Milionáři shořela vila. Žhářem bylo elektrokolo




Sdílet článek:
Německému milionáři Sennheiserovi shořela luxusní vila. Vyšetřovatelé zjistili, že požár vznikl samovznícením akumulátoru elektrokola, který byl zapojen v knihovně do nabíječky. Policie odhadla škodu na více než 36 milionů korun.

Jde ale o mnohem víc.

Že se docela často úplně sama vznítí baterie elektroauta, není žádné tajemství. Videa, jak musí být tato auta umístěna na několik dní do speciálních kontejnerů s vodou, jsou hitem internetu. V případě elektrokola slyším já osobně o takto rozsáhlém požáru prvně, ale dost možná jsem řadu jiných jen přehlédl. To je ale vlastně úplně jedno.

Jde totiž o něco úplně jiného, a sice o to, jak nejen neskutečně hloupý, ale i nebezpečný, je drtivý politický tlak na zbrklý rozvoj elektromobility.

Nejde přitom ani tak o požáry. Vím, že se stanou jen občas a statisticky budou asi poměrně nezajímavé. I když jsem tedy zvědav, co se stane, až budou za pár let například podzemní garáže bytových domů či obchodních center elektromobilů povinně plné. Počítám, že nejen hasičům taková představa ke klidnému spánku nepřidává.

Ale jde o řadu dalších problémů. Například jsem zvědav, jak se zvládne, když se budou například v garážích pod zmíněnými bytovkami stovky elektromobilů každou noc najednou nabíjet. A kde se na to vezme elektřina. Zejména, když to vypadá, že politici chtějí ukončit výrobu nejen z uhlí, ale nejspíš i z jádra a plynu. Takže budou masivně převažovat obnovitelné zdroje, ale třeba slunce v noci nesvítí, a co když nebude foukat?

To jako bude v těch garážích vedle stovek elektroaut ještě obří baterie? A vyrábí se už vůbec takové, pokud nepočítáme nějaké pokusné prototypy? A na kolik by taková baterie vyšla? Nejspíš na strašně moc peněz. A nemůže se taková baterie také sama vznítit? Nejspíš ano, když se vznítí i malá na elektrokole. A existuje způsob, jak takovou obří baterii uhasit? Nejspíš ne, když je obrovský problém uhasit třeba hořící Teslu.

Samé otázky. Bohužel odpovědi na spoustu z nich buď neznáme, nebo nejsou zrovna potěšující. To ale vůbec nebrání politikům, aby elektromobilitu tlačili hlava nehlava. Když se ukázalo, že příliš nepomáhají ani obří dotace, tak už se přistupuje k zákazům aut se spalovacími motory. Místo nich holt budeme mít auta s občas hořícími bateriemi, které občas spálí třeba barák.

Ještě si dovolím jednu otázku závěrem. Vypůjčím si ji ze slavného filmu. Komu tím prospějete? Klimatu? Lidem? V obou případech si o tom dovolím pochybovat.

 

 

Velmi špatnéŠpatnéPrůměrnéDobréVelmi dobré (7 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

>> Podpora

Svobodný svět nabízí všechny články zdarma. Náš provoz se však neobejde bez nezbytné finanční podpory na provoz. Pokud se Vám Svobodný svět líbí, budeme vděčni za Vaši pravidelnou pomoc. Děkujeme!

Číslo účtu: 4221012329 / 0800

 

>> Pravidla diskuze

Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.

>> Jak poslat článek?

Chcete-li také přispět svým článkem, zašlete jej na e-mail: redakce (zavináč) svobodny-svet.cz. Pravidla jsou uvedena zde.

Sdílet článek:

1 Comment

  1. Exploze/vznícení lithiového akumulátoru od velikosti v mobilu po baterie v elektromobilech je událost celkem častá a proto se jí extrémně vysoká pozornost nevěnuje.

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*