![iveco2tirakzimapluh](https://svobodny-svet.cz/wp-content/uploads/2025/02/iveco2tirakzimapluh-678x381.jpg)
IVECO 4×4 zaujímá mezi terénními vozidly významné místo. Je vybaveno pohonem všech kol, takže je schopno zvládnout i ty nejtěžší podmínky na silnici a plnit náročné úkoly s působivou obratností na vozidlo s tak vysokou nosností. EuroCargo 4×4 se vyznačuje speciálními konstrukčními ochrannými systémy navrženými pro nejnáročnější terénní podmínky, včetně vysoké výšky rámu, ocelového nárazníku, stupaček, speciální ochrany chladiče, zadní rolovací tyče a kovových mřížek chránících světlomety. Jedná se o výkonné vozidlo s pohonem všech kol, které snadno zvládne i ty nejnáročnější úkoly, jako např.
- stavba silnic a inženýrské práce,
- provoz v terénu,
- zimní údržba silnic,
- údržba elektrického vedení a systémů v terénu,
- nouzové situace a pohotovostní silniční služby,
- práce v horských podmínkách.
Motor
IVECO EuroCargo 4×4 je poháněno šestiválcovým šestilitrovým motorem Tector 6. Díky systému vstřikování Common Rail a turbodmychadlu s obtokovým ventilem mají motory nejnižší spotřebu paliva ve své třídě. Všechny motory Tector 6 jsou standardně v souladu s normou EEV (Advanced Environmentally Friendly Vehicle), čehož je dosaženo použitím technologie selektivní katalytické redukce (SCR) s přídavkem AdBlue. Motory Tector 6 jsou bezpochyby nejlepší ve své třídě díky svým bezkonkurenčním vlastnostem, jako jsou např:
- nejlepší poměr mezi točivým momentem a zdvihovým objemem;
- vyšší přizpůsobivost – maximálního točivého momentu je dosaženo již při nejnižších otáčkách (dokonce při 1 200 ot/min) a zůstává konstantní v širokém provozním rozsahu. Výsledkem je plynulý chod, méně časté řazení a vyšší účinnost;
- nižší provozní náklady díky intervalu výměny oleje až 80 000 km u motoru a 300 000 km u převodovky;
- motory EuroCargo 4×4 jsou standardně vybaveny brzdovým zařízením s regulací výfukových plynů pomocí škrticí klapky ve výfukovém potrubí.
Převodovka
Převodovka EuroCargo 4×4 je vybavena novou šestistupňovou manuální převodovkou ZF se systémem řazení „servoshift“, který zajišťuje snadné řazení i v těch nejnáročnějších podmínkách. Převodovku lze objednat také v kombinaci s elektronicky aktivovanými spojkovými pedály a vývodovým hřídelem (max. točivý moment 1000 Nm). Stálý pohon všech kol je aktivován mezinápravovým diferenciálem, který je určen k rozdělování točivého momentu mezi řízenou a hnací nápravu. Řidič si navíc může zvolit rychlé nebo pomalé řazení v závislosti na provozních podmínkách (silnice/mimo silnici). Všechny diferenciály (přední, mezinápravový a zadní) jsou standardně vybaveny manuální uzávěrkou diferenciálu. EuroCargo 4×4 je vybaveno nápravou s dvojitou redukcí. Kola hnací nápravy jsou k dispozici s jednoduchou nebo dvojitou bílou stěnou. Řada IVECO EuroCargo 4×4 je k dispozici se dvěma typy kabin:
Denní kabinou
Kvalita života na palubě je velmi vysoká. Standardní vzduchem odpružené sedadlo řidiče maximalizuje komfort a zajišťuje bezpečnost a pohodlí i v těch nejnáročnějších terénních podmínkách. Eurocargo 4×4 má podvozek z pevné vysoce legované oceli se zcela rovným povrchem, který umožňuje montáž nástaveb o délce 4000 až 6000 mm. Odpružení vozu Eurocargo 4×4 je tvořeno silnými parabolickými listovými pružinami a teleskopickými amortizéry.
Bezpečnost
Bezpečnost vozu EuroCargo 4×4 je na špičce v oblasti viditelnosti díky velikosti čelního skla a bočních oken, které doplňuje 6 vnějších zpětných zrcátek, z nichž dvě jsou hlavní, dvě širokoúhlá, jedno boční a jedno čelní. Brzdění vozu EuroCargo 4×4 zajišťují výkonné a spolehlivé brzdy s jedním brzdovým válcem na řídicí nápravě a duálními brzdami na zadní nápravě.
Buďte první kdo přidá komentář