Jak poslanec Kolovratník (ANO) podporuje zlodějnu zvanou evidenční kontrola




Sdílet článek:

D-FENS

Všichni asi známe proces zvaný “evidenční kontrola“. To je takový ten úkon, kdy ve vašem čase, na vaše náklady přijedete s vozidlem na stanici technické kontroly, zaplatíte jim peníze a oni se velkoryse podívají na VIN. Evidenční kontroly byly zavedeny v roce 2005 kvůli tomu, že stát už měl v jeho registrech takový bordel, že stav v registrech neodpovídal realitě. Tak zavedli jako jednorázové opatření evidenční kontroly, při kterých se prověřily identifikátory vozidla, porovnaly se s doklady, vozidlo se znovu zaevidovalo se správnými údaji a na registrační značku se nalepila samolepka.

Všichni to tehdy chápali jako jednorázovou akci. Jenže mafie kolem STK přišla na to, že je to výborný zdroj příjmů. A tak se evidenční kontroly staly trvalými a začaly bobtnat.

Jedná se o krystalický příklad úřední buzerace a praktického lobbingu, kdy má mafie kolem STK pod palcem tvorbu zákonů. Ostatně dominantní provozovatel STK má významný personální a vlivový průnik s celým jedním odborem ministerstva dopravy, a podle toho to taky vypadá. Mohlo by se zdát, že z evidenčních kontrol nemá nikdo užitek, ale opak je pravdou.

Při evidenční kontrole je v současné době nejčastěji kontrolováno VIN vozidla, barva karoserie, typ motoru, výrobní štítek s údaji o vozidle, rozměry pneumatik a ráfků, tažné zařízení a počet míst k sezení. Průměrná cena evidenční kontroly je 400 Kč, přičemž se cena pohybuje v rozpětí 200 – 800 Kč.

Evidenční kontrola je ale také business plan pro firmy, které se zabývají kupčením s údaji o vozidlech pro případ prověřování jejich historie například před koupí z druhé ruky, protože se tím plní databáze, které oni pak zpeněžují. Vlastně se děje to, že za peníze prodávají kupujícím data, která zase jiní řidiči už jednou zaplatili ve formě úhrady STK a evidenčních kontrol.

Evidenční kontrola je přitom naprosto zbytečný a nesmyslný úkon. Identifikátory vozidla, což je u moderních aut prakticky pouze VIN, se beztak kontroluje a fotí při technické kontrole, spolu třeba s tachometrem.

Během celé dlouhé doby existence této úděsné šikany došlo pouze k jedinému ústupku mafie kolem STK, a to v roce 2023, odkdy mohl evidenční kontrolu nahradit protokol z STK a jeho platnost pro tyto účely byla jeden rok. Pokud si tedy někdo koupil ojeté auto, které bylo na STK dříve než před rokem, nemusel absolvovat evidenční kontrolu, a naopak tomu, kdo si hodlal koupit ojeté auto s blížícím se koncem platnosti STK udělá lépe, když jeho stávající majitel provede STK ještě před aktem prodeje, takže toto opatření uvnitř perverzního systému ušetřilo alespoň někomu pár korun a současně přispívalo k zlepšení na trhu s ojetými vozidly.

Většina řidičů už je pravděpodobně natolik otupělá a otrávená z čím dál zdlouhavějších, profízlovanějších, zkorumpovanějších a dražších evidenčních, emisních a technických kontrol, že si ani neuvědomuje, jak dalece se vzájemně obsahově překrývají a pro evidenční kontroly není reálné opodstatnění, takže se pak může stát, že se objeví politik, který jim prodá starou zlodějnu jako evidenční kontrola zabalenou například do ochrany spotřebitele.

A zde si představíme poslance za ANO pana Martina Kolovratníka. Při současném rozložení voličských preferencí, pokud uvěříme průzkumům, budoucího minista dopravy, Bůh nás ochraňuj.

Pan poslanec Kolovratník svými minulými postoji dal opakovaně a zcela jasně najevo, že stojí zcela na straně přísného státního dohledu a represe, nicméně nebyly žádné signály o tom, že by také měl vřelý vztah k mafii kolem STK. To se však nyní změnilo, protože do sněmovny pronesl tento parazit pozměňovací návrh, který fakticky neguje výše popsanou marginální úlevu od úřední buzerace jménem evidenční kontrola.

Pan poslanec za ANO totiž navrhuje, aby evidenční kontrola byla nutná pokaždé při změně zápisu údaje o provozovateli nebo vlastníkovi vozidla v registru silničních vozidel. Jeho pozměňovací návrh lze najít zde pod bodem I.

