Elektroauta hoří už několik dní, a následky jsou fatální. Co bychom ale neudělali pro Evropu bez emisí, že…




Sdílet článek:

IVAN DAVID

„Nákladní loď „Fremantle Highway“ u pobřeží Severního moře v Nizozemsku už několik dní hoří. Na palubě je nejen 500 elektromobilů, ale také 1,6 milionu litrů těžkého topného oleje a 200 000 litrů lodní nafty. Celému regionu hrozí ekologická katastrofa.

Záchranné síly v současné době bojují, aby zajistily, že se obrovská nákladní loď nepřevrhne a bude moci být dopravena do kotviště u pobřeží Severního moře v Nizozemsku na hranici s Německem. Přepravní společnost provozující loď úřadům původně ohlásila, že „Fremantle Highway“ bude přepravovat 15 elektrických aut. Až při zásahu na palubě záchranáři zjistili, že z celkem 3783 aut na palubě jich je elektrických více než 500. Což podle mluvčího záchranářů velmi ztěžuje uhašení plamenů na palubě.

Po ohledání hořící lodi pobřežní stráž zjistila, že „Fremantle Highway“ je plovoucí ekologickou bombou: uvnitř lodi je 1,6 milionu litrů těžkého oleje a 200 000 litrů lodní nafty. Pokud by se nákladní loď potopila, všechno může vytéct do moře. Budou znečištěny stovky kilometrů pobřeží a hrozí úhyn ptáků a ryb.

Loď, která už několik dní hoří, byla na cestě z Brém do Singapuru, ale stále se nachází na severu ostrova Terschelling poblíž dvou rušných lodních tras. Z bezpečnostních důvodů byla prý proto odtažena na východ na 16 kilometrů vzdálený ostrov Schiermonnikoog.

Přestože je obrovská loď prý stabilní, stále existují obavy, že by se mohla rozpadnout nebo převrátit.“

Zprávu o lodním požáru Středoevropanům přenesl rakouský Exxpress. A přidal příklad „ekologické“ dopravy zkapalněného plynu, který má nahradit ten fuj ruský. „Zelená politika“ je obzvláště náchylná k objednávkám přepravy na obrovských lodích.

„Například rakouská ministryně pro klima a energetiku Leonore Gewesslerová (Zelení) byla také přistižena, že nechala najmout jednu z těchto nákladních lodí poháněných těžkou ropou na spornou operaci: Supertanker, který má v zimě 2023/2024 přepravit do Rakouska kolem 150 000 metrů krychlových kapalného plynu (LNG) z pouštního emirátu Abu Dhabi. K dodávce do Rakouska spotřebuje více než 1 050 000 litrů těžkého topného oleje na svou nejméně 7 422 kilometrů dlouhou cestu do evropského terminálu a vyrobí tak kolem 2 800 tun CO2.

To je docela dobrý příklad grýndýlu v praxi: Pro přepravu e-aut do Singapuru nebo podivné nákupy LNG se spaluje těžký topný olej v absurdně velkém množství.“

 

FB

Velmi špatnéŠpatnéPrůměrnéDobréVelmi dobré (21 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

>> Podpora

Svobodný svět nabízí všechny články zdarma. Náš provoz se však neobejde bez nezbytné finanční podpory na provoz. Pokud se Vám Svobodný svět líbí, budeme vděčni za Vaši pravidelnou pomoc. Děkujeme!

Číslo účtu: 4221012329 / 0800

 

>> Pravidla diskuze

Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.

>> Jak poslat článek?

Chcete-li také přispět svým článkem, zašlete jej na e-mail: redakce (zavináč) svobodny-svet.cz. Pravidla jsou uvedena zde.

Sdílet článek:

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*