Tesla má na skladě tolik neprodaných aut, že jsou vidět už i z vesmíru




Sdílet článek:

PETR MILER

Automobilka, která léta přemýšlela jen nad tím, jak zvýšit svou výrobu tak, aby uspokojila veškerou poptávku, nyní zjevně řeší přesně opačný problém. A i když to sama takto otevřeně nepřizná, krok jejího vrchního dodavatele baterek mluví za vše.

Tesla zas jednou neprožívá nejlepší období své existence.oficiální výsledky za první letošní kvartál nebyly dobré, člověk ale musí víc číst mezi řádky, aby pochopil, co všechno se děje. Víc než nemastná neslaná čísla poukazující mj. na bující skladové zásoby neprodaných aut naznačilo pozdější masivní propouštění, způsob zacházení i s takovými aktivy, jako jsou Superchargery nebo stále viditelnější potřeba někam odkládat auta, která se nedají prodat. Pochopitelně nikdy nevíte, co a případně jak moc je preventivní opatření ve snaze se problémům vyhnout, a co je reakcí na skutečný problém ve snaze zmírnit jeho negativní dopady. Ani jeden postup ale nepatří ke krásným časům plným pohody.

Že situace s prodeji Tesel ve srovnání s jejími očekáváními není dobrá, a to ani trendově, naznačuje i poslední článek Sherwoodu. Ten zkoumá situaci kolem skladových zásob Tesly s pomocí satelitních fotek firmy SkyFi, neboť neprodaných aut u továren Tesly i jinde je tolik, že jsou snadno viditelná i tímto způsobem.

Jak už padlo, sama Tesla přiznala, že jen za první kvartál vyrobila 46 561 vozů, které neprodala. A byla ochotna to i komentovat, finanční ředitel Tesly Vaibhav Taneja k věci řekl, že důvodem nárůstu zásob byl rozpor mezi výrobními čísly a prodejními očekáváními, což mělo nepřekvapivě za následek i negativní cash flow. „Očekáváme, že se vývoj stavu zásob ve druhém čtvrtletí obrátí a volný peněžní tok se opět vrátí do kladných hodnot,” řekl Taneja. Ničemu takovému ale aktuální stav nenahrává.

Tesly podle satelitních fotek okupují stále více míst ve stále větší míře. U texaské Gigafactory, u opuštěného obchodního domu v St. Louis, na parkovišti u nákupního centra v Moreno Valley i na dalších místech USA v Texasu a Kalifornii je aut jen víc a víc, kapacity prostor se podle všeho blíží svému naplnění. Jak moc problematický stav to pro Teslu je, ukáže až další vývoj, s ničím dobrým se ale evidentně nepočítá na roky dopředu.

Nikkei totiž informuje o tom, že vrchní dodavatel baterek pro Tesly (dodává je ovšem i jiným značkám, mj. Lucidu) skrečoval své plány na čtyřnásobný růst výroby baterií do roku 2030. A nový termín je žádný termín, prostě není možné říci, o kolik víc baterek bude výhledově potřeba, pokud jich tedy vůbec víc potřeba bude. Zejména v USA je poptávka po bateriích tak malá, že Panasonic není schopen uplatnit za oceánem ani svou stávající výrobu a bude americké fabriky používat jako zdroj akumulátorů dodávaných do jeho domácího Japonska.

„Při pohledu na současný trh jsme se rozhodli, že spíše než se fixovat na konkrétní cílové číslo bude důležitější zaměřit se na zisk a určitý podíl na trhu,” řekl k věci generální ředitel Panasonicu Kazuo Tadanobu. Panasonic dnes ve spolupráci s Teslou v USA provozuje dvě továrny a oznámení o výrobě další měl přidat letos. Nyní Tadanobu říká, že v tomto ohledu nemá žádné informace, které by mohl sdílet s tiskem, takže další továrna nejméně pro nejbližší čas zjevně nebude.

Jsou to další projevy chřadnoucího zájmu o elektrická auta, který někteří rádi označují za krátkodobý výkyv. Kdyby tomu tak ale skutečně bylo, firmy kvůli němu nepřehodnocují své plány na roky dopředu. Proto také Reuters informuje o tom, že Tesla ztrácí podporu i dříve velmi optimistických investorů. Nic vyloženě pozitivního se zkrátka nerýsuje ani kdesi v dáli.

 

 Petr Miler

Velmi špatnéŠpatnéPrůměrnéDobréVelmi dobré (22 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

>> Podpora

Svobodný svět nabízí všechny články zdarma. Náš provoz se však neobejde bez nezbytné finanční podpory na provoz. Pokud se Vám Svobodný svět líbí, budeme vděčni za Vaši pravidelnou pomoc. Děkujeme!

Číslo účtu: 4221012329 / 0800

 

>> Pravidla diskuze

Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.

>> Jak poslat článek?

Chcete-li také přispět svým článkem, zašlete jej na e-mail: redakce (zavináč) svobodny-svet.cz. Pravidla jsou uvedena zde.

Sdílet článek:

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*