Školní tragédie




Sdílet článek:

Poslední březnový den 2022 se na střední škole na Praze 4 odehrála tragédie, kdy student zaútočil mačetou na učitele, kterého zabil.

O tom, jak stupidně reagují politici, jsem psal už v roce 2019, když jiný vrah střílel v nemocnici v Ostravě. A kdy si selfpromo na místo včetně keců o lepší bezpečnosti jel dělat třeba Babiš. Tentokrát mluvil o rámech ve školách Gazdík, který se na místo musel jet taky předvést. Pánům asi unikla např. událost, kdy na Krajském soudě v Praze (čili místo se vstupem hlídaným nejen nějakým rámem, ale i justiční stráží) útočník přehodil kudlu přes zeď na dvůr soudu, a následně zaútočil na soudkyni. Žádné školy totiž určitě nemají, na rozdíl od jednoho historicky nějak koncipovaného soudu, žádnou alternativní cestu, jinou než vchod, jak dovnitř dostat zbraň, a navíc každá vrátná, pokud ji vůbec škola má, bude určitě ready případného útočníka zneškodnit. O tom jsem ale psát nechtěl.

Na úvod chci říct dvě věci: První: Jsem naprostý odpůrce jakéhokoli násilného jednání kohokoli a v jakékoli situace, to co se stalo tedy považuji za naprosto šílené. Druhá: Moje informace jsou jen z médií, a mohou být zkreslené.

Z dostupných informací prozatím vyplývá zhruba to, že Za vším měla stát nepovedená zkouška, přes kterou se nemohl přenést. Čin studenta nedokáže pochopit učitelka Blaženka Benešová. „On byl hrozně hodný. Minulý rok dostal vyznamenání, pochvalu za vzorné chození do školy. Nikdy nebyl agresivní. Já vůbec nechápu, co se muselo stát, že mu takto přeskočilo,“ uvedla pro server iDnes.cz. Ta s ním den před tragédií mluvila a spíše se obávala, aby student neublížil sám sobě. […] Jaroslava, učně, který studoval s vyznamenáním a loni dostal i pochvalu za vzornou docházku do školy, si ten den všimla učitelka Blaženka Benešová. Připadal jí divný — utrápený, zdrcený. Dokonce jí bleskla hlavou myšlenka, že by si po neúspěchu u zkoušení mohl ublížit.

Podle zjištění MF DNES si ve středu, den před útokem, nezlepšil známku v předmětu a od učitele Jana K. dostal další pětku. Hrozilo mu, že nebude za pár týdnů připuštěn k závěrečné zkoušce, což by znamenalo ohrožení zakončení třetího ročníků výučním listem a příští rok pak maturitou. […] „Byl to jeho další pokus o zlepšení známky. Říkal, že má špatné známky jen od tohoto učitele a hrozilo mu, že nepůjde ke zkouškám. Několikrát se snažil si to opravit, o přestávkách se připravoval, a i když ho pan učitel zkoušel celých pětačtyřicet minut, nikdy nedostal lepší známku než za pět,“ popisuje Jaroslavův spolužák.

To, o čem chci mluvit, ale není vražda učitele žákem. Je prakticky jasné, že se jí dopustil, plánoval ji, připravil se na ni, a nešlo ani o nějaké “blesknutí v hlavě”.

Na úvod doporučuji shlédnout video s jiným učitelem téže školy zde, cca od 50 minuty: https://www.idnes.cz/praha/zpravy/maceta-utok-stredni-skola-ucitel-mrtvy.A220331_124246_praha-zpravy_zuf.

To je vlastně takové komplexní shrnutí toho, co vede ke zničeným dětstvím, ke zabití zájmu o studium a informace, ke zdevastované psychice žáků, a nakonec i k tragédiím podobné této.

“Já ty pětky sázím taky jo, protože to bych nedonutil ty učně, aby se učili vůbec, máte jedinou možnost jim nasázet pětky, aby se na to podívali, aby nepropadli”.

