
D-FENS
Někdy na podzim minulého roku blogger Vidlák vyslovil to, co se v oboru tak nějak veřejně vědělo, totiž že Škoda Auto bude propouštět. Uvedl to v souvislosti s tím, že vyšla veřejně najevo krize v koncernu VW, která ale rovněž nebyla pro informované žádným překvapením.
Vidlák k tomu ještě dodal, že někdy je výhoda být asistent europoslance, čímž naznačil, že insideři vědí a zbytek nechť pokračuje ve snění.
Rozběhl se neuvěřitelný shitstorm.
To je dezinformace!
Volkswagen ať si vezme čert, ale ta naše škodovka, ta šlape jako dobře namazaný stroj! Nabízí skvělé automobily za skvělé ceny a po celém světě na ní stojí fronty! Vidlák, Dostál a další představitelé protisystémového hnutí Stačilo! Pobuřují naše pracující a sabotují budování socialistického bezuhlíkatého ráje!
Jak už to ale v našem ulhaném progresivně levicovém chlívku bývá, mezi dezinformací a skutečností je zpravidla jen několik dnů, týdnů a v nejhorším měsíců.
Ti, kteří se vyznají, se pouze usmívali, protože už věděli svoje.
Přemýšlejme o tom.
Některá klíčová fakta, které potřebujete, ale nechcete vědět.
Politbyro ústředního výboru svazu evropských socialistických republik, známe zkráceně jako Evropská komise, si bez ohledu na realitu vynucuje elektromobilitu. Situace se blíží do bodu, který je znám jako point of no return. S ohledem na vývojový cyklus automobilové techniky, který je asi 8 až 10 let, nastane letos nebo příští rok moment, kdy se prostě další komponenty pro další generaci vozidel s tradiční technologií nevyvinou. I kdyby někdo otočil kormidlem dejme tomu v roce 2030, nepovede to k návratu vozidel se spalovacími motory, protože je prostě nebude z čeho sestavit. Potřebné součástky nebudou vyvinuty, vyzkoušeny, nebude připravena jejich výroba a tak se ani nevyrobí a nepoužijí. Od point of no return dále už bude možné vyrábět pouze elektromobily, protože tradiční automobily nebude vyrobit z čeho.
Pro vítězství konceptu „bateriový elektromobil“, který politbyro podporuje, tedy stačí politbyru nedělat nic, udržovat kurz a nechat čas plynout. A to je přesně to, co oni dělají. Není příliš pravděpodobné, že by nadkritická masa obyvatel v evropských zemích našla odvahu udělat to, co udělali v USA, v Maďarsku nebo na Slovensku. Na to jsou lidé příliš zmanipulovaní a pohodlní. Všimněte si, že nepoužívám čím dál častější nadávku „Evropané“, protože no such thing.
Často dostávám otázku, proč se automobilky samy nevymezí proti elektromobilitě, když je pro ně likvidační a samotné je ohrožuje, nehledě na to, že bateriový elektromobil je pochybný produkt a poměr cena/výkon, který nabídnou svým zákazníkům, bude nepochybně nižší. Je to jednoduché. Automobilkám příliš nesejde na tom, jakou hodnotu prodají svým zákazníkům za jejich peníze. Jde jim pouze o to, aby ta pravidla byla pro všechny stejná, bez ohledu na to, jak moc jsou špatná. Sem tam se nějaký vysoký manažer z automotive utrhne a zkritizuje elektromobilní šílenství, protože mu dojdou prachy na golfové hole, pak musí potichu odejít. Zbytek vzorně spolupracuje a páchá rituální sebevraždu podle pokynů od politbyra.
Pořád si tady děláme legraci z Ruska a jejich křečovité snahy demonstrovat svoji „technologickou převahu“ tím, že i přes západní sankce „vyrábějí vlastní automobily“, což je skoro bez výjimky montáž SKD podsestav různých hrůz z indické a druhořadé čínské produkce. Ve skutečnosti je to úplně to samé, co zažíváme tady v Evropě. Politbyro diktuje, co budou továrny vyrábět a čím budou lidé jezdit.
Vyrobit elektromobil je o něco jednodušší než vyrobit klasický automobil. Je to proto, že má méně součástek a celkově je méně komplexní. Jasně, můžete poslouchat báchorky různých Electrodadů o úžasně sofistikovaných technologiích a systémech, které mají tyto skvělé vozy na palubě, ale ve skutečnosti na tom nic není. Je to re-hash desetiletí existujících technologií. Není na něm nic inovativního ani pokrokového, je to asi jako smontovat trabanta. To má za následek, že je třeba všeho méně. Méně lidí, méně komponent, méně strojů, méně dodavatelů, a u nich méně lidí, méně strojů… vítejte v řetězové reakci.
Před rokem jsme si mohli přečíst, že závod Škody v Kvasinách, který byl před časem přeměněn na převodovkárnu a montuje automatické převodovky DSG, vyprodukoval 5 miliónů těchto převodovek. Nyní to bude už tak 6 milionů kusů. Je to úctyhodný výkon. Jsou to vysoce komplikované systémy, které integrují klasickou mechaniku, elektromechaniku, hydrauliku a elektroniku. Kolik těchto automatických převodovek DSG bude potřeba pro elektromobily? Ani jedna.
Hlavní problém je ale jinde. Výroba elektromobilu je postavena na velmi odlišném toku hodnot. U tradičních automobilů si výrobci aut snažili vyrábět také všechny klíčové komponenty, na kterých je velká přidaná hodnota, jako je motor, převodovka a karosérie. U elektromobilu jim zbyla jen karosérie. Přidanou hodnotu z baterií má ten, kdo vyrábí články, a ten sedí zpravidla v Číně.
V době, kdy Vidlák vypustil tu dezinformaci, nyní už jen informaci, se zpravidla sestavují rozpočty na další kalendářní rok a předkládají se ke schválení. Standardní rozpočtovací proces zahrnuje investice, přímé náklady a personál. Minimálně od podzimu musely řádově desítky osob ve Škoda Auto vědět, co se chystá.
Když všechno tohle víme, tak je úplně jasné, že Škoda Auto snižovat počet zaměstnanců bude, a otázka už je jen, jak a o kolik. Hlavně aby jim nezapomněli při odchodu připomenout, že mají vnímat Green Deal jako příležitost.
Na začátku tohoto týdne vyšlo najevo, že Škoda skutečně sníží počet zaměstnanců. Dezinformace se tak opět nekontrolovaně změnila v realitu.
Liší se pouze popis metod, jak se to stane. První zprávy, které vycházely z vyjádření samotného Zellmera, mluvily o propouštění. Škoda později vysvětlila, že je nechá odejít v rámci přirozené fluktuace a demografické křivky. Tomuto řízenému ústupu se říká „odpovědná transformace“. Výsledný přístup bude nakonec pravděpodobně kombinací obojího, jak to obvykle v praxi bývá. Škoda se tedy v té komunikaci trochu zamotala, takže kdoví, jak to nakonec bude.
Odbory Škody Auto, jindy tak výřečné, ani necekly. Přece se nebudou odbory bouřit proti levicové elektrorevoluci.
A tak je zase o jednu dezinformaci méně. Škoda Auto bude snižovat stav zaměstnanců, už to není dezinformace, ale realita. Ostatní budou následovat.
Buďte první kdo přidá komentář