigranty, bezpečným přístavem pro ty, kterým jinak hrozilo zatčení a deportace.
Nejnovější nepokoje v Los Angeles jsou zčásti výsledkem nekomplexní imigrační politiky a jejího nedůsledného vymáhání, ale mnohem důležitější je, že cizí národ fakticky ovládl druhé největší americké město a přetvořil ho k obrazu svému. Nejde o triviální záležitost hrstky divokých gangsterů, kteří se zkoušejí štěstí v boji proti městské policii. Jde o mimořádně četný počet generací povstalců, kterým bylo řečeno, že nyní musí opustit město, které dobyli už před desítkami let.
Tyto nepokoje staví před Američany klíčovou a zásadní otázku:
Máme národ?
Měli bychom ho mít. Máme ústavu a tisíce právních dokumentů a soudních rozhodnutí – nemluvě o stovkách let krve, potu, slz a dřiny našich předků – kteréžto všechny atributy říkají, že máme národ. Ale ať už máme národ de iure , nebo ne, současná reakce na nepokoje Los Angeles rozhodne o tom, zda máme národ de facto, či nikoli .
Pokud lze americká města systematicky dobývat a přeměňovat je na satelity cizích národů, pokud americkým úřadům není dovoleno vyhnat vetřelce, pak nemáme národ, ale pouze souhvězdí vznikajících satelitů, které cizí subjekty převezmou a prohlásí se za své. Máme národ? Nebo jsme zralí na drancování ze strany třetího světa?
***********
Takže skutečně třetí dimenze!
Ano jde prvoplánově o protesty proti masivnímu odsunu nelegálních migrantů, jichž je v Kalifornii a zejména městě andělů koncentrováno mnohem více, než kdekoliv jinde v USA.
Ano, v druhém plánu je boj těch jedině a vždycky správných proti právu zatím většiny žít způsobem, ve svém státě, jak byli zvyklí a především proti jejich zvolenému prezidentovi Donaldu Trumpovi. Pod praporem humanity vůči těm, co porušili americké zákony nelegálním vstupem na americké občanství – ostatně tohle známe z roku 2015a let následujících naprosto detailně i z našeho bezprostředního okolí.
Jenže ten článek narýsoval onu už dvakrát zmíněnou dimenzi losangeleských nepokojů – dnes se řada amerických měst a dokonce i států unie dostala tak daleko, že se vlastně bojuje o celistvost Spojených států amerických jako jednoho státního útvaru a dokonce o to, zda ještě fakticky existuje americký národ!!!!
Přiznávám, že nikdy bych se k takovému úhlu pohledu na tu rebélii v druhém největším městě na mezinárodně uznaném území Spojených států, sám nikdy nedostal.
To nás čeká taky.Vidite ty vlajky všude.Rozumnemu napovez blbca udeř