MAREK ZEMAN
Toto vskutku “průlomové” usnesení, které povede nejen ke zhoršení dostupnosti osobní dopravy pro většinu obyvatelstva, ale také povede ke zhoršení emisí CO2 a dalších škodlivin v důsledku ještě většího stárnutí vozového parku v Evropě. Evropský parlament jej přijal po bouřlivé diskuzi, kdy jeho obhájci používali doslova jakákoliv emotivní prohlášení o záchraně planety a nevyhnutelnosti boje proti klimatickým změnám, přičemž nikdo neví, jaký vliv toto opatření bude ve skutečnosti mít. Možná také žádný. A zřejmě mi uniklo, jak situaci komentují naši vládní představitelé. Představitelé státu, který je na výrobě automobilů podstatně závislý.
Přitom elektromobily lze vnímat jako vhodný doplněk ke stávající nabídce kvalitních a ekologických spalovacích motorů. Především do městského provozu jsou tyto vozy vhodnou alternativou ke klasickým motorům. Je ale třeba zvýšit připravenost evropských (a ještě více českých) měst na širší využití elektromobility především z hlediska množství a dostupnosti dobíjecích stanic.
Ten, kdo nemá možnost si elektromobil dobíjet doma nebo u své kanceláře, jen těžko bude čekat hodiny před nákupním centrem na dobití svého vozu. Co je ale horší, je fakt, že již dnes jsou elektromobily a auta na vodík cenově málo dostupná a není předpoklad na zlepšení tohoto stavu. Výsledkem bude stárnutí vozového parku v ČR i v Evropě a s tím spojené zvýšení emisí (nejen CO2), případně další daňová zátěž na tyto vozy. To samé platí pro vozy s vodíkovým pohonem. Opravdu se dožijeme doby, kdy naše silnice bude “brázdit” malá skupina elektromobilů těch bohatších z nás a většina vozů bude třicet a více let starých ve stylu Kuby dnešních dnů ?
Je třeba také důrazně odmítnout tvrzení ekologických aktivistů a některých politiků o nutnosti 100% elektromobility jako nezbytného kroku pro záchranu planety. Tyto automobily spotřebovávají elektrickou energii sice s větší účinností než je u spalovacích motorů, ale i ta se musí někde získat a navíc výroba a likvidace elektrobaterií je v boji s ochrannou přírody spíše v přímém rozporu!
Zblbnout, zbídačit, ovládnout, to je politika globalistů.
Je to ve skutečnosti jednoduché:
1) Těch přeživších, po aplikacích nejen současných, ale i brzce budoucích, tzv. “vakcín”, bude kolem 10%,
2) A těch přeživších 10% nebude smět bez povolení opustit vymezený prostor tzv. “15 minutových měst”.
Takže sdílených (jako všechno, včetně např. oblečení) automobilů pro plebs bude zapotřebí mnohem méně než dnes.
Automobily v dnešním slova smyslu budou existovat jen pro hrstku tzv. “elity” poskoků davosských psychopatů.
Proto se ti poskoci už teď tak usilovně snaží zavděčit se svým davosským páníčkům (kteří sedí třeba v Londýně, Washingtonu, Zugu apod.).
Ano, tohle je jejich plán. Ovšem, jak pravil maršál Rommel, „žádný plán nepřežije kontakt s nepřítelem.“
Tady je zase place kolem toho,ze jim nekdo chce vzit jejich hračku.Tak to bylo v dejinach prumyslove revoluce vzdycky.Staré se vzdy branilo novému.Vase deti to ocení.Pokud Vas tedy zajimaji vic nez auta.
Pane, kdybych se nezařekl, že na vaše bláboly už nebudu reagovat, napsal bych vám, že jste vůl. Prý průmyslová revoluce! První elektromobil byl sestavený roku 1835, tedy přibližně 50 let před prvním automobilem se spalovacím motorem.
Tak vzhledem k tomu jak jste celkem zbytecne vypěnil je ukazkovy priklad,jak to nasi potomci budou mit se zavislostmi a sobectvim svych rodiců vseho druhu tezke.No nezavidim jim.