Jak to dopadá, když firmy řídí politicky korektní manažeři




Sdílet článek:

G. SITAŘ

Pivo Bud Light ztratilo pozici nejprodávanějšího piva na americkém trhu, protože politicky korektní ředitelka přišla s nápadem inkluzivní marketingové kampaně. A banky v Británii zavírají účty lidem, jejichž politické názory se jim nelíbí.

Náhodný výběr zpráv, ze kterých vyplývá, že je většinou lepší, když se lidé vybírají podle toho, co umí, a ne podle toho, jaká stranická legitimace je zrovna v kurzu nebo jestli říkají ty správné fráze. Zdrojová informace na konci článku.

(1) Američané nechtějí transgender pivo

Anheuser Busch je největší světový výrobce piva. Vyrábí, tedy do nedávna vyráběl, nejprodávanější americké pivo Bud Light.

Nová marketingová ředitelka Alisa Heinerscheid na videu vysvětlila, že způsob, jak posílit tuto ikonickou značku, je příjít s kampaní, která je „opravdu inkluzivní”. Spojila se proto s transgender mužem Dylanem Mulvaney, který natočil video s pivem Bud Light v ženském převleku. Prodeje piva Bud Light následně klesly o více než čtvrtinu. Celá historie zde.

Překvapivým faktem je, že pokles prodejů nebyl krátkodobý, ale trvá již od dubna, kdy video spatřilo světlo světa. Nejprodávanější pivo v Americe již není nejprodávanější. Bud Light se v prodejích propadl na druhé místo a v barech až na místo čtvrté. Některé bary, zejména v republikánských státech jako je například Texas, přestaly Bud Light odebírat úplně.

Celkové měsíční prodeje klesly v červnu o 28 % oproti předchozímu roku. Jeden z dodavatelů Anheuser Busch oznámil v červenci, že z důvodu nízkých prodejů musí uzavřít dvě lahvárny a že o práci přijde přes 600 lidí. Prodeje v druhém červencovém týdnu pokračovaly v nastoleném trendu.

Mezitím dostal v červnu Anheuser Busch cenu za kreativní marketing na akci ve francouzském Cannes, které se přezdívá Oskar marketingu.

V prvním prohlášení ředitele Anheuser Busch po zákaznickém bojkotu se psalo, že firma chce dávat lidi dohromady. Ve druhém prohlášení na konci června žádal ředitel zákazníky, aby mysleli na zaměstance, kteří přijdou o práci kvůli nízkým prodejům. Dále uvedl, že se firma musí potýkat s „existujícími dezinformacemi”.

Pozn. autora: 

Zadání: Vaším cílem je zvýšit prodeje nejprodávanějšího piva na trhu, které se historicky prezentovalo jako tradiční pivo pro široké vrstvy. Chcete toho dosáhnout tak, že budete cílit na skupinu obyvatel, která tvoří maximálně jednotky procent společnosti, ale zároveň existuje slušná pravděpodobnost, že tím odradíte doposud klíčové zákazníky. Je to dobrý nápad?

Odpověď absolventa vysoké školy marketingu: Ano, inkluze. 

Proto říkal zakladatel amerického konzervativního hnutí William Buckley Jr., že by byl radši, kdyby mu vládlo prvních dva tisíce lidí z telefonního seznamu než celý Harvard. Další důkaz zde.

(1) Když je QUEER důležitější než řízení rizik

V březnu tohoto roku zkrachovala Silicon Valley Bank, šestnáctá největší banka ve Spojených státech. Banka se spíše než na hledání ziskových projektů soustředila na plnění cílů různé udržitelnosti a financování nízkouhlíkového světa. Více zde.

Její ředitelka pro řízení rizik pro Evropu, Afriku a střední východ na prvním místě svého profilu uváděla, že má QUEER orientaci a je barevnou ženou. Banka dostala nejvyšší hodnocení za zvyšování diverzity, ale po dobu osmi měsíců neměla nikoho na řízení rizik.

Pozn. autora: Účet dostal americký daňový poplatník, neboť federální vláda zaručila všechny vklady. Jako vždy v podobných případech.