Pomineme-li, že člověk, který učí matematiku, vážně v jedné větě kombinuje tvrzení “jim nasázet pětky, […] aby nepropadli”, tak jako… je naprosto šílené, že takoví “učitelé” mohou stále učit ve školách, stále s tím nemá nikdo naprosto zásadní problém, a stále neproběhla taková revoluce, aby tito lidi skončili v propadlišti dějin nebo jako ostrašující případ jak neučit někde na youtube.

Není článek o maturitách, systému vzdělávání, kde bych nečetl nějaké komentáře, jak to je dneska všecko snadný, a jak “za nás to bylo mnohem složitější a dneska maj ty děcka všechno a ještě je jim to málo” a podobné debility. Na což mám, jako člověk, co se učil např. na státní maturitu z matematiky a zapojil do toho svého tátu (který maturoval na elektroprůmyslovce a má vystudovanou VUT v Brně v technickém oboru, takže s matematikou přicházel do styku velmi intenzivně) v nějakých nejasnostech a viděl, jak taky značně tápe, názor poněkud jinde.

I přesto, jak to “za nich” bylo všechno strašně složitý a dneska to mají děcka jednoduchý, tu máme milion dospělých s exekucí/exekucemi na krku, protože neumí ani základy hospodaření, na což není potřeba ani malá násobilka. Přesto spousta těchto lídí není schopna si při ztrátě zaměstnání obratem najít nové. Není schopna pracovat s počítačem a vyřešit zcela banální problémy. Ti samí lidé, co jsou oproti “dnešním děckám” v podstatě “převzdělaní” protestují proti zavedení datových schránek plošně, protože by to neuměli ovládat.

Jenže systém není, a nemá být o tom, se šrotovat informace. A o tom “sázet pětky”. Dnes učíme děti na to, co bude za 20, 30 let. Nikdo neví co to bude.

Nikdy nikdo se nic nenaučil tím, že mu bude dement z videa “sázet pětky”, ani tím, že necháme někoho studovat čtyři roky střední, abychom mu u maturity ukázali, že je jako debil a na střední nemá. To prostě nefunguje, fungovat nebude, a nikdy nefungovalo.

Z této príma školy s “pedagogem s velkým P” a skvělým kolegou matematikářem z videa, si ukážeme ještě pár věcí.

Třeba ze zprávy České školní inspekce z roku 2019/2020:

Zejména bod “Nedostaečná zpětná vazba žákům uplatňováním formativního hodnocení jejich pokroku a výsledků vzdělávání, absence pozitivní motivace žáků k aktivnímu zapojení do výuky” přímo “potvrzuje” skvělý postup pana sázeče pětek.

Škola má rovněž skvělé hodnocení žáků na Google, dosahujího hodnocení dvou hvězd z pěti. Malý výběr:

“Učitelé mlátí žáky na vlastní oči jsem to viděl”

“Asi jedna z těch nejhorších škol… Vedení vás vydírá (když nepůjdu na školní soutěž, tak nemusím udělat závěrečky) hlavní mistr Kotas je neschopnej lhář a také vyhrožoval že nás vyhodí pokud nebudeme skákat jak on píská. Některé dílny jsou vybavené komunistickými starými přístroji které se dnes již ani nepoužívají a vedení nechce koupit nové.
Jediné plus tu představují někteří učitelé a mistři kteří vám rádi pomůžou skoro se vším.
Nevěřte tomu co říkají na dnech otevřených věcí a v reportážích v TV. Ano májí vybavené dílny ale je to pouze pro 1 obor a na ostatní se kašle.”

“tuhle školu ne, vydržel jsem na ní skoro 2 roky (elektro-mechanik) a dál už to nedávám, vše co jsem se zde naučil, jsem se naučil buď sám a nebo s pomocí mých spolužáků. Mistr (Pan Kaňuk) na praxích mě psychicky deptal a donutil mě tudíž opustit tuhle školu. problémy se řeší jen někdy, ale většinou vám řeknou: “Pokud se vám zde něco nelíbí, tak můžete rovnou odejít.” Příprava na maturitu zde není vůbec promyšlená, testy z čj se skládají pouze z povinné četby a ničeho jiného, a to nemluvě o tom, že má student okolo 2–3 dnů se na tento test připravit. nemohu mluvit za ostatní odbory, ale elektro-mechanika na této škole by jsem vám neradil.”

