Automechanik s víc jak 50letou praxí říká, že Tesly si kupují jen hlupáci




Sdílet článek:

Za jiných okolností by to bylo bráno jen jako jeden z názorů, „teslisté” ale už nejednou ukázali, že nejsou skupinou, která by se s kritikou vyrovnávala snadno. Jsme zvědavi, jestli kanál Scottyho Kilmera na Youtube nechají být.

 

Scotty Kilmer je mechanik, který se 53 let věnoval opravám aut všeho druhu. V poslední době ale dílnu vyměnil za Youtube, kde si odběr jeho kanálu přihlásilo už skoro 5 milionů lidí. Je tomu tak jistě i proto, že si nebere servítky a pojmenovává věci pravými jmény, to dnes není obvyklé. Co mu ale může projít u jiných značek, to mu nemusí projít u Tesly.

Právě tuto automobilku a vůbec veškeré aktivity Elona Muska si Scotty nyní vzal na paškál, když říká, že Tesla dosáhla zcela nového rekordu. Podle něj každý jí vyrobený vůz musel v určitou chvíli zamířit do servisů, což má daleko k obvyklému. Již to samo o sobě má být jasným důkazem toho, že automobilka upřednostňuje kvalitu před kvantitou. To je však pouze část problému, neboť Tesla založila svou reputaci na online modernizacích a opravách. „Mechanické problémy ovšem nelze vyřešit s pomocí softwaru,“ uvádí Kilmer v novém videu nazvaném Značky aut, která si kupují je hlupáci.

Populární mechanik přitom dodává, že Musk vytvořil rafinovanou marketingovou past, do které padá stále více zákazníků. A nikoli jen ve světě aut, další takovou je jeho sít satelitů Starlink, která je enormně drahá. Za zhruba 17 tisíc korun si totiž musíte pořídit hardwarový balíček, samotné připojení pak měsíčně vychází na nějakých 2 600 Kč. To jsou opravdu nemalé sumy, za které přitom nedostanete mnoho navíc oproti běžnému připojení za pár stokorun měsíčně.

Je pochopitelně třeba dodat, že Starlink funguje i tam, kde není běžné pokrytí, jak ostatně víme třeba z Ukrajiny. Nicméně z pohledu běžného zákazníka tu prakticky nemáme jediný důvod, proč každý měsíc utrácet pomalu pětinásobnou částku ve srovnání s konkurencí, která vám za 500 Kč nabízí obstojné tarify. Uživatelů Muskovy sítě je ale přesto stále více, stejně jako se ve stále větším množství prodávají i Tesly.

Kilmer něco takového považuje za „směšné“, zvláště pak ve chvílích, kdy lidé skutečně jen podlehnou Muskovu lákání, místo aby vyhlédnutý produkt porovnali s tím konkurenčním. Se Starlinkem je to tedy do jisté míry podobné jako s elektromobily obecně – někde a pro někoho mohou být dobrým řešením, jinde je ale na tom konkurence daleko lépe. Ovšem lidé k ní nakonec nezajdou, protože její image není tlačena někým jako Musk, který je nepochybným marketingovým mágem.

Pro nás je to názor do pranice, „teslisté” to ale takto s nadhledem brát nemusí. Jakýkoli odpor proti své oblíbené znače berou jako ryzí zlo, jehož šíření je třeba zamezit. Kilmer tak docela riskuje, však vzpomeňme, jak komunita nadšených příznivců Tesly nahlašovala kanál Riche Benoita jako závadný tak dlouho, až byl algoritmy znepřístupněn. A to si jen dovolil vrátit se k benzinovému pohonu. Scotty těm samým lidem říká hlupáci…

 

 Petr Prokopec

Velmi špatnéŠpatnéPrůměrnéDobréVelmi dobré (12 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

>> Podpora

Svobodný svět nabízí všechny články zdarma. Náš provoz se však neobejde bez nezbytné finanční podpory na provoz. Pokud se Vám Svobodný svět líbí, budeme vděčni za Vaši pravidelnou pomoc. Děkujeme!

Číslo účtu: 4221012329 / 0800

 

>> Pravidla diskuze

Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.

