Místo rychlejších nabíječek bychom měli lobovat za POMALEJŠÍ benzínové pumpy




Sdílet článek:

PETR VLK

Článek: Vyslechněte mě … místo rychlejších nabíječek bychom měli lobovat za POMALEJŠÍ benzínové pumpy

Dopravci, státní správy a soukromí developeři se předhánějí v zavádění rychlejších a výkonnějších nabíječek pro elektromobily. Zároveň automobilky a technologičtí giganti po celém světě investují miliardy do výzkumu a vývoje baterií, které zvládnou stále vyšší výkon. Co když ale existuje lepší, jednodušší, levnější a efektivnější způsob, jak snížit emise?

Co kdybychom místo rychlejších nabíječek prosazovali POMALEJŠÍ benzínové pumpy?

Tuto diskusi chci začít poukázáním na to, že pro tuto myšlenku existuje precedent. V roce 1993 Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) dokončila pravidlo, které omezovalo rychlost, kterou mohou čerpací stanice čerpat palivo, na maximálně 10 galonů za minutu (gpm), s deklarovanými cíli snížení emisí způsobených odpařováním a podpory bezpečnosti zajištěním integrity infrastruktury pro tankování v zemi.

Toto pravidlo , oficiálně nazvané „ 61 FR 33033 – Regulace paliv a palivových přísad: Omezovací opatření platná pro maloobchodníky s benzinem a velkoobchodní odběratele-spotřebitele; Implementace požadavku na limit výdeje paliva 10 galonů za minutu “, bylo finalizováno v lednu 1993 a vstoupilo v platnost v roce 1996. Nyní, téměř o třicet let později, si myslím, že je čas se k 61 FR 33033 vrátit způsobem, který pomůže ještě více snížit emise.

Nula.

Hřiště

Základní myšlenka je tato: místo toho, abychom „jen“ žádali plátce energií a státní či místní samosprávy o pomoc s pokrytím nákladů na zavádění stále větší infrastruktury pro nabíjení elektromobilů, která nikdy nebude dostatečně velká, aby přesvědčila „červené klobouky“ , že je připravena, zaměřujeme naše lobbistické úsilí na pomalejší benzínové pumpy v „modrých“ státech. Například na výrazně pomalejší benzínové pumpy.

Snížením maximální rychlosti čerpání z 10 gpm na 3 gpm bychom mohli prodloužit minimální dobu naplnění 36galonové palivové nádrže půltunového Fordu F-150 (ano, opravdu ) z méně než čtyř minut na téměř dvanáct (12). Započítejte také s delšími čekacími dobami, které by vozidla se spalovacím motorem musela snášet čekáním ve frontě na natankování, a mluvíme o 20-30minutové době obratu, aby se z pouhých 10 % naplnila na použitelných 80 nebo 90 %.

Chápete, kam tím mířím?

Všichni vyhrávají

Ještě v roce 2022 ropný gigant BP tvrdil, že jeho nabíječky pro elektromobily BP Pulse jsou „ na pokraji “ ziskovosti na  rozdíl od  jeho čerpacích stanic. Nyní, tři roky a několik technologických skoků poté, BP investuje miliardy do rozšíření své infrastruktury pro nabíjení elektromobilů – a není třeba být génius, aby si člověk uvědomil, že očekává pozitivní návratnost investic .

Nemusíte mi ale věřit na slovo. Můžete věřit velkým ropným společnostem. „Když se podívám na nádrž paliva versus rychlé nabíjení, blížíme se k bodu, kdy jsou obchodní základy rychlého nabíjení lepší než u (fosilních) paliv,“ řekla agentuře Reuters Emma Delaneyová, šéfka oddělení zákazníků a produktů BP .

Tyto základy se točí kolem vybavení. Pokud se stavíte na čerpací stanici na tři nebo čtyři minuty, pravděpodobně nastupujete a vystupujete co nejrychleji. Ale pokud tam jste o něco déle? To je jiný příběh. Můžete zajít na toaletu, koupit si svačinu nebo si objednat kávu, nebo si najednou vzpomenete, že jste si měli cestou domů koupit mléko – a to má pro čerpací stanici mnohem vyšší marži než dinosaurus, celkem 61,4 % všech zisků čerpacích stanic, přestože je to jen zlomek celkových tržeb .

