Vážně stojí honění tuníčkářů za něčí život?




Sdílet článek:

D-FENS

Oblíbená dementní zábava našich policejních hrdinů, totiž pronásledování jiných vozidel v silničním provozu, má poprvé zdokumentovanou oběť mezi nevinnými občany.

Problematice policejního honění se věnujeme často. Většinou v souvislosti s narůstajícím rizikem pro ostatní účastníky silničního provozu a škodami, které přitom vznikají na majetku daňových poplatníků, a také většinou zcela extrémním nepoměrem mezi způsobenými škodami a dosaženým benefitem pro společnost. Opakovaně jsem přitom konstatoval, že je jen otázkou času, kdy při tom přijde o život někdo, kdo byl jen ve špatnou chvíli na špatném místě a s tímhle infantilním policejním sportem nemá vůbec nic společného. Nyní se tak stalo. Čtveřice retardovaných policejních hrdinů praktikovala minulý týden ve čtvrtek pronásledovala tuningáře. Na křížovatce ulic Sokolská a Wenzigova se srazila vysokou rychlostí bočně s běžným autem, které se do policejní honičky připletlo náhodou, a v tomto vozidle zemřela na místě mladá žena.

Obě vozidla byla nárazem zcela zničena. Opel podle všeho projížděl po Sokolské a z boku do něj vysokou rychlostí narazilo policejní vozidlo jedoucí z ulice Wenzigovy. Náraz Opel obrátil na bok a byl odhozen až na chodník. Vše nasvědčuje velmi vysoké rychlosti jízdy policejního vozu a tím také mimořádně bezohlednému a nebezpečnému způsobu jízdy policejního šílence za volantem.

Sebereflexe na straně Policie České republiky byla podle očekávání naprosto nulová. „Je nám velmi líto této tragédie a pozůstalým vyjadřujeme upřímnou soustrast. Zraněným přejeme rychlé a úplné uzdravení,“ uvedl k nehodě policejní mluvčí Jan Daněk.

Den nato, v pátek 13. září, publikovala Policie České republiky propagační video zobrazující různé postupy rozbíjení aut a zabíjení lidí, které si alternativně vypadající příslušníci PMJ právě osvojují a brzy budou aplikovat. Vzkaz veřejnosti je jasný. My můžem všechno a zabíjet vás taky. Vy nám to budete tolerovat, budete to platit a budete s tím nadšeně souhlasit, protože my můžem a vy musíte. Žádné diskuse a nazdar, devótní novináři zpracovaní naším tiskovým odborem vám to vysvětlí.

Na margo PMJ, z pozice občana mám čím dál větší problém rozpoznat, zda se ještě jedná o policisty nebo zda je to ochranka nějakého drogového bosse ze střední Ameriky. Jestli si někdo představuje veřejnou autoritu a strážce zákona takto, tak já tedy rozhodně ne. Mám dojem, že se tento útvar zcela vymkl kontrole, podobně jako Komorousovo zlodějské komando, co se pakuje na nevykonaných přesčasech a kšeftování s informacemi. Na těchto útvarech je skvěle vidět, že policisté jsou ve skutečnosti vedeni k tomu, aby v občanovi viděli apriori nepřítele a ne někoho, komu mají sloužit, protože financuje jejich opulentní lifestyle.

Policejní pohrdání běžnými občany podle všeho dosáhlo nové úrovně. Už se ani neobtěžovali vymýšlet si nějakou pohádku o tom, jak rychle jedoucí tuningáři ohrožovali jiné účastníky silničního provozu a oni museli zasáhnout, protože šlo o životy nás všech a podobnými historkami, kterými nás zásobovali vždy předtím, když pořádali policejní honění a povedl se jim nějaký fuckup. Píšu tento článek záměrně s odstupem, protože jsem doufal, že propolicejní novináři přijdou dodatečně s nějakým senzačním odhalením, které zjevně nepřiměřené a kontraproduktivní policejní jednání bude nějak ospravedlňovat, jako že třeba tuningář měl na své rachotině mimořádně nebezpečné LED žárovky bez platného atestu. Ale nic. Prostě občane, ber to jak to je, my budem honit a ty musíš chcípnout, není třeba nic omlouvat ani vysvětlovat. Policie zde zjevně spoléhá na to, že veřejná akceptace těchto postupů je stále ještě dobrá a veřejnost nemá potřebu se většinově vymezit proti tomu, že ji ohrožují ti, co ji jinak mají chránit.

Příznivce tuningu asi není zapotřebí nějak rozsáhle komentovat. Většinou se jedná o romantické debílky, o nic chytřejší než běžný policista, kteří žijí v jejich světě a zabývají se „úpravami“ jejich vozidel a koukáním na Richle a zbjesyle. Nemyslím, že by tuníčkáři byli celkově v něčem nebezpeční, nakonec i v tomto případě tuningáři nikoho nezabili, ale policisté ano.

Doufám, že spokojený je nyní i soudruh Kedroň z bolševického serveru Seznam Zprávy, kterému se zdálo, že policisté málo honí, volal po tvrdé ruce a teď ji tedy má.