>> Jak poslat článek?

Chcete-li také přispět svým článkem, zašlete jej na e-mail: redakce (zavináč) svobodny-svet.cz. Pravidla jsou uvedena zde.

Sdílet článek:

6 Comments

  1. Mému prvnímu řidičáku je přes 45 let. Za tu dobu jsem jezdil s ledasčím, ledacos si sám opravil, vypiplal, zprovoznil … To, co se děje v automotive posledních 10 let, je jedním slovem humus. Děsivé přitom je, že z oceánu ovcí se tomu nikdo nebrání. Ovce jen sklopí hlavu a vedle 5. pfajzrbůstru a poskytnutí vlastní ložnice Ukrajincům prostě tuhle špinavou hru přijmou. Auto chce každý a jiná, jaksi, nejsou.

    Mám 25 let staré auto, které miluji a opečovávám. Je to auto, které dělá to, co chci já a ne naopak. Nevím ale, co budu dělat v okamžiku, kdy se rozhodne odejít do věčných lovišť a nebo mi ho současní vládní kreténi zakážou používat, protože proto. I když pro mne nejsou finance, nutné na pořízení běžné, průměrné koncernové mrdky, nijak dramatické, prostě nic takového nechci. V podstatě ani jedno auto ze současného středního proudu se mi nelíbí vzhledově (poslední hezké auto byla stará verze V70) a nemíním se při každém vyjíždění prát s desítkami „asistentů“, aby se mi nesrali do řízení. Viz [1]. Symbolem pro mne je i to, že dnes si nelze pořídit auto s tažným zařízením za 1500 příplatku, ale musím si koupit za přes 30 samouklízecí tažné zařízení na servo … To jsem už vystříkl, když mi toto bylo nabídnuto. Koule dražší vozejku.

    Natož pak autíčko na baterky, kde po 5 letech je 75% hodnoty auta (battery pack) v Häuselu a je nutno koupit nový. Pluz mínuz za půl až celého miloše. Pana Kilmera zcela chápu.

    [1]: https://dfens-cz.com/jak-vylepsit-octavii-iv-na-octavii-iii/

  2. Jiří Červený: Oslovte, prosím, adminy tohoto webu, web publikuje Vaši adresu („pu*******@…“). To by asi nemělo být … Navíc dnes, kdy práskači číhají za každým rohem.

    • Kadel je to tři čtyři dny co jsem mu to říkal.
      Mě tam ještě jednou vylítla hloubalovo. I jsem napsal na ni příspěvek, jestli se mi to nezdá a šup bylo to tam.
      Tady je to nějaký splašený.

  3. iPhone je taky 2-3x dražší, než běžný smartphone a lidi to kupují. Někteří mají blahobyt, neví co s penězi a chtějí se podobat těm v TV reklamě. To jsou i ti teslisti, co mají na drahý servis a mají domek s nabíjecí zásuvkou 400V. Marketing funguje, založte si firmu a když budete prodávat dobře zabalené ho*no, půjde to taky.

    • Firma mi už jede nějakých skoro 20 let, nikdy jsem leštěná hovna neprodával a přesto (nebo možná právě proto) mne teď docela důstojně živí do důchodu. Z celoživotního pracovního zařazení VŠ kantora bych tohle nedal ani náhodou. A iPhone? Dodnes používám jednoduchý telefon telefonovací, bez operačního systému, ne šmrdlací a vidíte – žiju. No a 3f zásuvku na baráku mám taky. Nicméně ani jedno z uvedených mne nepřiměje k tomu, si pořídit silniční vibrátor na baterky.

      Mimochodem – tento formulář pro odpověď mi webserver předvyplnil jako odesílatele Pavla K. a opublikoval mail k*******.***e*@**n****.** Něco se na tom serveru sörö.

  4. Tak viditelně pán nemá problém s Teslou ale spíše s Muskem. Cituji „musíte pořídit“ – nic nemusíte. Ani Starlink a ani Teslu. A podle toho, že je to „drahé“ na to stejně autor článku nemá. Tak radši hejtí. Smutné.

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*