Dalším velkým vítězem je samozřejmě doslova každý Zapomenuté náklady na fosilní paliva stojí Američany každoročně miliardy na zdravotní péči a sanaci životního prostředí a nespočetné biliony dolarů na vojenské výdaje (nemluvě o dani, kterou si vydělaly tři generace americké krve prolité na Blízkém východě, aby si zajistily dostupné dodávky ropy).

S tímto plánem si ICE-holesalové a Hemi fanatici mohou i nadále užívat benzín (pokud se rozhodnou, že se vyplatí čekat, budiž). Mezitím si dobře přizpůsobený normální člověk velmi rychle uvědomí, že je   lepší, levnější a snazší nabíjet doma .

Zbytek se už postará sám.

***

Nevím  jestli se mám  smát,  brečet,  řvát  vzteky,  rozmlátit  na  drobné kousky počítadlo nebo se rovnou  jít oběsit  na  půdu…Kdybychom  psali  01.04. tak budiž,  ovšem  i tak  bych  dostal kopřivku…..

Zelení  Khmerové  jsou prostě  Zelení  Khmerové!  Nic  je nezastaví!  Vůbec  nic!

Zkrátka,  když  se  elektorodebilita, v kódové  řeči  EU  – elektromobilita  ukázala  být příliš  drahá  ve  srovnání s  klasickým  autem, co že  Brusel vymyslel?  Různé  předpisy  a  umělé  znevýhodnění pro spalováky,  aby  jejich cena  nuceně  stoupla!  Ne  America,  nýbrž IDEOLOGIE  FIRST!!!!  Když  ani to nepomohlo, přišel zákaz spalováků.  A  další a další  šikana!!!  Nepřetržitá.

Když  ani  to nepomáhá a  ukazuje se,  že  klasická  auta, díky  rychlejšímu tankování  jsou  nesrovnatelně  operativnější,  tudíž  platí,  že  pro své  majitele/uživatele  vykazují  řádově  vyšší  přidanou  hodnotu, kvůli  níž  asi  vozidlo pořídil.

Co  vymyslí  zelenokhmerský  bez/mozek,  když  mu  to dojde?   No přece  umělé  překážky!!!!

Spalovák  natankuje  na  pumpě  za  zlomek  času  co elektrodebil?  Tak prostě  zpomalíme  plnění  nádrží  až  bud e stejně neefektivní  jak elektronabíjení  nebo  ještě pomalejší!!!!!!

Takhle  přemýšlejí  ti, co  to  s námi  myslí  nejlépe  ze  všech!!!!  Prostě  když  něco  funguje,  tak  to , bez odpuštění  ZKURVÍME, aby  se  to stalo NEPOUŽITELNÝM!!!

Přemýšlím, jak dlouho  asi potrvá , než se  tohohle  chytí nějaká  obzvláště  aktivní  bruselská  zelená  veš….

Velmi špatnéŠpatnéPrůměrnéDobréVelmi dobré (13 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

>> Podpora

Svobodný svět nabízí všechny články zdarma. Náš provoz se však neobejde bez nezbytné finanční podpory na provoz. Pokud se Vám Svobodný svět líbí, budeme vděčni za Vaši pravidelnou pomoc. Děkujeme!

Číslo účtu: 4221012329 / 0800

 

>> Pravidla diskuze

Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.

>> Jak poslat článek?

Chcete-li také přispět svým článkem, zašlete jej na e-mail: redakce (zavináč) svobodny-svet.cz. Pravidla jsou uvedena zde.

Sdílet článek:

1 Comment

  1. Elektromobilita je drahá, protože na ní chce někdo vydělat. Nemyslím, že vyrobit elektromobil je o tolik dražší než spalovák. A nemyslím, že by elektrotankování nemohlo být nejlevnější. Jenže navzdory všem kydům o životním prostředí je cílem elektromobility zisk. Ziska na vozidlech, zisk na elektřině. A proto zatím zůstáváme u LPG, protože to nejlevnější je.

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*