PETR VLK
Článek: Vyslechněte mě … místo rychlejších nabíječek bychom měli lobovat za POMALEJŠÍ benzínové pumpy
Dopravci, státní správy a soukromí developeři se předhánějí v zavádění rychlejších a výkonnějších nabíječek pro elektromobily. Zároveň automobilky a technologičtí giganti po celém světě investují miliardy do výzkumu a vývoje baterií, které zvládnou stále vyšší výkon. Co když ale existuje lepší, jednodušší, levnější a efektivnější způsob, jak snížit emise?
Co kdybychom místo rychlejších nabíječek prosazovali POMALEJŠÍ benzínové pumpy?
Tuto diskusi chci začít poukázáním na to, že pro tuto myšlenku existuje precedent. V roce 1993 Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) dokončila pravidlo, které omezovalo rychlost, kterou mohou čerpací stanice čerpat palivo, na maximálně 10 galonů za minutu (gpm), s deklarovanými cíli snížení emisí způsobených odpařováním a podpory bezpečnosti zajištěním integrity infrastruktury pro tankování v zemi.
Toto pravidlo , oficiálně nazvané „ 61 FR 33033 – Regulace paliv a palivových přísad: Omezovací opatření platná pro maloobchodníky s benzinem a velkoobchodní odběratele-spotřebitele; Implementace požadavku na limit výdeje paliva 10 galonů za minutu “, bylo finalizováno v lednu 1993 a vstoupilo v platnost v roce 1996. Nyní, téměř o třicet let později, si myslím, že je čas se k 61 FR 33033 vrátit způsobem, který pomůže ještě více snížit emise.
Nula.
Hřiště
Základní myšlenka je tato: místo toho, abychom „jen“ žádali plátce energií a státní či místní samosprávy o pomoc s pokrytím nákladů na zavádění stále větší infrastruktury pro nabíjení elektromobilů, která nikdy nebude dostatečně velká, aby přesvědčila „červené klobouky“ , že je připravena, zaměřujeme naše lobbistické úsilí na pomalejší benzínové pumpy v „modrých“ státech. Například na výrazně pomalejší benzínové pumpy.
Snížením maximální rychlosti čerpání z 10 gpm na 3 gpm bychom mohli prodloužit minimální dobu naplnění 36galonové palivové nádrže půltunového Fordu F-150 (ano, opravdu ) z méně než čtyř minut na téměř dvanáct (12). Započítejte také s delšími čekacími dobami, které by vozidla se spalovacím motorem musela snášet čekáním ve frontě na natankování, a mluvíme o 20-30minutové době obratu, aby se z pouhých 10 % naplnila na použitelných 80 nebo 90 %.
Chápete, kam tím mířím?
Všichni vyhrávají
Ještě v roce 2022 ropný gigant BP tvrdil, že jeho nabíječky pro elektromobily BP Pulse jsou „ na pokraji “ ziskovosti na rozdíl od jeho čerpacích stanic. Nyní, tři roky a několik technologických skoků poté, BP investuje miliardy do rozšíření své infrastruktury pro nabíjení elektromobilů – a není třeba být génius, aby si člověk uvědomil, že očekává pozitivní návratnost investic .
Nemusíte mi ale věřit na slovo. Můžete věřit velkým ropným společnostem. „Když se podívám na nádrž paliva versus rychlé nabíjení, blížíme se k bodu, kdy jsou obchodní základy rychlého nabíjení lepší než u (fosilních) paliv,“ řekla agentuře Reuters Emma Delaneyová, šéfka oddělení zákazníků a produktů BP .
Tyto základy se točí kolem vybavení. Pokud se stavíte na čerpací stanici na tři nebo čtyři minuty, pravděpodobně nastupujete a vystupujete co nejrychleji. Ale pokud tam jste o něco déle? To je jiný příběh. Můžete zajít na toaletu, koupit si svačinu nebo si objednat kávu, nebo si najednou vzpomenete, že jste si měli cestou domů koupit mléko – a to má pro čerpací stanici mnohem vyšší marži než dinosaurus, celkem 61,4 % všech zisků čerpacích stanic, přestože je to jen zlomek celkových tržeb .
Dalším velkým vítězem je samozřejmě doslova každý . Zapomenuté náklady na fosilní paliva stojí Američany každoročně miliardy na zdravotní péči a sanaci životního prostředí a nespočetné biliony dolarů na vojenské výdaje (nemluvě o dani, kterou si vydělaly tři generace americké krve prolité na Blízkém východě, aby si zajistily dostupné dodávky ropy).
S tímto plánem si ICE-holesalové a Hemi fanatici mohou i nadále užívat benzín (pokud se rozhodnou, že se vyplatí čekat, budiž). Mezitím si dobře přizpůsobený normální člověk velmi rychle uvědomí, že je lepší, levnější a snazší nabíjet doma .
Zbytek se už postará sám.
***
Nevím jestli se mám smát, brečet, řvát vzteky, rozmlátit na drobné kousky počítadlo nebo se rovnou jít oběsit na půdu…Kdybychom psali 01.04. tak budiž, ovšem i tak bych dostal kopřivku…..
Zelení Khmerové jsou prostě Zelení Khmerové! Nic je nezastaví! Vůbec nic!
Zkrátka, když se elektorodebilita, v kódové řeči EU – elektromobilita ukázala být příliš drahá ve srovnání s klasickým autem, co že Brusel vymyslel? Různé předpisy a umělé znevýhodnění pro spalováky, aby jejich cena nuceně stoupla! Ne America, nýbrž IDEOLOGIE FIRST!!!! Když ani to nepomohlo, přišel zákaz spalováků. A další a další šikana!!! Nepřetržitá.
Když ani to nepomáhá a ukazuje se, že klasická auta, díky rychlejšímu tankování jsou nesrovnatelně operativnější, tudíž platí, že pro své majitele/uživatele vykazují řádově vyšší přidanou hodnotu, kvůli níž asi vozidlo pořídil.
Co vymyslí zelenokhmerský bez/mozek, když mu to dojde? No přece umělé překážky!!!!
Spalovák natankuje na pumpě za zlomek času co elektrodebil? Tak prostě zpomalíme plnění nádrží až bud e stejně neefektivní jak elektronabíjení nebo ještě pomalejší!!!!!!
Takhle přemýšlejí ti, co to s námi myslí nejlépe ze všech!!!! Prostě když něco funguje, tak to , bez odpuštění ZKURVÍME, aby se to stalo NEPOUŽITELNÝM!!!
Přemýšlím, jak dlouho asi potrvá , než se tohohle chytí nějaká obzvláště aktivní bruselská zelená veš….
Článek: Vyslechněte mě … místo rychlejších nabíječek bychom měli lobovat za POMALEJŠÍ benzínové pumpy

Elektromobilita je drahá, protože na ní chce někdo vydělat. Nemyslím, že vyrobit elektromobil je o tolik dražší než spalovák. A nemyslím, že by elektrotankování nemohlo být nejlevnější. Jenže navzdory všem kydům o životním prostředí je cílem elektromobility zisk. Ziska na vozidlech, zisk na elektřině. A proto zatím zůstáváme u LPG, protože to nejlevnější je.