Dr. Mark McDonald v rozhovoru s moderátorkou Cindy Drukierovou v pořadu The Nation Speaks, který 25. prosince zveřejnila televize NTD, citoval studii Brownovy univerzity z 11. srpna (pdf), která zjistila, že „děti narozené během pandemie mají výrazně nižší verbální, motorické a celkové kognitivní schopnosti ve srovnání s dětmi narozenými před pandemií“. NTD je sesterským médiem The Epoch Times.
V dalším rozhovoru v této epizodě profesor Carl Heneghan, ředitel Centra pro medicínu založenou na důkazech Oxfordské univerzity (Oxford University’s Centre for Evidence-Based Medicine), uvedl důkazy, že pandemická omezení a „strach, který dětem vštěpujeme“, vedly ke zhoršení psychických problémů.
Heneghan citoval svou studii z 2. října, která dospěla k závěru, že „osm z deseti dětí a dospívajících uvádí zhoršení chování nebo jakýchkoli psychologických příznaků či nárůst negativních pocitů v důsledku pandemie covidu-19“.
„Uzavření škol přispělo ke zvýšení úzkosti, osamělosti a stresu; negativní pocity v důsledku covidu-19 se zvyšovaly s délkou trvání uzavření škol,“ uvádí se ve studii. „Zhoršení duševního zdraví bylo zjištěno u žen a starších adolescentů.“
Dospívající starší 12 let si také vedli hůře než děti mladší 12 let, protože podle Heneghana čelí dospívající stále většímu tlaku vrstevníků, sociálnímu tlaku a jsou více přístupni zprávám, které jsou jim předávány globálně.
„V první řadě je třeba u dětí deeskalovat jakýkoli strach a obavy z covidu,“ uvedl Heneghan. „Pro děti je [covid] ve skutečnosti velmi bezpečné onemocnění“ a děti by se neměly obávat toho, jaký dopad bude mít covid na ně samotné a na jejich zdraví v budoucnu.
Dodal, že „uzavření oblastí, jako jsou školy, bylo chybou“, protože jejich zachování v provozu je dobré pro vzdělávání, „sociální vazby a pohodu“.
„Měli bychom skutečně upřednostnit vzdělávání a takové zásahy, které jsou v nejlepším zájmu dětí,“ řekl.
Podle studie z 20. prosince údaje amerického Centra pro kontrolu a prevenci nemocí také ukázaly, že počet návštěv souvisejících s duševním zdravím v roce 2020, kdy byla poprvé zavedena pandemická omezení, vzrostl o 24 % u dětí ve věku 5 až 11 let a o 31 % u dětí ve věku 12 až 17 let ve srovnání s údaji z roku 2019.
McDonald také poznamenal, že viděl děti, které „odmítají navázat oční kontakt, počůrávají se nebo trpí nočním pomočováním, nemohou přespávat u kamarádů – kdy jsou delší dobu od své matky“.
Na druhou stranu na teenagery mají omezení ten vliv, že jsou „tak zahleděni do sociálních médií a telefonů a tak pohlceni výukou přes zoom, protože tak byli poslední rok a půl trénováni, že už ani nechtějí jít ven,“ řekl.
McDonald označil vládu a mediální korporace za tvůrce „behaviorálního formovacího programu“, v němž jsou děti vystaveny „iracionálním a absurdním“ situacím, kdy jsou nuceny jíst venku ve čtyřicetistupňovém vedru a musejí běhat maratony nebo sportovat v rouškách.
Od 27. prosince Bidenova administrativa doporučuje, aby děti „příliš malé na to, aby byly očkovány“, byly „obklopeny očkovanými lidmi a nosily roušky ve veřejných vnitřních prostorách, včetně škol“, jak se uvádí v covidové strategii na internetových stránkách Bílého domu. „Pro ty dospívající ve věku 12 let a více, kteří mají nárok na očkování, je nejdůležitějším krokem, který mohou rodiče učinit, nechat je očkovat.“
Tammy Hung, přeloženo z původního článku newyorské redakce
Proč by mělo jakékoliv vládě vadit, že budou její občané mít nižší IQ a obecně budou hloupější a nesamostatnější? Naopak, zvídavý, samostatně myslící člověk se nutně vyvine v potížistu a o takového žádná vláda nestojí.