Tato policejní honitba navíc obsahuje několik podezřelých okolností. Zřejmě se nejednalo o vůz služby dopravní policie (nepoužívají Scaly) a v případě dopravky by bylo neobvyklé, aby na palubě byli čtyři fízlové. Zřejmě PMJ nebo nějaká jiná podobná jednotka složená z přemotivovaných potetovaných vypatlanců s taktickými plnovousy, kterým jejich nadřízení honění nabízejí jako určitou formou nemateriálního benefitu a egoboosteru. Pustí je z nemocnice a budou se opět hlásit u svého nadřízeného o další úkoly. Nezbývá nežli se tázat, jaký je vlastně rozdíl mezi těmi, kdo porušují zákon a kteří ho domněle chrání.

Každopádně taktika policejního zásahu je při bližším pohledu zcela směšná. Jaké vozidlo je schopna účinně pronásledovat zdechlá Škoda Scala obsazená čtyřmi dobře vykrmenými policejními profesionály s mentálním deficitem? Otuněný Aixam nebo Ligier?

Úplně mi uniká, jaký taktický význam má provádět policejní honění v místech, které je přímo epicentrem fízlování a dopravní represe. Hustota kamer na magistrále je pravděpodobně nejvyšší v republice, možná v Evropě, dosahuje čínských parametrů. Je tam úsekové měření, mnoho kamer zapojených do systému Automatická kontrola vozidel, další kamery městského kamerového systému a nevzniká sebemenší důvod někoho pronásledovat, protože se doslova pronásleduje sám. Informace o tom, kam jede je k dispozici v reálném čase, stejně jaké záběry řidiče a informace o provozovateli vozidla. Jaký smysl má policejní honění za takových podmínek, je naprosto nejasné. Ani jeden z policejních hrdinů na palubě té jejich škodovky však neměl tolik rozumu, aby řidiče upozornil, že dělá něco, co nemá vůbec žádný smysl, a tyhle lidi si platíme z daní a přispíváme na jejich nafouknuté platy a benefity.

V souvislosti s vysokorychlostním pronásledováním vozidel padla minulý týden jedna zajímavá věta, bohužel nikoli u nás. Došlo k dalšímu nedokonanému pokusu o atentát na bývalého a (věřme že i budoucího) prezidenta USA Donalda Trumpa. Jakýsi pomatený ukrofil se schovával s něčím jako archaická puška SKS u plotu jeho rezidence, aby ho zastřelil při golfu. Všiml si ho tajný agent a ozbrojený ukrofil musel svůj úkryt opustit, aby uprchl v černém SUV Nissan. Policisté se ho jali pronásledovat, aby ho následně o několik kilometrů dál na dálnici obklíčili a zastavili. Šerif popsal taktiku zásahu tak, že ho měli pod kontrolou, ale raději ho nechali ujet a zadrželi ho až později na dálnici, aby se vyhnuli vysokorychlostnímu pronásledování. Jak vidno, zločin v podobě nedokonaného pokusu o vraždu bývalého prezidenta nebyl pro americké bezpečnostní složky dostatečným ospravedlněním pro to, co české bezpečnostní složky běžně neváhají praktikovat při pronásledování tuningářů s provrtanýma výfukama.

Nemám přehnaná očekávání. Jelikož případ vyšetřuje GIBS, dozvíme se po nějaké době, že sice došlo ke smrtelné nehodě, ale policejní vozidlo jelo přiměřenou rychlostí, s majáky a že je z důvodu generální prevence třeba zejména potrestat řidiče Opelu, kterému zemřela přítelkyně, protože nedbal ustanovení o vozidlech s právem přednostní jízdy. Nestrannost GIBS a objektivita jejího vyšetřování začíná být pověstná. Zhovadilý majitel pivní sodovkárny z Humpolce pošle fízlovi sud piva, nebo raději hned všem čtyřem těm kriplům, kteří ho vypijí na zdraví svých nadřízených, kteří nemají problém s tím, když policisté ničí životy a majetek z malicherných důvodů.

Je tedy pouze na nás občanech, jak dlouho bude pokračovat tato nebezpečná praxe policejního honění. Všichni, kdo tyto postupy na veřejnosti nebo v internetových diskusích schvalují nebo dokonce obhajují, by si měli uvědomit, že oni sami nežijí ve vakuu, ale jsou také součásti stanfordského experimentu na celostátní úrovni. Příště to může být třeba vaše žena nebo dítě, které policisté zabijí, protože domněle pronásledovali někoho, kdo jim připadal podezřelý. Spíš nepronásledovali, nejspíš jen jeli jak prasata, protože můžou. Stane se to třeba hned zítra a je přitom jedno, že neděláte nic nezákonného. Spadnete do kolonky colateral damages v rodícím se policejním státě, což je prakticky méně než hovno. Jsou státy, kde je vysokorychlostní pronásledování zakázáno zcela nebo výrazně omezeno jen na zcela specifické případy, protože si to veřejnost vymohla poté, co vyšlo najevo, že přináší významná rizika pro nevinné občany výměnou za minimální redukci rizika, a to je stav, kam potřebujeme dojít.

Velmi špatnéŠpatnéPrůměrnéDobréVelmi dobré (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

>> Podpora

Svobodný svět nabízí všechny články zdarma. Náš provoz se však neobejde bez nezbytné finanční podpory na provoz. Pokud se Vám Svobodný svět líbí, budeme vděčni za Vaši pravidelnou pomoc. Děkujeme!

Číslo účtu: 4221012329 / 0800

 

>> Pravidla diskuze

Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.

>> Jak poslat článek?

Chcete-li také přispět svým článkem, zašlete jej na e-mail: redakce (zavináč) svobodny-svet.cz. Pravidla jsou uvedena zde.

Sdílet článek:

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*