Obchod drogistickým zbožím a klimatickými odpustky




Sdílet článek:
FILIP ŠEBESTA
Obchody se rtěnkami, deodoranty a pemzami na ztvrdlé paty se z nějakého důvodu postavily do čela sociálního pokroku. Nejdříve majitel české sítě drogerií Teta významně podpořil v prezidentské volbě nejprogresivnější kandidátku „Danushe“, nyní rakouská síť drogerií DM pořádá v rámci akce „Giving Friday“ sbírku na nevládní organizaci organizující „vzdělávání“ v oblasti životního prostředí. Drogerie plánuje darovat 5 % ze svého obratu, který utrží na tzv. Black Friday 24. listopadu, neziskovce TEREZA.

Ta organizuje a podporuje vzdělávací projekty, ve kterých se snaží indoktrinovat zejména děti jednosměrnou propagandou o klimatických změnách a možnostech, jak se z tohoto dědičného hříchu lidstva vykoupit. Manažer komunikace DM hrdě hlásí, že se jejich společnost „záměrně neúčastní slevového šílenství“, a místo toho se „soustřeďuje na pomoc tam, kde je potřeba“. Díky Giving Friday tak prý může jít drogistický řetězec příkladem a upevňovat „sociální pouto ve společnosti“ ale také umožnit svým zákazníkům „projevit svou sociální angažovanost“, jak stojí v tiskové zprávě.

Na stránkách projektu můžeme číst obvyklá slova a fráze soudobé progresivní hantýrky o „globálním hnutí na podporu trvale udržitelného způsobu života“ apod. Představuje se tam i program zmíněné neziskovky s krkolomným názvem „Změna klimatu: Base Camp“ pro střední školy, který má hravou a dobrodružnou formou studenty „posunout dál v době klimatických výzev“.

Potřebujete-li tedy signalizovat své ctnosti a vyšší životní principy, můžete to dnes dokázat i nákupem toaletního papíru. Jak prosté. Většině normálních lidí je pochopitelně něco takového dokonale lhostejné, nakoupí, co potřebují, a na tom, kam drogerie pošle 5 % z ceny výrobku, jim nezáleží. Až jejich ratolest poučená jedním z věrozvěstů klimatické apokalypsy přijde domů ze školy s klimatickým žalem financovaným i z jejich peněz, bude ale už nejspíš pozdě. Možná má skutečně cenu nad některými nákupy přemýšlet a začít hlasovat peněženkou už teď.

Děti jsou každému ukradené, firmy se podobnými aktivitami, bez kterých už dnes prakticky není možné dělat byznys, vykoupí, vyplní jimi kolonky svých povinných ESG reportů a jde se dál. A bude toho čím dál víc… Ti kdo s těmito progresivními nesmysly nesouhlasí, nad tím většinou nespíš jen mávnou rukou, pro jiné je takové jednání dokonce přitažlivé, win – win strategie pro (některé) firmy.

Bůh byl prohlášen za mrtvého, do kostelů, kde se dříve kázalo o ohleduplnosti jednoho k druhému a tím i ke svému okolí včetně přírody, se nechodí. Ukazuje se, že člověk ale není schopen žít v absolutním vzduchoprázdnu. Klimatická víra se svou propracovanou strukturou, dogmaty, liturgií a systém odpustků a pokání tak pomalu zaplňuje uprázdněné místo. Kazatelnou se v éře woke kapitalismu dnes stává každá pokladna. Ti, komu jde o svět kolem nás a jeho zdravý vývoj, by se měli probudit dřív, než z budoucích generací neziskovky za jejich peníze udělají oddané sektáře a fanatiky. Čas běží rychle.

 

FILIP ŠEBESTA

Velmi špatnéŠpatnéPrůměrnéDobréVelmi dobré (15 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

>> Podpora

Svobodný svět nabízí všechny články zdarma. Náš provoz se však neobejde bez nezbytné finanční podpory na provoz. Pokud se Vám Svobodný svět líbí, budeme vděčni za Vaši pravidelnou pomoc. Děkujeme!

Číslo účtu: 4221012329 / 0800

 

>> Pravidla diskuze

Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.

>> Jak poslat článek?

Chcete-li také přispět svým článkem, zašlete jej na e-mail: redakce (zavináč) svobodny-svet.cz. Pravidla jsou uvedena zde.

Sdílet článek:

1 Comment

  1. „Bůh byl prohlášen za mrtvého, do kostelů, kde se dříve kázalo o ohleduplnosti jednoho k druhému a tím i ke svému okolí včetně přírody, se nechodí“-jasně,o tom tam kázali i v dobách svaté inkvizice,která stála třetinu Evropy život..

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*