Jak zdůvodňuje opoziční poslanec Kolovratník tento krok, směřující jednoznačně k posílení úřední buzerace vlastníků automobilů? S dikcí dementa nám pan Kolovratník vysvětluje, že

„Já jsem připravil jeden pozměňovací návrh relativně stručný, který zavádí nebo snaží se navrhnout takzvané jednorázové evidenční kontroly u vozidel. Je to téma o tom, pokud někdo… ne, že pořizuje nové auto, ale pokud se auto přeprodává, pokud tedy mění vlastníka, tak aby byla zajištěna ochrana spotřebitele, aby byla zajištěna kontrola stočeného tachometru, kterých podle posledních statistik je kolem 10 procent – každé desáté auto opravdu tímhle trpí – takže na ochranu lidí těch, kteří kupují třeba v nějakých sociálně vyloučených, slabších oblastech nějaké staré, ojeté auto, aby měli možnost si zkontrolovat, podívat se, jestli tedy nemá stočený tachometr, jestli nemá změněny identifikační znaky a podobně.“

Já myslím, že to nevyžaduje komentáře. Pokud má vozidlo platnou STK, znamená to, že jeho „identifikační znaky“ byly tak jako tak zkontrolovány a za současných pravidel také, že v systému je zaznamenán stav tachometru nejpozdějí rok starý. To, co poslanec Kolovratník vykládá, jsou kompletní sračky a on přitom spoléhá na to, že lidé neví, jak to funguje a uvěří tomu, že úřední buzerace skrze evidenční kontroly jsou ochranou spotřebitele. Ve skutečnosti tohle nemá s ochranou spotřebitele nic společného.

Mimochodem postřehněte, jako poslanec za „sociálně orientovanou catch all party“ ANO nahlíží na občany, kteří si kupují ojetá auta. Z důvodu, který zná jen pan poslanec, klade rovnítko mezi lidi, kteří prodávají nebo kupují ojetá auta, a sociálně vyloučené oblasti. Nemáte mego a více na nový elektromobil? Tak jste socka z Mostu, gratuluji. Takhle vás vidí pan poslanec Kolovratník.

Hospodářský výbor klientelistický pozměňovací návrh poslance Kolovratníka nedoporučil přijmout, takže uvidíme, jak to s ním dopadne a kdo bude jak hlasovat. Nicméně není to zas tak důležité, když to té mafii nenažrané tentokrát nevyjde přes tohoto parazita, udělají to po čase zase jinou cestou. Klíčový poznatek je jinde. Lidí to vidí špatně, myslí si, že existuje nějaká vláda a nějaká opozice. To je špatný pohled. Oni jsou ve skutečnosti jedna pakáž rozdělená an dvě opticky odlišné skupiny, které vzorně spolupracují na odrbávání občanů.

Po naší zemi pobíhá velký počet voličů. kteří se bezdůvodně domnívají, že si zvolí Babiše a jeho politické hnutí a to se jich zastane proti rostoucí byrokracii a státní aroganci, protože cítí, že Fialova vláda nepracuje pro ně, ale pro nějaké podivné struktury v pozadí. A v této druhé části mají pravdu. Problém je jen v tom, že jejich řešení je zatížené stejnou chybou. I „jejich“ poslanci, poslanci toho jejich ANO, co je má přijít zachránit, pracují pro nějaké sktruktury v pozadí, v tomto konkrétním případě pro mafii kolem STK.

Snad tento malý konkrétní příklad pomůže těmto dezorientovaným občanům pochopit, že mezi minulou Babišovou, současnou Fialovou a nedejbože budoucí Babišovou vládní garniturou není vůbec žádný rozdíl. Jsou součástí stejného konceptu a směřují do stejného bodu. Také ukazuje, jak skvěle spolupracuje „opoziční“ ANO se současným establishmentem na dobývání renty, neb, jak naznačeno shora, dominantní poskytovatel STK je provázaný s ministerstvem dopravy, které v současné době vede ODS.

Ostatně celý sněmovní tisk 813, takzvanou devítinovelu, doporučuji k prostudování. Jedná se přímo o učebnicovou ukázku zaplevelování právního řádu dalšími regulacemi všeho možného a posilování moci státu, včetně Kupkovy výfukové policie.

 

Velmi špatnéŠpatnéPrůměrnéDobréVelmi dobré (3 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

>> Podpora

Svobodný svět nabízí všechny články zdarma. Náš provoz se však neobejde bez nezbytné finanční podpory na provoz. Pokud se Vám Svobodný svět líbí, budeme vděčni za Vaši pravidelnou pomoc. Děkujeme!

Číslo účtu: 4221012329 / 0800

 

>> Pravidla diskuze

Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.

>> Jak poslat článek?

Chcete-li také přispět svým článkem, zašlete jej na e-mail: redakce (zavináč) svobodny-svet.cz. Pravidla jsou uvedena zde.

Sdílet článek:

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*