SYRZDARMA
Největší světová agentura nechápe tiskovou zprávu automobilky Volkswagen. A do rádia volali až z daleké Ameriky.
Kdo chce vědět
Co se děje
A zda svět spěje do
Ehm, ehm
Do naděje
Volá rádio Jerevan!
Agentura Bloomberg si neví rady se zprávami z Německa:
„Milé rádio,
naše pobočka v německém Wolfsburgu neví, co má znamenat poslední zpráva společnosti Volkswagen, ve které se píše, že ukončují prodej uhelných aut. Nevíte o tom něco?”
Rádio Jerevan:
„Milá agenturo Bloomberg, samozřejmě, že víme. Volkswagen neukončuje prodej uhelných aut, ale eletrických aut, jsou moc drahá a dotace došly. Uhelná auta tam napsali omylem. Oni totiž němeční soudruzi zjistili, že se auta nabíjejí v noci. No a protože v noci nesvítí slunce, nefouká vítr, atomové elektrány vypli a plynu nemají dost, nabíjejí se z uhelných elektráren, které v noci vesele čmoudí, protože to nikdo nevidí. Pak si prý dali čaj z lysohlávky a někdo tam nepsal Das Uhel Auto.”
„Ale nebojte. Toho soudruha jenom přeřadili do pohostinství. Má teď nový titul Das Gastarbeiter.”
Finanční ředitel největšího světového výrobce čipů, společnosti AMD, píše:
„Dear radio,
my chtít velká továrna v Evropě brzy stavět. Ale ta union nechce dát nám ty money na naše továrna. Kde je the problem?”
Rádio Jerevan:
„Dear director. Celý projekt byl připravený a schválený. Nicméně bohužel na poslední chvíli vytáhla evropská komise pro rovné příležitosti svoje právo veta. Čipy prý ne, Evropa dá peníze jedině na, jak to tady píší, jedině prý na ty trans-istory. ”
Předseda asociace reklamních agentur:
„Milé rádio,
existuje prosím nějaká reklama, ve které by vystupovali pouze bílí lidé?”
Rádio Jerevan:
„Milý předsedo, s takovými otázkami se příště jděte vycpat. Odborníci rádia nemají čas na to, aby hledali půl jehly ve stohu sena. Ale jednu jsme přeci jen našli. Její slogan zní: Chcete bojovat s klimatickou změnou? Mějte méně dětí! ”
„Tady je.”
Hm……tak poslední otázka/odpověď byla malý skvost a Syruzdarma se povedl majstrštyk. Dvěma tahy zachytit podstatu.