Bojkot společnosti Bud Light stál společnost Anheuser-Busch na americkém trhu 395 milionů dolarů




Sdílet článek:

ANDREW MORAN

Kontroverze kolem značky Bud Light poškodila ve druhém čtvrtletí výsledky společnosti Anheuser-Busch InBev ve Spojených státech, potvrdil největší světový pivovar ve své nejnovější zprávě.

Tržby společnosti Anheuser-Busch v USA se ve druhém kvartálu propadly meziročně o 10,5 % „především kvůli poklesu objemu Bud Lightu“, konstatuje zpráva. Celkový obrat v Severní Americe klesl ve srovnání se stejným obdobím minulého roku o 395 milionů dolarů.

Provozní zisk se v Severní Americe rovněž snížil, přičemž dvě třetiny poklesu zisku byly způsobeny výkonností akciového trhu. K poklesu přispěla také ztráta produktivity, marketingové investice a úsilí o podporu velkoobchodníků. Na globálním trhu se společnosti Anheuser-Busch dařilo mnohem lépe.

Společnost vykázala meziroční celosvětový nárůst tržeb o 7,2 % na 15,1 miliardy USD, k čemuž přispěly prodeje značek Corona a Stella Artois.

Ačkoli společnost ve zprávě nekomunikovala bojkot Bud Lightu, potvrdila, že najala externí firmu, aby provedla spotřebitelský průzkum této značky. Z výsledků průzkumu, který probíhal od dubna, vyplynulo, že 80 % ze 170 000 dotázaných spotřebitelů se k výrobku staví „příznivě nebo neutrálně“.

Bojkot piva Bud Light

V červnu byl Bud Light po více než dvou desetiletích sesazen z pozice nejprodávanějšího piva ve Spojených státech. Značka se propadla na druhé místo, přičemž na prvním místě se umístilo Modelo Especial, které vlastní společnost Constellation Brands.

Nad značkou se „začaly stahovat mraky“ v dubnu, kdy značka navrhla marketingovou kampaň, v níž vystupoval Dylan Mulvaney, transgenderový influencer.

Poté, co aktivista za práva transsexuálů zveřejnil na sociálních sítích dva příspěvky, na nichž byla zobrazena pamětní plechovka Bud Light s jeho tváří, spustila se reakce vedená konzervativci, která přerostla v jeden z největších bojkotů v novodobé historii.

Týdenní prodeje Bud Lightu od poloviny dubna zaznamenávají propady vyšší než 20 % ve srovnání s minulým rokem. Posledně – v týdnu končícím 15. července – se propadl o 26,5 %.

Špatné výsledky značky přiměly Anheuser-Busch minulý měsíc oznámit, že propouští téměř 2 % zaměstnanců „ve všech podnikových funkcích“. Odhaduje se, že propuštěno bude 350 až 400 zaměstnanců.

„Ačkoli tato rozhodnutí nikdy nebereme na lehkou váhu, chceme zajistit, aby naše organizace byla i nadále nastavena na budoucí dlouhodobý úspěch,“

uvedl v prohlášení Brendan Whitworth, generální ředitel společnosti Anheuser-Busch. „Tyto změny v podnikové struktuře umožní našim týmům soustředit se na to, co umíme nejlépe – vařit skvělé pivo pro všechny a vydobýt si místo v okamžicích, na kterých záleží.“

Společnost se nevyhnula ani politické reakci.

Floridský guvernér Ron DeSantis nedávno nařídil státním úředníkům, aby zahájili vyšetřování vlastníka Bud Light kvůli obavám, že společnost porušila své povinnosti vůči akcionářům tím, že zahájila tržní dohodu s hvězdou sociálních médií.

„Zdá se mi, že společnost AB InBev mohla porušit právní povinnosti vůči svým akcionářům a že žaloba akcionářů může být vhodná a nezbytná,“

napsal DeSantis minulý měsíc v dopise.

Republikánský senátor Ted Cruz rovněž vyzval k prošetření společnosti Bud Light kvůli tvrzení, že společnost možná díky spolupráci s influencerem Mulvaneym prodává své výrobky mladšímu publiku.

Ve 13-stránkovém memorandu adresovaném Beer Institute Cruz tvrdil, že Bud Light a Mulvaney porušili „age gating“ Instagramu. Tato sociální síť vyžaduje, aby tvůrci blokovali všem uživatelům mladším 21 let z USA zobrazování značkového obsahu propagujícího alkohol nebo na něj odkazujícího. Senátor také píše, že partnerství porušilo kodex reklamní organizace, protože v něm vystupovala celebrita nebo bavič se „zvláštní přitažlivostí“ pro nezletilé.

Mulvaney se nedávno přestěhoval do Peru a v červencovém příspěvku na sociálních sítích uvedl: „Zdejší lidé jsou tak milí. Cítím se tu velmi bezpečně. Je trochu smutné, že jsem musel opustit svou zemi, abych se cítil bezpečně. Ale to se nakonec zlepší. Už několik měsíců jsem se bál vycházet z domu, na veřejnosti se mi posmívají, sledují mě a cítím samotu, kterou bych nikom nepřál.“

The Epoch Times

Velmi špatnéŠpatnéPrůměrnéDobréVelmi dobré (12 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

>> Podpora

Svobodný svět nabízí všechny články zdarma. Náš provoz se však neobejde bez nezbytné finanční podpory na provoz. Pokud se Vám Svobodný svět líbí, budeme vděčni za Vaši pravidelnou pomoc. Děkujeme!

Číslo účtu: 4221012329 / 0800

 

>> Pravidla diskuze

Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.

>> Jak poslat článek?

Chcete-li také přispět svým článkem, zašlete jej na e-mail: redakce (zavináč) svobodny-svet.cz. Pravidla jsou uvedena zde.

Sdílet článek:

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*