Nové čistě ruské auto vám skoro jistě způsobí dávivé pocity, něco tak odporného jsme už dlouho neviděli




Sdílet článek:

PETR PROKOPEC

Krása je v oku toho, kdo se dívá, to jistě. Tohle auto je ale už základními proporcemi z technického hlediska takový nonsens, že to člověk okamžitě poznává, co to je obrácená peristaltika.

Nechme nyní stranou, že elektromobilita dává v Rusku ještě menší smysl než jde jinde, i když auto na fotkách níže je elektromobil. Problémem vozu zvaného Amber, na který se právě díváte, totiž není pohon, ale vzhled. Jde totiž o dost možná nejošklivější auto, jaké kdy vzniklo. A zcela jistě je to nejošklivější automobilová novinka letošního roku.

I když za jeho zrodem stojí zkušená společnost Avtotor, která jej dala dohromady s Moskevskou polytechnickou univerzitou, výsledek je jedním slovem odporný. Je to stroj jako z jiné planety, pro který musí být pochvalou už jeho klasifikace coby „auta“. Dle některých je totiž pojízdným vysvětlením toho, proč se na Ukrajině kradou pračky. Berou je Rusové, kteří je po návratu domů nalakují odstínem Rosso Corsa z palety Ferrari, přidělají jim kola a následně se před známými chlubí fungl novým dopravním prostředkem.

Rádi bychom se podobným vtipům vyhnuli, samotní tvůrci si o ně ale prostě řekli. Moskevská polytechnická univerzita, která jako technický partner Avtotoru zveřejnila první snímky a informace, navíc Amber popisuje jako „zabijáka Tesly“. K něčemu takovému ale může dojít snad jen v případě, že se americké elektromobily při pohledu na ruskou konkurenci dobrovolně vyzkratují. Spíše než cokoli jiného zde tak máme zabijáka dobrého vkusu, pro kterého lze udělat jediné – shodit ho z hodně vysokého útesu.

Avtotor Amber navíc není žádný divoký konce, měl by se začít vyrábět v Kaliningradu někdy od roku 2025. Vše, z čeho bude sestaven, tedy nejen podivná karoserie, ale rovněž podvozek, elektromotory, baterie a elektronika, přitom mají být plně ruského původu. Žádné další parametry upřesněny nebyly, známa tedy není ani cena. Byť v tomto ohledu lze asi říci, že Avtotor by spíše měl platit zákazníkům, že se vůbec odhodlali do takového hnusu nasednout. S obdivem celé ulice totiž nemohou počítat, pokud se tedy za projev obdivu nepovažuje fakt, že se celé široké okolí právě pokouší znovu podívat na vlastní snídani.

Velmi špatnéŠpatnéPrůměrnéDobréVelmi dobré (8 votes, average: 4,13 out of 5)
Loading...

>> Podpora

Svobodný svět nabízí všechny články zdarma. Náš provoz se však neobejde bez nezbytné finanční podpory na provoz. Pokud se Vám Svobodný svět líbí, budeme vděčni za Vaši pravidelnou pomoc. Děkujeme!

Číslo účtu: 4221012329 / 0800

 

>> Pravidla diskuze

Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.

>> Jak poslat článek?

Chcete-li také přispět svým článkem, zašlete jej na e-mail: redakce (zavináč) svobodny-svet.cz. Pravidla jsou uvedena zde.

Sdílet článek:

8 Comments

  1. velmi mladý autor je jistě velmi spokojený,že kritizuje ruské auto.a co tak zombie v New yourku a washingtonu?

    • Když ale ono to “auto” je fakt dostatečně hnusné a v Rusku skutečně smysl moc nedává. To, že i jinde existují hnusné nesmysly neznamená, že o jedné takové novince není možné napsat upřímný článek.

      • Ještě je tu možnost, že vyvinuli schválně tak odporný model, aby Rusům elektromobilitu definitivně zhnusili. Takže výsledkem třeba bude, že se auto “v Kaliningradu někdy od roku 2025” vyrábět nebude.

  2. Auto možná hnusné je, ale autor článku zase neumí česky. Tolik hrubek a navíc celá v kontextu nesmyslná slova…
    A pokud mi to auto nikdo nebude nařizovat kupovat, jako je tomu u spousty mnohem horších nesmyslů v ojrouhniji, tak je mi naprosto šumák jak vypadá.
    V ojrouhniji již brzy nepůjde vyrobit, ani koupit auto žádné, lhostejno jak by vypadalo.
    Tupé ojroovce budou závidět těm co jinde klidně jezdí i ještě hnusnější auta.

  3. Neviem,čo vidí Petr Poklopec,ale ja vidím technologický demonštrátor.Stroj na ktorom sa skúša pohonný systém,batérie a ovládanie.S konečným vzhľadom nemusí mať vôbec nič spoločné.Autorova rusofóbia je neskutočne trápna a úbohá.

  4. Konečně dostal elektrokřáp takovou karoserii, jakou si zaslouží. Smysl by měl výzkum akumulátorů, ale ne stavba elektromobilů se současnou nedostatečnou technologií. Nepochopili to v Eurosvazu a zjevně ani v Rusku. Asi chtějí být světoví.

  5. Kopřivnicky Präsident taky jako “auto” moc nevypadal, vývoj volí různé cesty ,i výsledky pro estetiku a funkčnost nemusí být ve shodě se současným myšlením, stejně jako elektrifikace aut vůbec . Takže je to jen ťapání …..

  6. Sedadla a volant tam jistě jsou , takže auto je schopné plnit svou funkci ! Navíc to auto špatně nevypadá !

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*