Německý automobilový průmysl protestuje proti rozhodnutí Europarlamentu zakázat do roku 2035 prodej aut poháněných benzínem a naftou, který popisují jako škodlivý pro trh a spotřebitele.
Tento týden Europarlament ve Štrasburku v souladu s cílem tohoto bloku dosáhnout do roku 2050 klimatické neutrality odhlasoval počínaje rokem 2035 podporu pro zákaz prodeje nových aut se spalovacím motorem.
Hlasování této Sněmovny EU přichází spolu se zoufalými pokusy tohoto bloku odříznout se od své závislosti na ropných a plynových produktech z Ruska.
Německý auto-průmysl ve svém prohlášení uvádí, že rozhodnutí Europarlamentu je „proti občanům, proti trhu, proti inovacím a proti moderním technologiím,“ hlásí Euroactiv.
Podle prezidenta německé asociace automobilového průmyslu VDA Hildegarda Müllera nemá Evropa dostatek nabíjecích infrastruktur na podporu takového zákazu a Europarlament jedná předčasně.
„Zvýší to spotřebitelům náklady a ohrozí to důvěru spotřebitelů,“ řekl Müller.
Německá auto-asociace není ve svém odporu sama. Sentiment ohrožení důvěry spotřebitelů je celoevropský.
Německá asociace řidičů aut ADAC v tiskovém prohlášení uvedla, že „evropských ambiciózních cílů ochrany klimatu v dopravě,“ nemůže jít dosáhnout čistě elektrickými vozidly.
Je v tom odtrženost od čísel týkajících se příčin emisí CO2 v Evropě.
Na osobní auta v tomto bloku údajně připadá 12% veškerých emisí CO2 spojených s dopravou, ale na veškerou dopravu připadá asi 25% emisí.
Podobně auto-asociace EU ACEA uvedla, že trhy jsou příliš těkavé, aby absorbovaly zákaz nových vozidel se spalovacím motorem do roku 2035.
„Vzhledem k těkavosti a nejistotě, kterou globálně každodenně zažíváme, jsou jakékoliv dlouhodobé regulace někdy v jiných desetiletích v této fázi předčasné,“ citoval Euractiv prezidenta ACEA Olivera Zipse, který je rovněž generálním ředitelem BMW.
TYLER DURDEN
Be the first to comment