Emisí míň nebude. Za to práce a peněz ano




Sdílet článek:

ALEXANDRA DÍTĚTOVÁ

V případě zavedení emisní normy Euro 7 bude Škoda Auto muset zavřít jednu výrobní halu a o práci přijde v automobilce a u dodavatelů 10 000 lidí. V Evropě můžou přijít o práci statisíce lidí. Proberou se konečně politici?

Tento konkrétní a velmi křiklavý případ by snad mohl pomoci. Automobilový průmysl je pro Evropu obrovsky důležitý. Jde ale o to, aby si politici i úředníci v Bruselu uvědomili, že tohle je pouze špička ledovce. Musí jim konečně dojít, že celá zelená transformace, kterou tak bezhlavě prosazují, je nesmyslná a potenciálně velmi nebezpečná.

Proč? No protože se takto urputně odehrává jen v Evropě resp. v Evropské unii.

To v důsledku znamená dvě zásadní věci. Tou první je, že se nedostaví kýžený cíl v podobě globálního snížení emisí a tím zastavení změny klimatu (nechci se pouštět do debat, zda je to možné). Evropská unie je už totiž z globálního hlediska hluboko pod desetinou celkových emisí.

Tou druhou je, že Evropská unie zchudne. Firmy ztratí konkurenceschopnost na globálních trzích, zákazníci budou všechno kupovat dráž.

Asie, Amerika, Austrálie, o Africe nemluvě se totiž chovají nesrovnatelně pragmatičtěji. V USA se vztekají aktivisté, že prezident Biden povolil obří těžbu ropy a plynu na Aljašce, Čína ovládá skoro celý byznys s obnovitelnými zdroji, ale zároveň staví stovky nových uhelných elektráren, v Austrálii těží a vyvážejí rekordní množství uhlí, které se vozí třeba i do vyspělého Japonska a dalších zemí. Zkrátka celý svět, kromě Evropské unie, si uvědomuje, že základem je mít dostatek energie a to za dostupné ceny. Bez ní se totiž všechno zhroutí, což bude mít v důsledku fatální dopady nejen na život lidí, ale i na životní prostředí.

Nejhorší totiž je, že celá evropská zelená transformace obsahuje spoustu na hlavu postavených nesmyslů. Například ona norma Euro 7. Ta mj. způsobí, že se nevyplatí vyrábět malá auta. V případě Škody má jít o modely Fabia, Scala a Kamiq. Z logiky věci přitom jasně vyplývá, že jsou malé vozy ve všech ohledech ekonomičtější. Ale nebudou se vyrábět. Naopak se budou vyrábět velká a drahá auta, která si lidé nebudou moci dovolit. K čemu to povede? No samozřejmě k tomu, že budou používat starší, méně ekologické.

To nedává žádnou logiku. Stejně jako to, že Evropská unie vypíná své uhelné a dokonce i jaderné elektrárny, aby pak dovážela ze všech koutů světa zemní plyn, který se většinou těží brutálně neekologickým frakováním (v EU je zakázané). Nemluvě o tom, že se kvůli tomu plynu musí sklánět hlava před velmi pofidérními režimy v různých Katarech, Ázerbajdžánech apod. Stejně tak oceány křižují obří tankery naložené údajně ekologickou biomasou. Houby s octem. Kácí se obrovské plochy lesů, potom mazutové lodě vozí dřevo, které se potom pálí v elektrárnách na druhém konci světa. Co je na tom ekologického? Nic.

Za to je to ale skvělý byznys pro všechny, kdo pobírají všelijaké dotace a navíc prodávají drahou elektřinu, pro banky, které tuto rádoby zelenou transformaci financují, pro pojišťovny, které to všechno pojišťují.

Ti všichni vydělají, stejně jako zmíněná Asie, Amerika a další. Klima si toho ani nevšimne. Zaplatí to drtivá většina Evropanů.

 

Velmi špatnéŠpatnéPrůměrnéDobréVelmi dobré (11 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

>> Podpora

Svobodný svět nabízí všechny články zdarma. Náš provoz se však neobejde bez nezbytné finanční podpory na provoz. Pokud se Vám Svobodný svět líbí, budeme vděčni za Vaši pravidelnou pomoc. Děkujeme!

Číslo účtu: 4221012329 / 0800

 

>> Pravidla diskuze

Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.

>> Jak poslat článek?

Chcete-li také přispět svým článkem, zašlete jej na e-mail: redakce (zavináč) svobodny-svet.cz. Pravidla jsou uvedena zde.

Sdílet článek:

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*