EU v Praze zvráceně propaguje sama sebe




Sdílet článek:

Lidi se bojí, jestli bude elektřina a teplo a jestli za ně dokážou zaplatit. Vy jejich problém neumíte vyřešit. A není to poprvé. Co jednoduššího, než si zaplatit reklamu plnou klišé.

„To je divný, že dělá reklamu sama na sebe, ne? zeptala se mě dcera, když jsem si v metru fotografoval čtvrtou svítící vitrínu se sebeoslavným plakátem Evropské unie. Stálo na něm „Svoboda, mír a energetická nezávislost. Ty jsi Evropa.“ a unijní vlaječka. Rychle jsem uvažoval, kdo si v politice dělá podobnou sebepropagaci. Jediné, co mi vytanulo na mysli, byla hesla podobně bezobsažná, kterými nás průběžně zásobovaly výlohy obchodů a stěny domů za bolševického režimu. Třeba „V pevné jednotě strany a lidu za světový mír“ (splnění plánu pětiletky, závěrů XV. sjezdu, či jak bylo libo), nebo „Se Sovětským svazem na věčné časy“, případně „Socialistický svaz mládeže, pevná záloha strany“ – bylo toho tolik, že na to nejde zapomenout ani po 30letech. „To máš pravdu, to je hodně divný. Vlastně je to hloupý. A ubohý,“ odpověděl jsem.

Brusel, v době kdy Evropská komise je v energetické krizi úplně mimo a představitelé členských států se sice scházejí, ale bez podstatných výsledků, investuje peníze z plateb členských států do toho, aby dělala v Česku mediální masáž. Slogan „Svoboda, mír a energetická nezávislost“ je přitom idiotský trojnásobně. O svobodném projevu názoru se v prostoru EU dá s úspěchem pochybovat nejpozději od migrační krize v roce 2015. Black Live Matters, covid, změna klimatu, energetika – to jsou příklady dalších témat, o nichž se v hlavních médiích dá projevovat pouze dle neoficiálně oficiální doktríny. Mluvit o míru, když na Ukrajině je osmý měsíc válka, u které nikdo neví, kdy skončí, nebo kdy se rozšíří je také „mimo mísu“. Leda by k němu současní představitelé unie doplnili něco ve smyslu „mír bude, protože Rusku vždy ustoupíme, kam bude chtít“. A mluvit o energetické nezávislosti je z těch tří bodů největší drzost a největší lež. Protože Brusel nutí energeticky nezávislé Česko a Polsko (nejen je, také Francii atd.) k tomu, aby se staly energeticky závislé na počasí a dovozu technologií z Číny. O současné bezprecedentní energetické krizi, jež je důsledkem unijního Green Dealu ani nemluvě.

Obdobně se dají rozebrat i další bruselské reklamy, které obsahují tyto perly: „Demokracie, diverzita a ochrana klimatu. Ty jsi Evropa.“ nebo „Jednota, bezpečnost a obnovitelná energie. Ty jsi Evropa.“ případně „Stabilita, úcta a zelená transformace. Ty jsi Evropa.“ Dva ze čtyř plakátů mají motiv OZE, všechny pak heslo You Are EU. To asi proto, aby o působení nebyl ochuzen ten, kdo neumí česky. O tom, co je hlavním cílem téhle sebechvalné kampaně, je jasno. Jde o „přechod na obnovitelné zdroje“. Brusel má tedy tu drzost, že lidem vnucuje reklamou něco, na co sám – tedy Evropská komise – dosud nedokázal předložit dopadové studie, což je přitom jeho povinnost.

Tvrzení „Ty jsi Evropa“ je dnes úplně stejnou lží, jako dřívější bolševické tvrzení, že „všechna moc pochází z lidu“. Tehdy veškerou moc měla komunistická partaj, dnes ji už skoro celou má Brusel.

Děti vidí věci tak, jak jsou. Nám dospělým by proto mělo dojít, že s Evropskou unií je fakt něco divného, když dělá reklamu sama sobě. Myslím, že když už cítí, že musí dělat reklamu sama sobě, potřebuje reformovat. Rychle a pořádně.

 

 

Velmi špatnéŠpatnéPrůměrnéDobréVelmi dobré (12 votes, average: 4,92 out of 5)
Loading...

>> Podpora

Svobodný svět nabízí všechny články zdarma. Náš provoz se však neobejde bez nezbytné finanční podpory na provoz. Pokud se Vám Svobodný svět líbí, budeme vděčni za Vaši pravidelnou pomoc. Děkujeme!

Číslo účtu: 4221012329 / 0800

 

>> Pravidla diskuze

Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.

>> Jak poslat článek?

Chcete-li také přispět svým článkem, zašlete jej na e-mail: redakce (zavináč) svobodny-svet.cz. Pravidla jsou uvedena zde.

Sdílet článek:

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*