S ohledem na dění v této zemi v posledních několika letech jde o nápad vpravdě německý. Tamní aktivisté by rádi využili situace k tomu, aby bezprecedentním způsobem „zaklekli“ na motoristy.
Současná situace s cenami paliv má velmi neblahé dopady. Nejde jen o rozpočty každého z nás, problémem jsou i širší ekonomické efekty, které za situace vyvolané pandemií koronaviru resp. reakcí politiků na ni, mohou snadno vést ke stagflaci. Tedy ekonomické stagnaci za současně bující inflace, což je kombinace k pohledání a obecně obtížně řešitelný stav. Většina zemí se tedy snaží věc nějakým způsobem řešit.
Podle nás je řešení velmi snadné – stačí dočasně zrušit extrémní zdanění paliv, kdy státu platíme dokonce daň z daně, a rázem se zjistí, že benzin a nafta zase tak drahé nejsou. Jednoduchá řešení ale v Evropě nejsou moc v oblibě, a tak nečekejme, že by zrovna toto větší množství zemí udělalo. Jiné nápady ale padají.
S těmi svými přišla i německá pobočka Greenpeace, která navrhuje několik opatření, které by měly zmírnit dopady aktuálního stavu a výhledově také snížit závislost Německa na ruských surovinách. Jak už asi tušíte, cílem aktivistů se stala hlavně individuální automobilová doprava. U našich sousedů by tak ideálně ihned měly začít platit nové „dočasné” rychlostní limity, které sníží maximální povolenou rychlost na dálnicích na 100 km/h, na okreskách na 80 km/h a ve městech na 30 km/h. Omezení by přitom mělo platit jen po dobu konfliktu, jeho konec je však v nedohlednu.
Dále je ve hře pokračování práce z domova, ovšem nikoliv již kvůli koronaviru, nýbrž s ohledem na to, že nebude třeba do zaměstnání dojíždět. Mimo to Greenpeace navrhuje, aby během nedělí (resp. dvou neděl v měsíci – nevíme, proč zrovna takto) byla automobilová doprava zcela zakázána, stejně jako by se lidé měli vzdát jednoho ze čtyř výletů, jehož délka přesahuje 20 km. A aby toho nebylo málo, pak by zrušeny měly být i veškeré vnitrostátní lety a místo nich by měla přijít ke slovu železniční doprava.
Organizace předpokládá, že v závislosti na přijetí těchto kroků by mohla klesnout spotřeba, a tedy závislost Německa na Rusku o 10 až 12 procent. Ideálně by se nicméně navrhovaná opatření měla rozšířit napříč celou Evropou. Tím ale Greenpeace jen dokazuje, jak mluví do věcí, kterým opravdu nerozumí. Stačí si totiž jen uvědomit, že kde je v Německu neomezená rychlost, tam nejsou zácpy. Stačí stanovení limitu a doprava již začíná houstnout. S výše zmíněnými omezeními by se z Německa stalo spíše jedno velké parkoviště.
Při popojíždění v kolonách se spotřeba pochopitelně jen zvyšuje, navíc nikam nedojedete. Po přijetí návrhů by tak Německo naopak mohlo být na Rusku ještě závislejší. Kromě toho by aktivisté zcela zadupali veškerou solidaritu s Ukrajinou, zvláště pokud by se rozhodli přistoupit k zákazu víkendového ježdění v Česku, kde se každou neděli vrací z chat velká část národa.
Tím rozhodně neříkáme, že není nutné dělat nic, je ale jako vždy třeba, aby přijaté kroky byly smysluplné. Tyto to skutečně nejsou.
Rozmach ve vývoji vědy,techbiky,mezilidských vztahů,bohužel i válečnictví
nastal v okamžiku kdy bylo člověku umožněno bez požehnání vrchnosti,velkých nákladů a individuální potřeby dopravního prostředku vykročit dál nežli za humna své chalupy.
“Parní lokomotiva udělala pro zblížení lidstva víc užitečného,nežli
básníci a filozofové všech dob dohromady “řekl jistý Otto von Bismarck
Nástup jakékoliv diktatůry či totality souběžně provází drastické omezování
volného pohybu člověka k člověku.To zase říkám já Frigo,jeden z mnoha.
Popojíždět autem 30 a vydávat to za úsporu, to je vynález hodný odměny v podobě dlouhodobého ubytování v blázinci s oplocenou záhumenkou.
Pokroková banda nezohlednila šábes. To je nespravedlivé k nejvyvolenějším. Na Zelenském lze pozorovat, jakých velkých činů a hrdinství jsou schopni. Vytvořili podmínky pro pány světa, aby na Ukrajině páchali jedy na další vlny “mutací covid-19”, jen cílené na ten bílý dvounohý dobytek. Pak by nebylo potřeba milionů automobilů. Zdroje Ruska by pevně uchopili spasitelé Rothschildové a podobní, už by ani závislost nevadila. Koho užitečnými idioty jsou pokrokáři německé pobočky Greenpeace? Sörösů?
Němci jsou geneticky zatížení, to se na nich projevilo už tolikrát, že o tom nemůže být nejmenších pochyb. A Greenpeace jsou jednoznačně Putinovi agenti.
Greenpeace jsou jednoznačně Putinovi agenti…dotovaní z německého rozpočtu a řízení židem Sörösem.
Když jsem dnes čet vyjádření tohoto ultrakkta, nevěřil jsem. Kuwa, 30 let (!!!) nám, občanům, tento a před ním desítky dalších přeplacených lemplů, zlodějů, darebáků a žvanilů blábolilo o “utahování opasků”, naposledy jsem měli vydržet dva týdny, nakonec z toho byly téměř tři roky a TYTO kurvy nenažrané prostě nepřestanou vysírat!!! https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-byznys-rozhovory-krize-muze-byt-dlouha-snizme-svou-spotrebu-vydrzme-to-vyzyva-ministr-192979#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&dop_req_id=x7RZuq8GeZp-202203110659&dop_id=192979&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest183_vzhled_vyh_pole_na_tel_varB&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz