
Kvůli obrovským „zácpám“ čeká několik desítek lodí před přístavy v Německu, Nizozemsku a Belgii. Na jejich palubách jsou asi 2 procenta světové námořní přepravy, uvádí Deutsche Welle.
Před přístavy výše uvedených zemí čekají statisíce kontejnerů na palubách lodí v Severním moři. Výpočty World Economy Research Institute v Kielu ukazují, že až 2 procenta světové námořní přepravy čekají na vykládku. V německé zátoce je přes tucet velkých kontejnerových lodí a jejich celková kapacita je asi 150 000 kontejnerů.
Situace je ještě horší v Rotterdamu a Antverpách a další 3 procenta světové nákladní doprava uvízla před přístavy v čínské provincii Zheijang a Šanghaji.
Narušení dodavatelských řetězců kvůli kontejnerovým lodím jsem zažili již loni, kdy přes 400 metrů dlouhá kontejnerová loď Ever Given o hmotnosti 220 tisíc tun zablokovala Suezský průplav 23. března 2021. Vyprostit se ji podařilo po šesti dnech, kdy blokovala provoz v obou směrech a tehdy asi 400 lodí nebylo schopno proplout okolo uvízlého gigantu. Incident v Suezu značně narušil světový obchod.
Deutsche Welle
Buďte první kdo přidá komentář