Progresivní dědictví Baracka Obamy




Sdílet článek:

G. SITAŘ

Po srážce vojenského vrtulníku s civilním letadlem ve Washingtonu řekl prezident Trump, že na vině by mohl být program diverzity při výběru řídících letového provozu. Média označila jeho prohlášení za nevhodný rasismus. Fakta ukazují na jiný příběh.

Subjektivně vybrané kapitoly ze dvanáct let dlouhého příběhu o vědomém snižování kvality řízení letového provozu, které je vedlejším produktem Obamovy strategie rasového rozdělení společnosti. Kompletní zdroj informací v odkazech na konci článku.

Strategie Baracka Obamy

Marxismus v USA nikdy nefungoval, protože se lidé mohli volně posunovat směrem nahoru po společenském žebříčku v závislosti na svém úsilí. Neexistovala žádná třída utlačovaných, která by mohla být trvalou základnou progresivní levice. Barack Obama pochopil, že dělení lidí podle rasy je lepší než Marxovy třídy, a proto začal rozdělovat lidi na utlačované a utlačovatele podle rasy. Všichni „nebílí” utlačovaní Američané měli vytvořit novou trvalou základnu Demokratické strany. To je názor řady amerických komentátorů, kteří zpětně hodnotí Obamovu vládu.

Jeho strategie rozeštvala celou společnost a způsobila „vedlejší škody” v řízení letového provozu nebo v Los Angeles při nedávných požárech, kdy hasiči sice neměli vodu na hašení, ale měli LGBT útvar.

Jak to začalo

V roce 2013 jmenoval Barack Obama do čela úřadu pro kontrolu letectví známého pod zkratkou FAA Michaela Huertu. Ten oznámil svůj plán „transformovat FAA na více diverzifikované pracoviště”.

Další krok přišel velice brzy. FAA zrušilo testy, které obsahovaly otázky zaměřené na posouzení kognitivních schopností, a nahradilo je takzvaným „životopisným dotazníkem”. Ten obsahoval otázky na původ uchazeče a „měkké” dotazy typu „Moji spolužáci si mě pamatují spíše jako skromnou nebo dominantní osobu?”.

Jak to pokračovalo

Již roce 2014 si řada univerzit veřejně stěžovala, že jejich studenti, kteří mají tituly z letectví nebo dokonce pilotní licenci, nedostali šanci ucházet se o pozici řídícího letového provozu. Mezi uvedenými příklady byl student, který dosáhl 100 % bodů v odborném testu, ale nebyl přijat, protože neprošel životopisným dotazníkem.

V roce 2015 republikánský politik Peter Kirsanow dopisem upozorňoval, že ředitel Huerta změnil pravidla náboru nových pracovníků s cílem najmout více „nebílých” osob. Na závěr označil záměr vybírat řídící letového provozu podle rasy za „šílenství”.

U amerického soudu leží hromadná žaloba na FAA, která tvrdí, že FAA odmítla zaměstnat až tisíc kvalifikovaných uchazečů o pozici řídícího letového provozu, protože nesplňovali požadavek na barvu pleti.

Nejsou lidé

FAA zveřejnila v roce 2023 výsledky prověrky středisek pro řízení letového provozu. Audit ukázal, že panuje trvalý nedostatek personálu a neexistuje ani plán, jak situaci řešit. U 77 % letišť, která jsou považována za důležitá, jsou počty řídících letového provozu pod požadovanou kritickou hranicí 85 % plného stavu a letiště v New Yorku a Miami jsou hluboko pod touto hranicí. Zpráva dále uvádí, že je nepravděpodobné, že se podaří zacvičit dostatečný počet řídících letového provozu.

Věděli to všichni

New York Times publikovaly v prosinci roku 2023 článek s titulkem „Jsou v práci opilí a pospávají”.

Článek popisuje špatnou situaci mezi řídícími letového provozu a uvádí například, že zaměstnanci pracují pod vlivem alkoholu nebo kouří během přestávek marihuanu. V průběhu dvou let dostala FAA od řídících letového provozu stovky stížností na problémy s nedostatkem lidí a související stres.

Počet kritických situací při letecké přepravě vzrostl podle NYT za rok o 65 %, přestože její objem byl ve stejném období vyšší pouze o 4 %.

Havárie

Minulý týden došlo k přímé srážce mezi armádním vrtulníkem Black Hawk, který prováděl cvičný let, a dopravním letounem společnosti American Airlines. Zahynulo 67 lidí, nikdo nepřežil. Podle předběžných zpráv letěl vrtulník výše, než měl, na řídící věži nebyl dostatek personálu a den předtím došlo téměř k podobné kolizi. Řídící věž si byla vědoma blízkosti vrtulníku a letadla, neboť se posádky Black Hawku ptala, zda letadlo vidí.

Ve vrtulníku byla tříčlenná posádka. Jména dvou pilotů byla zveřejněna hned, jméno pilotky, jež byla třetím členem posádky, sdělila armáda jako poslední.

Post scriptum

Pozn. autora:

Teprve důkladné vyšetření nehody pomůže odhalit příčinu srážky. Každý si ovšem může položit otázku, zda by byl radši, aby jeho letadlo na frekventovaném letišti naváděl bývalý pilot, nebo řídící, jehož největší předností je schopnost odpovědět správně na otázky z životopisného dotazníku.

Jediným způsobem, jak může společnost dlouhodobě prosperovat, je princip striktní zásluhovosti. Na danou pozici se vždy dostane ten v daném okamžiku nejlepší bez ohledu na to, co nebo kdo jej rajcuje v posteli. Není-li tomu tak, je pouze otázkou času, kdy se to nějak projeví. Amerika díky své různorodosti zašla při porušování principu zásluhovosti do extrému, ale problém se týká i Evropy. Důkazy má téměř každý ve svém okolí nebo se může podívat, kdo stojí v čele Evropské unie.

Ale třeba ukáže Amerika Evropě, jak překvapivě rychle se dostaví výsledky po otočení kormidlem.

Velmi špatnéŠpatnéPrůměrnéDobréVelmi dobré (2 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

>> Podpora

Svobodný svět nabízí všechny články zdarma. Náš provoz se však neobejde bez nezbytné finanční podpory na provoz. Pokud se Vám Svobodný svět líbí, budeme vděčni za Vaši pravidelnou pomoc. Děkujeme!

Číslo účtu: 4221012329 / 0800

 

>> Pravidla diskuze

Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.

>> Jak poslat článek?

Chcete-li také přispět svým článkem, zašlete jej na e-mail: redakce (zavináč) svobodny-svet.cz. Pravidla jsou uvedena zde.

Sdílet článek:

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*