Budou pípat a vibrovat. Na nákup „normálního“ auta zbývají týdny




Sdílet článek:

Od 6. července 2022 bude muset každý nový vůz za překročení rychlosti řidiče potrestat příslušným zvukovým signálem nebo omezit jeho dostupný výkon. Evropská unie se tak snaží snížit počet úmrtí na silnicích, jak napsal server Ride Apart.

Zní to jako vtip. Každý vůz homologovaný po 6. červenci 2022 musí být vybaven systémem ISA (Intelligent Speed Asisstance). Od 7. července 2024 bude muset mít toto zařízení každé vozidlo vyjíždějící z autosalonu.

To vedlo k bizarním situacím. Toyota již ví, že právě představený model GR86, který se ještě nedostal k zákazníkům, se bude muset za dva roky rozloučit s trhem, protože do něj není možné umístit kameru pro čtení značek a nápisů. To představuje problém i pro starší konstrukce, jako je například Fiat 500 se vznětovým motorem.

Jak má systém ISA fungovat?

Vzhledem k široké nabídce na trhu (hybridní, elektrické nebo vodíkové automobily) se Evropská komise rozhodla pro jednu ze čtyř možností. V okamžiku překročení rychlosti může systém mírně přitlačit pedál plynu zpět, rozvibrovat jej, snížit výkon motoru nebo na několik sekund zapípat (což se používalo u starších vozů v Japonsku). Volba je na výrobci.

Každá z těchto akcí funguje ve spojení s informačním systémem omezovače, ikonou zobrazenou na přístrojové desce. Ukazuje se, že samotná indikace je o 20 % horší, protože ji řidiči jednoduše nevidí.

Lze to vypnout?

Zpočátku ji lze vypnout, ale po zapnutí vozidla se opět zapne. Komise chce prozkoumat společenskou přijatelnost tohoto postupu. Výrobci mají poskytovat informace o čase a vzdálenosti ujeté se zapnutými a vypnutými systémy. Účinnost těchto systémů má být otestována do konce roku 2025.

Jak vůz pozná rychlostní limit?

Očekává se, že systém bude využívat různé vstupní metody, jako je pozorování kamerou, mapové podklady a strojové učení, ale prioritou má být fyzická značka umístěná u silnice. Vzhledem k tomu, že údaje mohou být špatně interpretovány, platí základní zásada, že za dodržování pravidel je odpovědný řidič a systém ISA mu má pouze pomáhat.

rideapart.com

Velmi špatnéŠpatnéPrůměrnéDobréVelmi dobré (3 votes, average: 1,67 out of 5)
Loading...

>> Podpora

Svobodný svět nabízí všechny články zdarma. Náš provoz se však neobejde bez nezbytné finanční podpory na provoz. Pokud se Vám Svobodný svět líbí, budeme vděčni za Vaši pravidelnou pomoc. Děkujeme!

Číslo účtu: 4221012329 / 0800

 

>> Pravidla diskuze

Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.

>> Jak poslat článek?

Chcete-li také přispět svým článkem, zašlete jej na e-mail: redakce (zavináč) svobodny-svet.cz. Pravidla jsou uvedena zde.

Sdílet článek:

1 Comment

  1. Obávám se, že to nebude správně fungovat. Mám moderní auto, které umí dopravní značky rozeznávat a zobrazovat na panelu, někdy i v nečekaně komplikovaných případech. Například správně identifikuje rychlostní omezení v obytné zóně, i když je značka úmyslně umístěna mimo zorné pole řidiče. Pravidelně ale selhává u ukončení omezení průjezdem křižovatky a již vůbec si neporadí se značkou silnice pro motorová vozidla, umístěnou v obci.

1 Trackback / Pingback

  1. Budou pípat a vibrovat. Na nákup „normálního“ auta zbývají týdny » Oral.sk - Porno Politika

Napsat komentář: Roman Dubravský Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*