Akcie firmy tedy znovu nepřímo shortuje, česky řečeno zaujal tzv. krátkou pozici. Tímto termínem se označuje postup, kdy si finančník od majitele či majitelů svolných k takové operaci pod úrokem půjčí akcie, které obratem prodá za aktuální cenu předpokládajíc, že jejich hodnota půjde dolů. Pokud se nemýlí, v určitý moment v budoucnu tytéž akcie za podstatně nižší cenu koupí, vrátí majiteli a logicky vydělá na daném rozdílu.
V případě Tesly bylo shortování velmi časté po řadu let, neboť akcie firmy se zdály být nadhodnocené už za 100, 200, 400… dolarů. Dosud však žádný nedosáhl výraznějšího úspěchu, místo toho to byli tito lidé, kteří následně živili růst cen akcií, když si je později museli zpět koupit dráže. A Elon Musk si z nich rád a často utahoval.
Spálit se pochopitelně může i Burry, už fakt, že se dosud shortování Tesly vyhnul a pustil se do něj nyní, když akcie poměrně rychle padají, něco naznačuje. Na Teslu se zaměřil už loni a předpovídá její pád až o 90 procent. Již loni pak hovořil o tom, že příjmy kalifornské automobilky za pro ní klíčové ekokredity letos poklesnou a přesně to se i stalo – nově zformovaný koncern Stellantis, jehož italsko-americká část FCA byla dosud s Teslou v holportu, oznámil, že od spolupráce ustupuje. Ke splnění emisních limitů mu totiž stačí jeho vlastní aktivity.
Nejznámější výrobce elektromobilů tak přišel o podstatnou část svých příjmů, kterou v podstatě již ani nebude mít jak vykompenzovat. Elektrickým směrem totiž musí mířit víceméně všichni, jinak je čekají prakticky likvidační pokuty. Pro Teslu to přitom neznamená jen konec jedné části byznysu, ale i nemalé ohrožení té druhé. S větším množstvím elektroaut na trhu logicky přibývá i konkurence a pravděpodobnost, že jejich volbou nebude Tesla, je logicky vyšší a vyšší.
Burry je navíc v burzovním světě velmi silnou osobností, za níž se táhnou davy. Hrozí tak, že proti Tesle začnou sázet i ostatní. Automobilce navíc dělá problémy zmiňovaný Musk, který se letos velmi angažuje v kryptoměnách. Bohužel tak nešťastně, že již způsobil pád jejich ceny, což pochopitelně řadu lidí namíchlo. Jak se tedy zdá, pro vodu lze s jedním džbánem skutečně chodit jen do té doby, než se ucho utrhne. Možná je to i případ Tesly.
Buďte první kdo přidá komentář