Základku v Bílině se svými několika agresivními žáky, kteří terorizují děti i učitele, už dnes zná kde kdo. Kauza je v posledních dnech totiž dost medializovaná. Škola si s pomocí města zařídila kamerový systém a najala ochranku, aby chránila děti a místní učitele před nezletilými agresory. Ministr školství Gazdík tvrdí, že je taková v republice jediná. Já si ale říkám, jestli náhodou není pouze jediná, která na své problémy poukazuje, a která už vyčerpala všechny možnosti a volá o pomoc. Jak řekla paní starostka Bíliny Bařtipánová v rozhovoru pro CNN Prima News: „Snažili jsme se tyto děti řešit, ale stávalo se nám i to, že nám je ze středisek výchovné péče, kam už se OSPODu podařilo tyto děti umístit, vracely z důvodů, že nedodržují pravidla. Porušují pravidla těchto středisek výchovné péče, kde je vlastně měli napravit a vraceli nám je zpátky na základní školu.“ Tak tohle si ještě jednou zopakujme: protože s těmito nevychovanci si neví rady ani specializované pracoviště, tak je pošleme zpět do běžné třídy, protože tam si s nimi učitelka, která má na starosti dalších 25 dětí, lehce poradí. Aha! Tak to bych nečekala. No zřejmě jsou učitelé v této škole supermani a zvládnou to sami. Paní ředitelka této školy mi však o unavených kolezích, kteří po době covidové musí řešit ještě podobné excesy, sdělila něco úplně jiného: „ Měli jsme tu covid, zemřelé. Nejraději bych jim řekla, ať jdou načerpat síly, vypnou si telefon, email, a že se uvidíme v srpnu.“ A to tyto pedagogické geroje ještě čeká ministerská návštěva. Tak snad jim k něčemu bude a neubere pouze síly k výuce v tak problémovém prostředí. Ministr Gazdík se totiž nechal slyšet, že chce : „..učitelům i zřizovatelům dát dostatečné zbraně, aby si dokázali poradit s takovými problémy.“ Tak se necháme překvapit.
Co tedy s tím vším lze dělat? Vyloučit tyto žáky? To, že základní škola nemůže v ČR děti vyloučit ze základního vzdělávání, je prostě fakt, který se asi jen tak nezmění. To můžeme udělat na střední škole, ale na ZŠ nikoliv. A jak správně dodala paní starostka: „Pokud zákonný zástupce nesouhlasí s přemístěním dítěte do speciální třídy nebo do speciální školy, tak tyto děti navštěvují běžné třídy na našich běžných základních školách.“ A týká se to i dětí s psychiatrickými diagnózami. Podívejme se nejdřív, co radí uznávaný psycholog : „Pokud je těch dětí víc, musí nastoupit celý systém, ale ne jen vzdělávací. Vždyť existuje OSPOD, existuje policie, existují neziskovky, které by měly v tomto případě nastoupit. Tohle se nedá knížecími radami vyřešit,“ řekl známý český psycholog Václav Mertin na Primě. „Tady by měl stát ukázat, že mu jde o vzdělání, bezpečí druhých dětí a učitelů.“ A dodává: „Pro učitele i pro spolužáky to musí být velmi náročné.“
Slovo náročné je ale asi dost slabé slovo. Vždyť když stručně shrnu jen problémy, které podle médií řeší pedagogický sbor na této škole, tak je to docela pěkný seznam: krádeže, rvačka, obtěžování, tráva, napadání, poškozování školního majetku, nadávky nejhrubšího zrna, a to i učitelům a také zde před pár lety padla facka učiteli. Situací se aktuálně zabývali i radní města Bíliny. Zákonní zástupci společně s pedagogy totiž sepsali kvůli neutěšené situaci dvě petice a podle čerstvé tiskové zprávy radních má proto vedoucí odboru školství zajistit kroky, které „ ..povedou k převzetí odpovědnosti státu prostřednictvím střediska výchovné péče za výchovu problémových žáků na ZŠ Za Chlumem.“ Možná, že zabere petice a hlas rodičů spojený s hlasem učitelů. Pomoc střediska výchovné péče, která bude ale komplexní a vrátí zpět do školy dítě, které bude schopné s ostatními aspoň bezpečně existovat, by byla jistě vítaná. Třeba se po medializaci hnou ledy. V Česku je to holt ve školství často tak, že dokud průšvih není v médiích, jako by nebyl. A doufejme, že řešit se začne systematicky všude a nejen tam, kde svůj příběh zveřejní.
