G. SITAŘ
Jeden člověk dokázal za relativně krátkou dobu dotlačit řadu významných amerických firem, aby výrazně omezily svoje programy na podporu různých progresivních ideologií. Aneb pokud se lidé neozvou, nestane se nic. Žádný politik to za ně neudělá, protože odvaha je ještě vzácnější než moudrost.
Robby Starbuck je Američan kubánského původu středního věku. Začínal jako režisér hudebních klipů a reklam v Kalifornii. Nedávno natočil dokumentární film „Válka proti dětem”, ve kterém kritizuje hnutí trans za to, že „sexualizuje” výchovu dětí.
V poslední době zahájil kampaň proti významným americkým firmám, které interně zavedly programy na šíření diverzity a na podporu hnutí LGBT. Jeho úsilí slaví úspěchy.
Zdroj všech informací na konci článku.
Tractor Supply
Na počátku června zveřejnil Robby Starbuck na platformě X, dříve Twitter, informace o firmě Tractor Supply, která prodává potřeby pro zemědělce. Podle něj jde o jednu z ikonických firem oblíbenou v konzervativní části Ameriky, která se ovšem soustředí na LGBT školení pro zaměstnance, financování změny pohlaví, má komise pro diverzitu nebo si zdobí kanceláře během různých „pride” událostí.
Ve svém příspěvku na platformě X dále vyzval zákazníky firmy, aby vyjádřili svůj názor. Neměli by svoje rozhořčení ventilovat v lokální prodejně, neboť její zaměstnanci musí pouze plnit pokyny vedení. Požádal je, aby napsali slušný email na vedení firmy, ve kterém vyjádří svůj nesouhlas s tím, že firma financuje LGBT a podobné aktivity. Zákazníkům doporučil, aby nakupovali, pokud mohou, u konkurenčních firem, dokud firma Tractor Supply nezmění své chování.
O několik týdnů později, na konci června, vydala firma Tractor Supply prohlášení, ve kterém uvádí:
„Slyšeli jsme od zákazníků, že jsme je zklamali. Vzali jsme si to k srdci.” Dále se v prohlášení píše, že firma již nebude poskytovat informace lidsko-právním organizacím, přestane sponzorovat různé „pride” festivaly, eliminuje všechny pozice s odpovědností za diverzitu a zruší cíle na snížení emisí uhlíku.”
John Deere
Ve druhé půlce července se přidal výrobce traktorů a zemědělských strojů John Deere, který patří mezi sto největších amerických firem. Firma píše, že v reakci na zpětnou vazbu od zákazníků se nadále nebude účastnit různých kulturních festivalů, ze všech školicích materiálů vyřadí progresivní propagandu a zajistí, že různé rasové kvóty nebudou součástí firemní politiky.
Rozhodnutí společnosti John Deere vyvolalo kritiku od lidsko-právních organizací a prezident asociace, která sdružuje černé farmáře, vyzval k bojkotu firmy.
Pozn. autora: Inkluze a diverzita má neomezený potenciál rozdělit společnost na nekonečné množství různých minoritních skupin, které spolu soupeří o to, čí práva na peníze toho druhého mají přednost.
Harley Davidson
V polovině srpna uvedla firma vyrábějící ikonické motocykly v prohlášení, že ji „mrzí negativní reakce na sociálních sítích za posledních několik týdnů”. Následně se zavázala, že ruší kvóty pro najímání barevných zaměstnanců a nebude to požadovat ani po svých dodavatelích. Ze školicích materiálů vypadnou progresivní témata a sponzoring se bude soustředit na posilování značky v komunitě Harley-Davidson.
Jack Daniel’s
Na konci srpna otočila kormidlem firma Jack Daniel’s vyrábějící whisky. Ředitel společnosti napsal zaměstnancům, že mění kurz v otázkách diverzity a inkluze. Podle deníku Daily Mail tak reagoval na rozzlobené zákazníky a potenciální bojkot výrobků firmy. Management firmy již nadále nebude dostávat bonusy za splnění kvót na diverzitu a společnost nebude poskytovat údaje agenturám, které sestavují žebříčky firem podle toho, jak přátelsky se chovají k LGBT komunitě.
Ford a Lowe
Na konci srpna vydala společnost Ford obdobné prohlášení, byť velmi diplomaticky formulované, nicméně oznámila, že se již nadále nebude podílet na sestavování žebříčků sociální spravedlnosti.
Americký řetězec potřeb pro dům a zahradu Lowe oznámil též na konci srpna, že omezuje svoje aktivity v oblasti inkluze a diverzity. Robby Starbuck k tomu uvedl, že před jejich oznámením poslal vedení firmy email, ve kterém upozornil, že plánuje zveřejnit informace o jejich progresivních programech. Vedení firmy popřelo, že by email Robby Starbucka měl na jejich rozhodování nějaký vliv a že oznámené změny byly již plánovány.
Robby Starbuck vývoj za poslední dva měsíce komentoval jako úspěch v jeho tažení „navrátit zdravý rozum do amerických firem”.
Post scriptum
Pozn. autora:
Imigranti kubánského původu jsou v USA největšími odpůrci trendů poslední doby. Zřejmě velice dobře vědí, jak to končí, neboť inkluze a diverzita je pouze jedna z mnoha moderních podob starého dobrého marxismu: „seber lidem peníze a panuj”.
Každý člověk má minimálně dvě možnosti, jak vyjádřit nesouhlas. Za prvé nemlčet a za druhé neutrácet svoje peníze u firmy, která za jeho peníze podporuje něco, s čím bytostně nesouhlasí a co do byznysu ani nepatří. Na rozdíl od voleb, které jsou jednou za pár let, lze vlastními penězi hlasovat při nákupu téměř každý den.
Zároveň asi platí, že tlak levicových aktivistů se projevuje pouze na sociálních sítích, neboť jejich finanční možnosti se odvíjejí od výše kapesného nebo sociální dávky, ale tlak spíše konzervativních zákazníků je výrazně bolestnější, neboť oni jsou ti, kteří něco tvoří a mají tudíž peníze.
V neposlední řadě je jisté, že progresivní levice sama nepřestane, že lidé budou muset vyvinout nemalý tlak, pokud s jejím programem nesouhlasí. Tak jako v běžném životě za ně nikdo nic neudělá a už vůbec ne politici, kteří mají panickou hrůzu z progresivních médií a jsou ochotni se klanět duhové vlajce od rána do večera.
K tlaku na omezení různých kvót přispělo i nedávné rozhodnutí amerického Nejvyššího soudu, které je označilo za protiústavní. Více o historii amerického boje proti rasismu zde nebo o argumentech soudu zde.
Paráda. Zajímavé ovšem je, že jde o výrazně “mužské” firmy. Tak co: exhibují svou duhovost jejich šéfové, stydící se za maskulinitu svých produktů, je na tyto firmy větší tlak globalistů, protože je cítí jako možné ohnisko odporu – nebo baby na veškeré protesty kašlou?