Gray Man natočený v Praze za 200 míčů v dolarech




Sdílet článek:

Něco tak příšernýho jsem opravdu už dlooooouho neviděl. A to se koukám na leckterý béčkový srance.
Gray Man stál Netfilx 200 míčů v dolarech a je to průser. A přiznám se, že mi Netflixu není líto. Vlastně myslím, že ve svojí příšernosti není o nic horší, než předchozí filmy těch dvou géniů, co to natočili – Avengers Endgame a Infinity War. Když o tom tak přemejšlím, beru to zpět. Avengers Endgame je větší sračka, ještě nudnější a debilnější.


No ale shrňme si o čem ten film je:

1. Existuje jakási síť agentů USA na špinavou práci.
2. Jejich šéf dělal špinavou práci víc než by měl a jeden z jeho agentů o tom shromáždil důkazy.
3. Jiný agent je vyslán ho NEPOZOROVANĚ zabít, ale při tom získá důkazy o špinavé práci svého šéfa a musí být taky zabit.
4. Zlý šéf, který chce zamaskovat stopy o tom, že po světě páchal zločiny, najme masového vraha, dá mu cca tolik set milionů dolarů, kolik stálo natočení této sračky a úkol, aby ho za každou cenu zabil.
5. To probíhá tak, že se všem nájemným vrahům na světě pošle email a fotka toho agenta a oni všichni přijedou do vrahy a systematicky vyvražďují za bíleho dne její obyvatele, aby zakryli stopy po předchozích, mnohem menších, zločinech.
6. K vraždícímu psychopatovi je zlým šéfem přidělena jakási další agentka, která s ničím z toho nesouhlasí a je tam zřejmě proto, aby mohla monitorovat zločiny svého šéfa, který chce zamaskovat svoje zločiny. Její role ve filmu je, že chodí za hlavním padouchem a neustále na něj řve, že je debil a půjde sedět. Jak jen to asi může dopadnout?
7. Naprosto žádná postava ve filmu nemá žádnou povahu, o nikom nic nevíme, nikdo není sympatický a všichni se celou dobu tváří buď nasraně, nebo záhadně. A šeptají. Protože když se šeptá, je to víc psycho thriller!
8. S vyjímkou šíleného kulhavého vědce z Berlína, nápadně připomínajícího Pabla Escobara, který má ve své laboratoři hladomornu s padacími dveřmi (!!!!!), ve které má hlavní uzávěr na vodu (!!!) a taky mu přišel email.
9. Hlavní hrdina z hladomorny uprchne tak, že rozbije hlavní uzávěr vody a ze střelného prachu z nábojů jednoho zásobníku svého glocku a kusu trubky vytvoří bombu, která má účinek cca 50 megatun, ale nezabije ho, přestože se nachází dva metrý od ní.
10. Všechno to končí na “chorvatském zámku Zbrka”, což je budova, kterou zřejmě někdo z Avengers přenesl z Francie doprostřed chorvatské mořské zátoky, protože ignorantským géniům z Ameriky přišel francouzský renesanční zámek v Jadranu jako dobrý nápad. A když říkám v Jadranu, tak opravdu V JADRANU. Jakože ten zámek je V MOŘI. Jakože zdi toho zámku jsou ponořený přímo do moře. Jakože se někdo s IQ10 posral v kině.

Pak jen pár takových drobných chybiček geniálních tvůrců filmu:

1. Praha má podle nich 3 miliony obyvatel.
2. Tramvaje nemají troleje, aby mohl Ryan běhat po jejich střeše
3. Ona nasraná agentka ve filmu vykřikuje, že dělá na případu 10 let. Vzhledem k tomu, že jí není ani třicet, měla to zřejmě už jako školní projekt na střední.
4. Filmaři rozfofrovali 200 mega, ale neměli na to, aby si natočili záběr z dronu na Vídeň a tak za ní vydávají záběr na Hlavák.
5. Česká policejní auta houkají jako francouzská.
6. Bývalá ředitelka oné americké vraždící agentury bydlí na Kostnickém náměstí na Žižkově a má v bytě ve třetím patře teleportační schody z kuchyně rovnou do sklepa, aby mohl Ryan Gossling uprchnout.
7. Další fyzikální anomálií, kromě časoprostorových teleportů je, že přestože je DEN, v bytě nejsou zatažené ZÁCLONY a za okny je SVĚTLO, tak uvnitř je TMA…
8. Trasa kouzelné tramvaje Porsche, ve které se Ryan pere s padouchy a která má mezi vagony jakési tajuplné hermetické dveře, které jdou zavírat záchrannou brzdou a pak nejdou otevřít, je Právnická fakulta – Staroměstská – Právnická fakulta – Staroměstská – Právnická fakulta – Veletržní palác – Právnická fakulta – Staroměstská – Veletržní palác – Čechův most – Právnická fakulta – Veletržní palác – Právnická fakulta, kde tramvaj konečně vykolejí a následně narazí do budovy Unicredit banky na Náměstí republiky vedle Palladia. Což je klika, protože kam bysme pak chodili nakupovat značkový šmuky! A pozor, tu trasu jsem si nevymyslel, skutečně jsem jí po vás záběr po záběru analyzoval stejně důkladně jako vojenský expert ČT24.
9. Anna De Amas chodí většinu filmu oblečná v pytlovitém potahu na gauč.
10. Důkazy o zločinech hlavního padoucha jsou uloženy na USB flashce, kterou hrdinové několikrát použijí a čtou si její obsah, ale ten nejde zkopírovat, protože by se karta smazala… Ehmm… Eeeee… Do pyče…
11. Film začíná tím, že Gossling dostane od Anny na jakési párty stříkací pistolku, která slouží jako… Pozor… Teď to přijde… Klíč k otevření dveří do skladu pro uklízečky umístěném pod VIP salonkem se skleněnou podlahou!!!!!! Do prdele co ty lidi berou za drogy…