No a proč se ale pro inspiraci třeba nepodívat i do zahraničí? Například v Berlíně, kde je každé třetí dítě ve městě ohrožené chudobou (je tu mnoho dětí uprchlíků), našli jisté řešení. Berlínský magistrát nalil do škol, které se nacházejí tzv.“ v sociálních ohniscích“ peníze navíc, aby si mohly dovolit například vytvářet rodinné třídy. Sem chodí s dětmi i rodiče a učí se, jak se svými potomky zacházet. Nebo když nějaké dítě začne při výuce hodně rušit, tak ho jiný pedagog vezme mimo třídu a věnuje se mu individuálně tak, aby opakovaně rušivě nezasahovalo do hodiny. I na tyto lidi ale musíte dostat finance, že? Jen se zeptejte u vás ve škole, kolik má pro problémové děti speciálních pedagogů nebo zda má škola psychologa. A nebo jestli vše musí řešit ještě mimo výuku kantoři.
Střípkem do skládačky může být i opatření týkající se většího bezpečí učitelů. V Česku už kolují návrhy na zavedení institutu chráněné osoby u pedagogických pracovníků a ministr školství se prý diskusi o tomto opatření nebrání. Tak možná i to by mohlo pomoci, aby si nevychované dítě starší 15ti let rozmyslelo útok, ať již slovní nebo fyzický, na svého učitele. A dbát by se nemělo jen na bezpečí pedagogů, ale také brát vážně jejich doporučení. A pokud se vedení školy a pedagogický sbor shodne, že žák by měl navštěvovat jiný typ školy (speciální, praktickou atd.), měla by se tato doporučení brát jako berná mince. Úsudek rodičů je sice důležitý, ale odborníky na vzdělávání a výchovu jsou v dané škole učitelé a ředitel a ne rodiče.
Na závěr napíšu jen tolik, že v této kauze jsem zaujatá a jsem jednoznačně na straně školy a fakt mě vůbec nezajímá, jaké bolístky rodiče agresorů nebo agresoři sami, mají. Protože tady se přesáhly veškeré hranice. A učitelů, vedení školy i vedení města je mi velmi líto, a to proto, že nemají už dávno v rukách účinné zákonné nástroje na řešení takových situací a musí se s tím už měsíce prát, psát na ministerstvo a kauzu prohánět médii. Je hezké, že tu řešíme změny v RVP, informatiku, interaktivní tabule, tablety, ale když tu jsou u nás v České republice místa, kde se děti i učitelé ve škole bojí, je to děsivé zjištění.
…dusledek Valachove inkluze. Hrozna krava.
institut chráněné osoby u pedagogických pracovníků? Nač? Proč se vždy vytvoří problém a něj se pak hledá řešení? Nemazat se s gaunerama všeho druhu a bylo by vyřešeno. Zvěř patří oddělit od slušné společnosti
Malý dvůr a dlouhý bič. Následně velká bavlníková plantáž plus řetězy a psi. Dlouhý bič zůstává. Otázky? Problém vyřešen. Chováš se jako hovado? Jako s hovadem s tebou bude naloženo. Jak prosté Wattsone. Hezký den všem svobodným lidem přeje Červený Jiří,,Jiruna “
Problem je sirsi, pribyva i brutalnich cinu jako je umuceni spoluzaka – takze Bilina je svym zpusobem to lepsi z toho, co neni videt.
Pricin je taky rada, ale tou aktualni je prinejmensim zosminasobeni poctu lidi s dusevnimi trably vlivem nedavnych svatych represalii. Tedy, treba dva stredoskolaci prestipou slachy, vytrhaji zuby, porezou a nakonec se stopkami meri jak dlouho to vydrzi s igelitkou na hlave. Policajti behem jedineho dne do celeho mesta roznesou podrobnosti, aby si to rodice vsech zucastnenych poradne uzili. A vubec jim nedochazi, ze kdyby v breznu 2020 na zaklade podanych trestnich oznameni vysbirali strakovku, byla pravdepobnost takoveho scenare zhruba padesatinova!!!
Tedy nejenze ty problemy tvorime strukturalne inkluzi, nechavame vyhnivat antirasismem. My jsme je jeste umocnili covidismem.
Tak soudruzi by hlavně měli vysvětlit, co je to ta povinná školní docházka. Česká wiki říká:
„Povinná školní docházka (německy Schulpflicht) je zákonná povinnost dětí navštěvovat v určitém věkovém rozmezí školu.“
Pokud je to takhle, je řešení jednoduché. Tyto děti budou (třeba i pod policejním dohledem) docházet do školy. Pokud nejsou schopny (např. kvůli „nepřízpůsobivosti“) zúčastnit se normální výuky, může pro ně být vyhrazena izolovaná místnost (třeba ve sklepě), kde stráví dobu výuky. Pak se odeberou (pod policejním dohledem) ze školy. Tím bude znění zákona vyhověno – školu skutečně navštívily.
Jestliže ovšem zákon nevyžaduje toliko prostou docházku, ale i výuku, nastává problém. Když někdo nechce pracovat, ale zákon ho k tomu nutí, přistoupí se k donucovacím prostředkům. Ale donutit někoho učit se? I otroky je možné donutit pracovat, ale myslet, případně učit se dost těžko.
