LIBOR ČÍHAL
Od počátku bylo jasné, že papež František se zdaleka neblíží velikosti svých bezprostředních předchůdců, jeho stoupenci říkají, že o to víc má rád chudé, ovšem ještě víc než chudé, miluje islám. Foto z jeho poslední cesty do Indonésie přetrumflo všechno předchozí, jde až k hraně perverzního. Sedící papež líbá ruku vedle něho stojícího imáma. Jeho apologeti to nevysvětlí falešně interpretovanou evangelickou parabolou, jako v případě mytí nohou muslimským imigrantům. Celá papežova apoštolská cesta se nesla v duchu nehorázné servility k islámu. Podstatným obsahem katolického náhledu na svět je pokání a ovládnutí tělesných požitků člověka, z muslimů, kteří na fotu papeže obklopují, dýchá opojení tělesným a mocí. Pokání v jejich světě nemá místo. Katolický východní Timor zažíval od papežových hostitelů, kterým líbá ruce, dlouhá desetiletí brutálního teroru a potlačování víry. Muslimové dobře ví, že pravda, kterou se papež snažit prodat křesťanům: Bůh muslimů a Bůh křesťanů jedno jsou, je nesmyslem, který je pro ně momentálně výhodný. Křesťané v muslimském světě včetně Indonésie by mohli povídat o tom, jak islám chápe Boha.
Argentinský publicista Caminante Wanderer, který kriticky komentuje papežovo počínání od roku 2013, píše, že papež na této apoštolské cestě dovedl římský pontifikát do úplné bezvýznamnosti. Kdyby tomu tak nebylo, minimálně argentinská média by papežovu cestu zmínila. I když v Indonésii žije malá katolická menšina, papežových mší se tam však účastnila jen mizivá hrstka lidí. Průměrný zpěvák přitáhne víc diváků. Bohužel není irelevantní jen osoba František, ale irelevantní je jeho zásluhou dnes celý římský pontifikát. Podle publicisty papež způsobil církvi nenapravitelné škody.
Z papežova projevu v djakartské mešitě vyplývá, že různá náboženství, a nejen křesťanské konfese, nejsou než různé druhy spirituální senzibility. Indonésané mají jinou senzibilitu než Rusové a animističtí Súdánci. Podle papeže nemá vůbec význam diskutovat o náboženských rozdílech, protože jsou ukotveny v citlivosti lidí. Nemá smysl Indonésany za něco kritizovat nebo se snažit je přesvědčovat o křesťanské pravdě a evangelizovat.
Podle publicisty papež oficiálně zrušil katolickou církev, už není místem zjevení jediného trojjediného Boha, ale je jedním z artiklů ve velkém nákupním centru světových náboženství. Proč kritizovat indonéské muslimy, kteří v tradicích své víry katolíky pronásledují, když se tito katolíci hlásí k tradičnímu katolickému obřadu, v kterém papež vidí jinou senzibilitu, stejně jako v muslimech. Papež se ve škole Scholas Occurentes modlil s mladými různých vyznání, ovšem požehnat se křížem zapomněl, odmítá symbol, za který umírali mučedníci církve. Římský pontifik vyměnil své poslání šířit a upevňovat víru v trojjediného Boha za starost o planetární klima.
Buďte první kdo přidá komentář