Pan Hřib a šikana automobilistů v Praze




Sdílet článek:

ROBERT TROŠKA

Vítězná ODS v Praze vybrala do vedení odboru dopravy na pražském magistrátu zástupce Pirátů, kteří se netají svým „osobitým přístupem“ k osobní automobilové dopravě.

Pan Hřib kandiduje na předsedu Pirátské strany, podívejme se na výsledky jeho neúnavné práce 1. náměstka primátora hl. města Prahy na pražském magistrátu, kde má na starosti dopravu.

Je s podivem, že vítězná ODS v Praze vybrala do vedení odboru dopravy na pražském magistrátu zástupce Pirátů, kteří se netají svým „osobitým přístupem“ k osobní automobilové dopravě. Ale to je již na jiné téma.

Pod vedením pana Hřiba v Praze dochází na pražských páteřních komunikacích k neustále se stupňující šikaně řidičů.

Vyberu jen jednu jedinou velice oblíbenou aktivitu za úřadování pana Hřiba: Záměrné rušení jízdního pruhu při existenci dvou jízdních pruhů v jednom směru.

A jak se taková změna uskuteční (nejčastěji po skončení letních prázdnin)?

Jednoduše. Z pravého jízdního pruhu vytvoříme odbočovací anebo zřídíme v pravém jízdním pruhu parkovací místa, popřípadě instalujeme cyklopruhy doplněné krásnými zelenými balustrádami. A to i přesto, že v dané lokalitě je dostatek parkovacích míst v přilehlých uličkách nebo možnost volby jiné cyklotrasy.

Z úst současných pirátských (a dalších) pokrokářů ve vedení odboru dopravy slyšíme libozvučný termín jako je „zklidňování dopravy“. Někteří řidiči pak při řešení některých stresových situacích vyvolaných takovým „zklidněním“ bouchají jak saze, ale možná to je právě cílem. Řidiče otrávit, znechutit a hlavně odradit od řízení.

Nejde přece o zlepšování průjezdnosti, vyšší plynulosti a tvorbu racionálních investic do rozvoje dopravní infrastruktury, ale o moderní pokrokový přístup řešení dopravy v Praze.

křižovatka Pelléova x Pod kaštany

Jak takový moderní přístup vypadá, je vidět na řešení dopravní průjezdnosti křižovatky Pod Kaštany x Pelléova na Praze 6 uskutečněné na podzim 2023. Jde o klasický příklad sociálního inženýrství a neodbornosti pirátského vedení dopravy v Praze.

Byl zrušen pravý jízdní pruh (změna pravého jízdního pruhu na odbočovací), což způsobuje špatnou průjezdnost, v době silnějšího provozu ucpávání vozidel v jednom zbylém pruhu, do kterého se přiřazují vozidla z ulice Pelléova. Dochází tak k nebezpečným situacím, jak je zřejmé na tomto videu:

Malá poznámka k pravomocem v dopravě mezi jednotlivými městskými částmi a magistrátem. Hlavní tahy a páteřní komunikace má v gesci (rozhoduje) magistrát, kdežto dopravní změny na vedlejších (malých) komunikacích si mohou rozhodovat jednotlivé městské části.

Velmi špatnéŠpatnéPrůměrnéDobréVelmi dobré (19 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

>> Podpora

Svobodný svět nabízí všechny články zdarma. Náš provoz se však neobejde bez nezbytné finanční podpory na provoz. Pokud se Vám Svobodný svět líbí, budeme vděčni za Vaši pravidelnou pomoc. Děkujeme!

Číslo účtu: 4221012329 / 0800

 

>> Pravidla diskuze

Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.

>> Jak poslat článek?

Chcete-li také přispět svým článkem, zašlete jej na e-mail: redakce (zavináč) svobodny-svet.cz. Pravidla jsou uvedena zde.

Sdílet článek:

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*