(3) Ponorka s inspirativními techniky

V červnu explodovala miniponorka, která vezla turisty k vraku potopeného Titaniku. Všichni pasažéři zahynuli. Ředitel firmy, která ponorku provozovala, uvedl na sociálních sítích, že nechce do firmy najímat staré bílé muže, protože sice mohou mít zkušenosti s ponorkami, ale nejsou tak inspirativní.

Pozn. autora: Další na řadě je letectví. V srpnu loňského roku rezignovala šéfka personálního oddělení britského letectva na protest proti politice rasové diverzity. Britské letectvo přestalo kvůli kvótám dávat nabídky na vstup do armády bílým osobám. Ne, to není satira, důkaz zde.

(4) Za špatné názory zrušený bankovní účet

Nigel Farage je britský komentátor, bývalý šéf „UK Independent Party”, tvář Brexitu a protiimigračního hnutí. Minulý týden mu jeho banka zrušila účet. BBC odvysílala reportáž, ve které tvrdila, že je to kvůli nedostatečným financím.

Nigel Farage následně zveřejnil dokument o 40 stranách, který na něj vypracovala banka a ze kterého vyplývalo, že je vnímán jako „xenofob a rasista” a jeho názory nejsou v souladu s názory banky. Proto se banka rozhodla jeho účet zrušit.

Řada politiků vyjádřila následně svoje přesvědčení, že takové jednání je nepřípustné. Ředitelka banky NatWest Alison Rose, která BBC nepravdivé informace o důvodu uzavření účtu Nigela Farage řekla, reagovala omluvným dopisem. BBC se omluvila také.

Včera Alison Rose rezignovala na svůj post. V novinách se objevily historky z její minulosti.

Když byla jmenována v roce 2019 do vysoké výkonné pozice v bance, oznámila, že boj s klimatickou změnou bude středobodem jejího manažerského úsilí. Další na seznamu byly LGBT záležitosti.

Telegraph zveřejnil informace od anonymního zdroje z banky, podle kterého jsou všichni v bance nemilosrdně tlačeni, aby postupovali v souladu s progresivními směrnicemi. „Radši budou mít méně kvalifikovanou etnickou minoritu, která ani neumí napsat email klientovi, protože jim to zvedne rating za diverzitu a hodnocení ESG” neboli „Environmental Social Governance”. Více info o ESG zde.

Nigel Farage nebyl zdaleka sám, komu v Británii nějaká banka zrušila účet pro jeho politické názory.

Pozn. autora: Tragickým omylem moderních obhájců demokracie je domněnka, že když se zruší účet někomu, jehož názory se jim nelíbí, je to vlastně v pořádku. Je to blb, dostal, co si zasloužil. Že to je rychlá skluzavka do pekel, zůstává skryto v historii, která nikoho nezajímá.

Píší na nějakých webech nepěkné věci? Prostě požádáme potichu provozovatele domén, aby je vyzmizíkoval z internetu. Bez soudu, který by mohl tu demokracii tak trochu brzdit. A udělá to strana, která má slovo „demokratická” ve svém názvu.

Velmi špatnéŠpatnéPrůměrnéDobréVelmi dobré (22 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

>> Podpora

Svobodný svět nabízí všechny články zdarma. Náš provoz se však neobejde bez nezbytné finanční podpory na provoz. Pokud se Vám Svobodný svět líbí, budeme vděčni za Vaši pravidelnou pomoc. Děkujeme!

Číslo účtu: 4221012329 / 0800

 

>> Pravidla diskuze

Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.

>> Jak poslat článek?

Chcete-li také přispět svým článkem, zašlete jej na e-mail: redakce (zavináč) svobodny-svet.cz. Pravidla jsou uvedena zde.

Sdílet článek:

1 Comment

  1. To je jen přechodné. Až bude transgenderové, klimatické a antirasistické všechno, tak to zákaznci stejně koupí. Tak jako kupují cigarety s obrázky rakoviny.

    Samozvaní pokrokáři po nástupu Bideta udělali čistky v ozbrojených složkách. Narozdíl od stoupenců Trumpa. V Evropě prosazují cenzuru. Klidně nechají za nepohodlné názory někoho zavřít. Jim přitom nikdo nezkřiví ani vlásek. Odpůrci se s různým úspěchem hájí, ale iniciativu nemají. Takhle se vyhrát nedá.

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*