Takže zbývá třetí možnost. Stát nechce nutit žáky, aby se učili, ale nutí učitele předstírat výuku nepřizpůsobivých na úkor výuky (a bezpečí) normálních žáků. To má logiku. Stát vždy vybere ze všech řešení to nejhorší.
Pod kreténskými havlistickými floskulemi jsme udělali z učitelů zábavné živé terče pro gaunerský potěr. Pamatuji si ještě ze základky (kolem poloviny minulého století), že jsme měli z učitelů “vítr” a chovali k nim respekt. Jenže tehdy to také byli učitelé, ne dnešní polygenderové sněhové vločky, sračky z pedáků. Jakožto ne zrovna vzorný žák jsem těch pohlavků (a jiných příkoří) schytal hromadu. Na druhé straně, s odstupem, musím říci, že drtivou většinou právem. No a rodiče se k tomu stavěli tak, že když jsem moc pyskoval, koupil jsem ještě tu a tam nějakou od nich.
Tohle všechno sluníčkáři zničili. Učitel je dnes bezmocná hračka pro grázly, kteří moc dobře vědí, že jsou zcela beztrestní. Hračka, která se jich bojí. A oni to kurwa dobře vycítí. Nikdo ale nemá odvahu bouchnout do stolu a říci, že takhle už to dál nejde.
Odkantořil jsem tři dekády života, většinou na VŠ a SŠ a řeknu Vám – za současných podmínek by mne nedostali ke kantořině na základce ani párem pozlacených volů (ne, nemyslím Valachovou a Gazdíka, i když se to oprávněně nabízí).
Až se změní postavení učitelů ve společnosti a nebudou jenom vyděšenými hračkami asociálních grázlů s podporou jejich rodin, však oni si ti učitelé zase pořádek sjednají. Mnoho desítek let, či spíše několik století (povinná školní docházka prvně zavedena 1592 ve vévodství Pfalz-Zweibrücken) to fungovalo. Postaru, tvrdě, spravedlivě. Než to zkurwili současní “morálně čistí”. I v tomhle smrdí havlovina.
Nemůžeme fyzicky trestat děti, ať se chovají jakkoliv, takhle se chovají pouze barbaři a Češi se k barbarům neřadí.
Děti jsou děti a mají svá práva, navíc platí, že děti jsou malá, krásná a roztomilá stvoření, bez nich by nebylo radosti na světě.
V civilizovaných a demokratických společnostech se na děti nešahá.
To co jste napsal je důkaz toho, jak byl minulý režim barbarský, hnusný a nelidský.
Víme, že za bolševika zde byli mučeni a vražděni nevinní slušní lidé, a že zde byli mláceny i děti , jsme se právě dozvěděli nyní od Vás.
Tohle se musí řešit jinak.
Jen primitiv si myslí, že lze něco vyřešit násilím, nelze…, protože násilí plodí jen další násilí.
Patříme do vyspělé civilizované a demokratické společnosti, a proto najdeme civilizované a humánní řešení této situace.
Tady není Islámský stát nebo Rusko.
Tady je Česká Republika.
Co je humalnejsi … vyridit trest za opakovane spatne hnusne chovani ktere jinym ublizuje jednou fackou .. nebo celozivotnim zaznamem v nakych urednicich analech deviantnich uredniku a tyranim opakovanym “resenim” problemoveho chovani u nejakeho psychoblabolisty, ktere takto nikdy skrze fizla nebou ouradu nevyresime a jen se to bude shorsovat protoze jedna vychovna naprosto neskodna v 99% pripadu jako ponauceni staci…. a nedana jen zvysuje sebevedomi mladistveho agresora ze si muze dovolit cokoliv (krive obvineni z osahavani a dementni deviantni justice to v nejhorsim jisti, prece i sebeprolhanejsi parchant ma prej pravo aby nebyl nikde zminen a uveden, zato cela rodina poskozenho pomluveneho dospeleho vcetne jeho nezletilych deti pro ty to podle uchylu z justice neplati ze …)…
jak nenavidim ucitele a jejich aroganci (cest vyjimkam) tak tady fakt nesouhlasim (nevinne dite co nema rozum z toho co provede fakt neznamena uredne nedovrsenej vek 18 let ….)
Aneb jedna dobře mířená facka tisíckrát lepší kantora, rozsekaného mačetou. Zkrátka, jsou to “malá, krásná a roztomilá stvoření, bez nich by nebylo radosti na světě”.
Frštén, vajse čechiše švajn? Los, arbajt macht fraj!
Ha ha ha ha ?
Jéje, po tomhle trollovi se mi už začínalo stýskat. Tak co, “absolvente fakulty romistiky”, jak je v Brně před nádražím (ukázka “vyspělé civilizované a demokratické společnosti”) ?
To mu debílkovi ten nick zapadl hódně hluboko.