Německo asi zbývající jaderky stejně vypne




Sdílet článek:

Německo patrně neprodlouží životnost zbývajících jaderných elektráren. Ministerstva hospodářství a životního prostředí ve společném prohlášení uvedla, že náklady a rizika takového kroku převažují nad omezenými přínosy. Největší evropská ekonomika koncem minulého měsíce zvažovala, že by si jaderné elektrárny ponechala jako součást svého energetického mixu. Cílila tím na snížení energetické závislosti na Rusku, které Německu dodává většinu zemního plynu.

Německá ministerstva hospodářství a životního prostředí se při posouzení, zda jaderné elektrárny zachovat, zabývala krátkodobými i střednědobými scénáři. „Po zvážení přínosů a rizik se prodloužení provozní životnosti zbývajících tří jaderných elektráren nedoporučuje, a to i s ohledem na současnou plynovou krizi,“ uvedly resorty.

Zbývající tři německé jaderné elektrárny, které mají být odstaveny do konce roku, provozují energetické společnosti EnBW, RWE a E.ON.

Proti prodloužení životnosti posledních fungujících reaktorů v zemi se v rozhovoru s televizí n-tv vyslovil ministr hospodářství Robert Habeck.Ke zvážení máme minimální produkci elektrické energie za maximálně vysoká bezpečnostní rizika,“ řekl a dodal, že je z tohoto důvodu přesvědčen o nesprávnosti cesty prodloužení chodu jaderných elektráren. Habeck krátce po ruské invazi na Ukrajinu řekl, že kvůli energetické bezpečnosti předem nevylučuje zachování chodu reaktorů i po 31. prosinci letošního roku, kdy Německo plánovalo zbylé jaderné elektrárny odstavit.

Německo v reakci na ruskou invazi na Ukrajinu zmapovalo změny ve svém energetickém systému. Chce snížit závislost na ruském plynu, který tvoří dvě třetiny německého dovozu této suroviny. Nyní se zvažují alternativy, včetně většího využití solární a větrné energie, plynových a uhelných elektráren a budování terminálů na zkapalněný zemní plyn (LNG).

Habeck uvedl, že první dva terminály by mohly být připraveny k vykládce dováženého plynu na pobřeží země do dvou let. „Naprosto souhlasíme s tím, že výstavba elektrických sítí, terminálů na LNG a obnovitelných zdrojů energie musí probíhat ‚rychlostí Tesly‘,“ řekl Habeck po jednání s ministry energetiky 16 spolkových zemí o prudce rostoucích cenách energií. Na otázku, co myslí „rychlostí Tesly“, ministr hospodářství odpověděl, že tím míní dva roky, které americká automobilka Tesla potřebovala na výstavbu svého obřího závodu nedaleko Berlína.

Na začátku března oznámila společnost Tree Energy Solutions (TES), že vybuduje terminál na LNG v německém přístavním městě Wilhelmshaven v Severním moři. Podle listu Handelsblatt mají investice do zařízení do roku 2045 činit zhruba 25 miliard eur (641,5 miliardy Kč), do provozu pak má být terminál uveden za tři roky. Firmu TES zaštiťuje belgická společnost AtlasInvest.

Německá vláda nás požádala, abychom do plánované továrny na výrobu vodíku začlenili terminál na zkapalněný zemní plyn, abychom co nejrychleji snížili závislost na dovozu z Ruska,“ řekl šéf společnost Otto Waterlander. Firma TES se zabývá technologií zeleného vodíku.

iuhli.cz

Velmi špatnéŠpatnéPrůměrnéDobréVelmi dobré (2 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

>> Podpora

Svobodný svět nabízí všechny články zdarma. Náš provoz se však neobejde bez nezbytné finanční podpory na provoz. Pokud se Vám Svobodný svět líbí, budeme vděčni za Vaši pravidelnou pomoc. Děkujeme!

Číslo účtu: 4221012329 / 0800

 

>> Pravidla diskuze

Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.

>> Jak poslat článek?

Chcete-li také přispět svým článkem, zašlete jej na e-mail: redakce (zavináč) svobodny-svet.cz. Pravidla jsou uvedena zde.

Sdílet článek:

3 Comments

  1. Pak bychom se my měli odpojit od Německa (společně s Poláky) a neřešit jejich přetoky energií z větrných parků (když náhodou fouká vítr) a nedostatky (když vítr nefouká).

  2. Vzhledem k tomu, že se do těchto JE už dlouho neinvestovalo, tak z finančního hlediska je to rozumné je zavřít.

  3. Zkapalněný LNG, přivezený tankery přes půl světa….

    To světu zajistí emise větší, než produkují všechna evropská auta s klasickým motorem. Ať žije zelené uvažování! Ale hlavně – rychle pryč od těch šílenců!

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*