Evropské absurdity a umanutá elektromobilita




Sdílet článek:

Žijeme v prostoru plném dezinformací, informačních blokád a jednostranné politiky, která vychází z úst nejvyšší politiky. Ovládla Evropu lobby solárních baronů, když se v dopravě absurdně tlačí jen elektromobilita? Řešení jsou nekoncepční, bez plánu a u mnohých se začíná hystericky dávat zpátečka. Stejně jako se stejná opatření hystericky zaváděla, teď se stejně hystericky brzdí.

V Evropské unii zní, že není jiné cesty než elektromobilita. Elektromobilita nás spasí, zachrání celou planetu před uhořením. A tak všechny automobilky hromadně přecházejí na jejich výrobu. A to bez ohledu na jejich nespolehlivost a na velkou zátěž na životní prostředí, protože pro jejich výrobu jsou potřeba prvky prakticky z celé Mendělejevovy tabulky. Jejich těžba je pro planetu skutečnou zátěží věrnosti lidskému druhu.

A přitom, jak jsem byl upozorněn mým tajným zdrojem, se na scéně objevila syntetická paliva. Jejich výhoda je kouzelně recyklační. Vyrábí se z vodíku a uhlíku, který se vezme z životního prostředí. Směs se zkapalní a natankuje do auta se spalovacím motorem. Při spalování takové směsi při jízdě auta se uvolňuje uhlík, ale ten je zároveň výrobci z atmosféry opět odebírán pro výrobu syntetického paliva. To vše bez použití ropy. No není to sen všech ekologů? Měl by, protože to dává smysl. Ale Evropská unie tlačí hlavně elektromobily a tím zabetonovávají možný vývoj v dopravě jiným směrem. Tedy i směrem k syntetickým palivům.

Všude musí být nabíječky pro elektroauta, infrastruktura nabíječek musí obsáhnout i tu nejposlednější oblast unie. A přitom nápor na nyní krutě zkoušenou výrobu a distribuci elektřiny bude s elektromobilitou natolik velký, že může hrozit i blackout, tedy vyřazení celé elektrické soustavy na hodiny i dny, ne-li týdny. To je naším cílem? Syntetická paliva by problém řešila jedním vrzem a rozhodně by nesnižovala bezpečnost tím, že by veškerý chod naší společnosti přehodila zcela na elektřinu.

Před rokem obdržela Evropská komise dopis od 170 vědců, kteří apelovali na to, aby unie jednostranně neprosazovala pouze elektromobilitu. A to i s ohledem na to, že přes avizovaný boj s emisemi se vinou elektromobility emise naopak zvýší. Vědci upozorňovali, že jednostranné zvýhodňování elektromobility poškozuje technologickou neutralitu, přirozenou konkurenci a zásadně znevýhodňuje vývoj alternativních paliv. Rok po odeslání? Evropská unie stále trvá na elektromobilitě jako na jediném koni, na kterého musíme všichni vsadit.

Přitom elektromobilita je odlišný systém, který nejde přizpůsobit autům se spalovacími motory. Takže stávající auta mají jít zcela do šrotu. Přičemž u syntetických paliv nebo u biopaliv by stačila jen úprava spalovacích motorů na nové palivo. Jen chvilka v autoservisu. A nemusely by se investovat miliardy korun i eur do výstavby nabíječek. Syntetická paliva i biopaliva by šla totiž po nepříliš nákladné úpravě čerpat na stávajících čerpacích stanicích. Proč tedy máme přecházet na úplně nový systém, který reálně ohrozí distribuci elektrické energie a který udělá z dopravy koníček těch nejbohatších? To za tím stojí nějaká mafie solárních baronů, která se rozhodla převzít veškerou moc nad kontinentem?