Krom toho všeho pár poznámek:

Přestože se film snaží být letní blockbuster ala Michael Bay, není ani vtipný, ani cool, ani nevypadá draze. Triky jsou otřesný.

Nepřátelští vojáci při přestřelkách vypadají jako parta vyzáblých paintballistů v kombinézách špatných velikostí. Dokonce maj nalepený na rukách odlišováky z červený lepicí pásky! Není proto divu, že přestřelky vypadají přesně jako teambuildingový paintball kancelářských krys z korporátu oblečených v kombinézách Bundeswehru za tři kila z výprodeje armádních přebytků.

Jak už napovídá trasa tramvaje, akční scény jsou naprostý chaos, zřejmě natočený bez jakýhokoliv většího plánu, takže se lepěj záběry ze zcela nesouvisejících míst a scén a aby to nebylo poznat, tak se všechno točí v detailech.

Takže borec vystřelí na Výstavišti z granátometu na tramvaj, zasáhne jí u Rudolfina a ta vykolejí na Náměstí republiky. Přestože ty idioti točili celou scénu v reálu s opravdickou tramvají, tak tam není jedinej pořádnej záběr na CELEK, protože by bylo poznat, že je to úplná píčovina, takže je to všechno rozmatlaný, rozklepaný a zabraný v detailech na Gosslingovu hlavu.

Kdokoliv s pořádným storyboardem by dokázal natočit celky na tramvaj pronásledovanou autem a pak si na stejným místě natočit i polocelky na auto a tramvaj aby nemusel lepit random záběry na střílející borce a pak tam jebat CGI kraviny.
Jinými slovy, je to akční film, kde akční scény stojí naprosto za hovno. A všechno ostatní je ještě horší.

Scéna, kde Anna De Amas běží s erpégéčkem větším než je ona sama, několika raketami na zádech a rotačním granátometem v ruce, po zcela otevřeném prostranství proti bungru s kulometným hnízdem a sniperovi na střeše, všechny za běhu tím granátometem zabije, aniž by jí kdokoliv trefil napovídá, jak strašně debilní to je.

Strašně debilní to je.

 

Daniel Vávra, fb

Velmi špatnéŠpatnéPrůměrnéDobréVelmi dobré (12 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

>> Podpora

Svobodný svět nabízí všechny články zdarma. Náš provoz se však neobejde bez nezbytné finanční podpory na provoz. Pokud se Vám Svobodný svět líbí, budeme vděčni za Vaši pravidelnou pomoc. Děkujeme!

Číslo účtu: 4221012329 / 0800

 

>> Pravidla diskuze

Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.

>> Jak poslat článek?

Chcete-li také přispět svým článkem, zašlete jej na e-mail: redakce (zavináč) svobodny-svet.cz. Pravidla jsou uvedena zde.

Sdílet článek:

3 Comments

  1. Měli prachy? Měli…utratili je?…utratili…jejich problém…
    Máme prachy? Nemáme….chceme si koupit šílené eroplány?..chceme. Náš problém

    A teď kdo je větší magor

  2. Ten rozbor dal možná víc práce, než napsat pořádný scénář 🙂
    BTW: V pracovní den je skutečně v Praze skoro 3 mio lidí.

  3. Dejte vědět až bude od Netflixu něco dobrého. Pro mě je tahle značka něco jako Soukupův Barrandov TV. Tam sice uvidíme nejvýš pana Machete, ale tak nějak to ladí. Áčkový Gosling bohužel neklap 😀

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*