D. TOLAR
Rádio Jerevan neví, jak dál. Příjmy klesají, náklady stoupají a současné vedení navrhuje pouze tupé škrty a vyzývá nebohé redaktory, aby psali lepší články. Ovšem pak se jako princ na bílém koni objevil kandidát na ředitele, jehož zkušenosti a nápady vyrazily všem dech. Rádio bude zachráněno!
Pro posouzení brilantnosti nového ředitele je nejlepší uvést výběrový pohovor v nezkráceném znění. Rozhovor vedla personální ředitelka rádia, která se skrývá za moderními iniciálami HR a jež důmyslnými otázkami dokonale analyzovala přednosti uchazeče.
Zazvonil zvonec a rozhovor právě začíná…
HR: „Dobrý den, jak se jmenujete?”
Uchazeč: „Tumáš Stát.”
HR: „Co jste v minulosti řídil?”
U: „Řadu velkých organizací a administrativních úřadů. Například poštu, dráhy nebo veškerou agendu pro občany.”
HR: „Výborně, jaké inovace jste za posledních dvacet let zavedli?”
U: „Například u České pošty dokážeme lísteček, na základě kterého zaměstanci pošty hledají doporučený dopis v krabici od bot, vytisknout strojově a není nutné ho vyplňovat rukou.”
HR: „Hmm, to je pokrok. Co ta železnice?”
U: „Tam je toho více, protože se to trochu vymklo z ruky a pustili nám do toho konkurenci.”
HR: „To máte pravdu, tam je to znát. Co třeba agenda různých dokumentů a povolení na auta?”
U: „Tam je to famózní. Podařilo se nám prodloužit úřední hodiny a zkrátit čas na oběd.”
HR: „Znáte nějaký soukromý podnik, který má otevřeno tři dny v týdnu a přes poledne zavřeno?”
U: „Vidíte, to mě nikdy nenapadlo o tom takhle přemýšlet. Vlastně je pro mě záhadou, jak to v tom privátu dělají. To jsou o hladu?”
HR: „Dobrá, to přeskočíme. Víte, co je to vyrovnaný rozpočet?”
U: „Jé, to se nezlobte, to jsme na školení nebrali, odborníci z unie nám říkali, počkejte, jak to bylo? Už to mám: don’t worry.”
HR: „Jak to? Co děláte, když máte ztrátu?”
U: „To je jednoduché. Zavoláme do banky.”
HR: „A které?”
U: „No, do české národní. Tam jsou na oddělení řízení rizik fajnoví lidi. Vždycky nám půjčí a vůbec na nic se neptají. My do žádosti píšeme jenom číslo účtu a částku.”
HR: „Zajímavé. A museli jste někdy šetřit? Třeba prodávat auta nebo propouštět lidi?”
U: „Pardon, co to znamená to vaše šetřit? To je zase nějaký anglicismus, i když je to divné, že by byl anglicismus s háčky.”
HR: „No, když jsou příjmy nižší než výdaje, snížíte výdaje.”
U: „No, to je úplná blbost. My můžeme totiž ty příjmy navýšit befelem. K tomu máme oddělení zákaznické péče. Interně mu říkáme tak mile parlamentík. Tam jenom řeknou, že se musí platit více a je to. Voilá. Kavky musí platit.”
HR: „Jaká je vaše největší přednost?”
U: „Uhmm, ehm, počkejte. Dokáži dlouho a krásně hovořit, jsem schopen vykreslit svoje činy v takových barvách, že nikdo nebude ani vteřinu pochybovat o tom, k jak převratným věcem došlo.”
HR: „Super, jaký je hlavní důvod, že jste tak dlouho působil v předchozí funkci? ”
U: „Znáte slibem neurazíš?”
HR: „Tak my vás tedy bereme. Zní to tak jednoduše! A navíc jsem v televizi slyšela, že stát vyřeší cokoli.”
Upozornění kontrolorům:
Právníci rádia Jerevan jsou v případě potřeby připraveni vyžadovat jednoznačné důkazy, že není možné prodloužit hodiny pro veřejnost u dopravní agendy, přestože musí být zcela zřejmé, že naprosto zoufalí lidé čekají dlouhé hodiny, aby si vyřídili banální záležitosti.
Buďte první kdo přidá komentář