IVECO 4×4: proč jsou oblíbené u profesionálů?




Sdílet článek:

IVECO 4×4 zaujímá mezi terénními vozidly významné místo. Je vybaveno pohonem všech kol, takže je schopno zvládnout i ty nejtěžší podmínky na silnici a plnit náročné úkoly s působivou obratností na vozidlo s tak vysokou nosností. EuroCargo 4×4 se vyznačuje speciálními konstrukčními ochrannými systémy navrženými pro nejnáročnější terénní podmínky, včetně vysoké výšky rámu, ocelového nárazníku, stupaček, speciální ochrany chladiče, zadní rolovací tyče a kovových mřížek chránících světlomety. Jedná se o výkonné vozidlo s pohonem všech kol, které snadno zvládne i ty nejnáročnější úkoly, jako např.

  • stavba silnic a inženýrské práce,
  • provoz v terénu,
  • zimní údržba silnic,
  • údržba elektrického vedení a systémů v terénu,
  • nouzové situace a pohotovostní silniční služby,
  • práce v horských podmínkách.

Motor

IVECO EuroCargo 4×4 je poháněno šestiválcovým šestilitrovým motorem Tector 6. Díky systému vstřikování Common Rail a turbodmychadlu s obtokovým ventilem mají motory nejnižší spotřebu paliva ve své třídě. Všechny motory Tector 6 jsou standardně v souladu s normou EEV (Advanced Environmentally Friendly Vehicle), čehož je dosaženo použitím technologie selektivní katalytické redukce (SCR) s přídavkem AdBlue. Motory Tector 6 jsou bezpochyby nejlepší ve své třídě díky svým bezkonkurenčním vlastnostem, jako jsou např:

  • nejlepší poměr mezi točivým momentem a zdvihovým objemem;
  • vyšší přizpůsobivost – maximálního točivého momentu je dosaženo již při nejnižších otáčkách (dokonce při 1 200 ot/min) a zůstává konstantní v širokém provozním rozsahu. Výsledkem je plynulý chod, méně časté řazení a vyšší účinnost;
  • nižší provozní náklady díky intervalu výměny oleje až 80 000 km u motoru a 300 000 km u převodovky;
  • motory EuroCargo 4×4 jsou standardně vybaveny brzdovým zařízením s regulací výfukových plynů pomocí škrticí klapky ve výfukovém potrubí.

Převodovka

Převodovka EuroCargo 4×4 je vybavena novou šestistupňovou manuální převodovkou ZF se systémem řazení „servoshift“, který zajišťuje snadné řazení i v těch nejnáročnějších podmínkách. Převodovku lze objednat také v kombinaci s elektronicky aktivovanými spojkovými pedály a vývodovým hřídelem (max. točivý moment 1000 Nm). Stálý pohon všech kol je aktivován mezinápravovým diferenciálem, který je určen k rozdělování točivého momentu mezi řízenou a hnací nápravu. Řidič si navíc může zvolit rychlé nebo pomalé řazení v závislosti na provozních podmínkách (silnice/mimo silnici). Všechny diferenciály (přední, mezinápravový a zadní) jsou standardně vybaveny manuální uzávěrkou diferenciálu. EuroCargo 4×4 je vybaveno nápravou s dvojitou redukcí. Kola hnací nápravy jsou k dispozici s jednoduchou nebo dvojitou bílou stěnou. Řada IVECO EuroCargo 4×4 je k dispozici se dvěma typy kabin:

Denní kabinou

Kvalita života na palubě je velmi vysoká. Standardní vzduchem odpružené sedadlo řidiče maximalizuje komfort a zajišťuje bezpečnost a pohodlí i v těch nejnáročnějších terénních podmínkách. Eurocargo 4×4 má podvozek z pevné vysoce legované oceli se zcela rovným povrchem, který umožňuje montáž nástaveb o délce 4000 až 6000 mm. Odpružení vozu Eurocargo 4×4 je tvořeno silnými parabolickými listovými pružinami a teleskopickými amortizéry. 

Bezpečnost

Bezpečnost vozu EuroCargo 4×4 je na špičce v oblasti viditelnosti díky velikosti čelního skla a bočních oken, které doplňuje 6 vnějších zpětných zrcátek, z nichž dvě jsou hlavní, dvě širokoúhlá, jedno boční a jedno čelní. Brzdění vozu EuroCargo 4×4 zajišťují výkonné a spolehlivé brzdy s jedním brzdovým válcem na řídicí nápravě a duálními brzdami na zadní nápravě.

 

Velmi špatnéŠpatnéPrůměrnéDobréVelmi dobré (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

>> Podpora

Svobodný svět nabízí všechny články zdarma. Náš provoz se však neobejde bez nezbytné finanční podpory na provoz. Pokud se Vám Svobodný svět líbí, budeme vděčni za Vaši pravidelnou pomoc. Děkujeme!

Číslo účtu: 4221012329 / 0800

 

>> Pravidla diskuze

Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.

>> Jak poslat článek?

Chcete-li také přispět svým článkem, zašlete jej na e-mail: redakce (zavináč) svobodny-svet.cz. Pravidla jsou uvedena zde.

Sdílet článek:

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*