Měli bychom hledat alternativy, které dávají smysl, ne ty, které ohrozí chod společnosti. Elektromobilita je jednou z alternativ, ale i v souvislosti s odpojováním elektráren spalujících fosilní zdroje je velmi nemoudré vsadit všechno právě na elektromobilitu. To se pak dočkáme takových prohlášení, které nedávno předvedl Frans Timmermans, otec celého pokrouceného Green Dealu, jenž řekl, že bychom tedy zase na chvíli mohli začít pálit uhlí, aby nedošlo k nepokojům. Důkaz toho, že naši politici podlehli hysterii a místo rozumného řízení a hospodaření se vydali cestou ničím nepodložených emocí? Podlehli Gretám a jejich pubertálním snahám o virální zviditelnění sebe sama? Vždyť je to zoufalství, čiré zoufalství.

Nemluvě o tom, že průmysl, těžba i výroba se začaly přizpůsobovat tomu, že máme být bezemisní ekonomika, banky začaly šikanovat tytéž za napojení na fosilní průmysl, a to hezky pod ideologickým diktátem Timmermanse, Grety a spol. Těžba uhlí byla na mnoha místech zastavená, mnohé doly zatopené. To teď začneme nakupovat uhlí z Austrálie? No to bude příkladně ekologické. Tankery na mazut budou korzovat přes půl planety jen proto, že ti naši Timmermansové jsou telata zaslepená a hloupá, která nevidí nic než sebe na piedestalu?

V tomto ohledu je pak nanejvýš směšné, ne vtipné, ale už směšné, prohlášení prezidenta Ukrajiny Zelenského, který pravil, že Ukrajina Evropské unii pomůže s elektřinou. Ukrajina ji začne za těžké prachy dodávat členským státům (a kolik jí bude z bezemisních zdrojů, že jsem tak smělý?). No není to báječné? Už jsme na tom vinou Timmermansů, Niedermayerů a Gret tak blbě, že nám musí pomoci Ukrajina, která je ve válce?

Vedou nás zaslepená telata. A vedou nás, jak už bývá zvykem zaslepených telat, k bankrotu. To, co nacpeme do výstavby nabíječek pro elektroauta, kdybychom nacpali do vývoje a zavádění syntetických paliv nebo biopaliv, už tu na benzin a naftu nejezdí nikdo. Jenže jsou tu zájmy malé skupinky lidí, kterým by takový vývoj nevyhovoval (odhaduji, že je to solární lobby, která v malém v ČR skoro uvláčela Alenu Vitáskovou, protože ta se jí postavila). Něco podobného jako u ČEZu a jeho minoritních akcionářů. Kvůli několika málo desítkám akcionářů musíme všichni platit mnohonásobně vyšší ceny za spotřebovanou elektřinu. Mají svá práva, my máme povinnost za ty práva platit krvavé peníze. Pohoršujeme se nad kauzou Hlubučka a hnutí STAN, který naplnil korupcí Dopravní podnik Prahy. Ale co se děje na úrovni Evropské unie, to musí být masakr.

Velmi špatnéŠpatnéPrůměrnéDobréVelmi dobré (6 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

>> Podpora

Svobodný svět nabízí všechny články zdarma. Náš provoz se však neobejde bez nezbytné finanční podpory na provoz. Pokud se Vám Svobodný svět líbí, budeme vděčni za Vaši pravidelnou pomoc. Děkujeme!

Číslo účtu: 4221012329 / 0800

 

>> Pravidla diskuze

Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.

>> Jak poslat článek?

Chcete-li také přispět svým článkem, zašlete jej na e-mail: redakce (zavináč) svobodny-svet.cz. Pravidla jsou uvedena zde.

Sdílet článek:

2 Comments

  1. Syntetická paliva mají jeden háček, který autor ve svém textu velkoryse pominul. Totiž, abyste z vodíku a oxidu uhličitého vyrobili syntetické palivo, musíte do té látky nacpat spoustu energie. Přesně té energie, která se v motoru zase spotřebuje, plus nemalé ztráty. Kromě toho, získat suroviny, tedy vyrobit vodík a vychytat z ovzduší CO2 spotřebuje další množství energie. Takže ve výsledku můžete vyrobit pár set litrů paliva pro nějaké Ferrari, kde cena nehraje roli. Ale není možné za současného stavu poznání a techniky vyrábět syntetické palivo po milionech barelů.

  2. Celá elektromobilita má jeden cíl, jako ostatně většina počinů EU. Rozvrátit normální život normálních lidí.

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*