“Mlátit žáky je zde denní chléb.”

“Mechanik-elektronik Horší školu (obor) jsem si zvolit již nemohl.
Přístup a chování některých učitelů a mistrů je katastrofální , zastaralé metody výuky. Maturitní knížky máte již dané, nemůžete si vybrat ,na každý ročník máte daný počet knížek , které když nesplníte nepustí vás do dalšího ročníku i když máte průměr na 2 , prostě ne. Děláte oprávky jen z těch děl ,které nemáte splněny. Na praxích odevzdáváte mobil, aniž by to bylo napsané ve školním řádě. Když neodevzdáte máte velký problém. Donutí vás ho odevzdat .
Doporučuji vám se této škole vyhnout obloukem , už jen to ,že je to nejhorší škola v Praze podle idnes výzkumu.”

“Osobní zkušenost. nedivím se že to tu stalo až na pár vzácných vyjímek profesoři si léči své mindráky na studentech. Ředitel dělá že to nevidí.
Před 15 lety to bylo peklo a moc se nezměnilo.”

Samozřejmě, to co udělal student školy, je odsouzeníhodné a naprosto nepřijatelné. Nemělo by tu být žádné ale. Jenže… víc otázek, než odpovědí.

kraja

Velmi špatnéŠpatnéPrůměrnéDobréVelmi dobré (2 votes, average: 3,00 out of 5)
Loading...

>> Podpora

Svobodný svět nabízí všechny články zdarma. Náš provoz se však neobejde bez nezbytné finanční podpory na provoz. Pokud se Vám Svobodný svět líbí, budeme vděčni za Vaši pravidelnou pomoc. Děkujeme!

Číslo účtu: 4221012329 / 0800

 

>> Pravidla diskuze

Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.

>> Jak poslat článek?

Chcete-li také přispět svým článkem, zašlete jej na e-mail: redakce (zavináč) svobodny-svet.cz. Pravidla jsou uvedena zde.

Sdílet článek:

4 Comments

  1. Nedivte se.

    Učitel je dnes zcela nerespektovanou, vysmívanou a zeměšňovanou figurou. K vytvoření nějaké autority (jak u dětí, tak u společnosti jako celku) nemá vůbec žádné prostředky. Naproti němu stojí generace dětí, odchovaná na nezájmu rodičů, krvavých filmech a počítačových střílečkách. Generace, která zcela ztratila pojem lidství a citu. Na takové lidi platí jen tvrdé fyzické tresty – a to učitel nemůže, protože by ho současný havlistán sežral zaživa. Navíc, mnohdy se spratka proti škole zastane i rodina, sociálka, OSPOD …

    Jinak to skončit nemohlo. A bude toho stále víc.

    Učil jsem přes 20 let. Naštěstí na VŠ. Dnes bych mezi ten ksindl na ZŠ a SŠ nešel ani s legálně drženou zbraní. Krutě se změnili.

    Jsem rád, že už nemusím.

  2. REDAKCE: Opravte si ten diskusní systém. Právě jsem si, nechtěně, přečetl mailovou adresu “bédi” (a***j****r@**zn***). To není zrovna košér!

  3. Já mám od začátku dojem, že je tady něco, co nevíme. Jestli třeba ten pan učitel nebyl tak trochu magor. Psychicky někoho týrat tak dlouho, až ho přinutíte k vraždě, to není za den, to je dlouhodobá úmyslná systematická práce.

    • Z rozhovorů s mnoha mými známými učiteli mohu zcela zodpovědně říci, že ti, kteří čelí největší psychické šikaně, rozhodně nejsou žáci. Učitelé se stali vůči žákům naprosto bezbrannými obětmi, navíc ještě šikanovanými a stresovanými ze strany státní moci a vysmívanými současnou komerční společností. Romane, jak dlouho se pohybujete ve školství?

Napsat komentář: Roman Dubravský Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*