Už po dva měsíce se v Americe bouří rodiče a masivně protestují proti výuce „Kritické teorie rasy”, která ovládla univerzity, Demokratickou stranu, Bidenovu vládu, hlavní média a nyní proniká i do základních škol. K dnešnímu dni ji zakázalo vyučovat devět států a sedmnáct dalších chystá podobnou legislativu.
Odmítám obvinění své vlasti ze systémového rasismu, ten se týkal segregovaných škol i oddělených jídelen a internačních táborů pro Japonce. Nepatrný počet izolovaných případů za celá desetiletí není systém. Zeptejte se kterékoli dívky, která vyšla ze školy, zda za těch třináct školních let slyšela od svých učitelů a spolužáků rasistickou narážku, nebo zažila nějaké příkoří. V 60. letech, jsme systémový rasismus proti černochům zlikvidovali. Tvrdit něco jiného je degradace našich dějin a v ničem nepomáhá pochopit společenské problémy. O naprostém opaku svědčí dlouhodobá politika anti-diskriminace (affirmative action).
Odmítám definici systémového rasismu, podle níž je nerovné profesní, sociální a společenské postavení černochů důkazem vlády bělošské nadřazenosti a útlaku. Taková nepodložená tvrzení by měla škola jako Brearly odmítat, protože zjevně protiřečí racionálnímu, vědeckému poznání…
Odmítám mandatorní anti-rasistické kurzy pro rodiče… Tato primitivní školení jsou padlá na hlavu a považoval bych je za nejapné, i kdyby se vykládala dětem v mateřské škole.
Odmítám pusté nevhodné a fanatické užívání výrazů jako spravedlnost, různorodost a inkluze … Odmítám cenzuru knih, marxistickou frazeologii a indoktrinaci, jež připomíná čínskou kulturní revoluci, škola má pěstovat intelektuální otevřenost a svobodu myšlení a nevnucovat dětem falešnou představu, která rozděluje společnost na oběti a utiskovatele.” …..
Mocná je síla slov, když narazí na pravdu. Akademičtí zastánci „kritické teorie” se brání a argumentují nepoctivě, když tvrdí, že teorie systémového rasismu nenapadá nikoho osobně, běloši jsou podle ní nositeli útlaku nevědomky, každá společnost má privilegované a znevýhodněné, dějiny se mají učit kriticky a cenzurovat školní výuku odporuje liberalismu.
Stačí ovšem nahlédnout do encyklopedie. Zásady kritické teorie rasy jsou podle jejich autorů tyto: „(1) Rasa je sociální konstrukce, není biologická. (2) Rasismus Ameriky není ojedinělý, je každodenní zkušeností barevných. (3) Jejich znevýhodněné postavení je v zájmu dominantních bělochů. 4) Barevné menšiny trpí podle potřeb bělochů stále se měnícím stereotypům. A jen ony mohou svědčit o rasismu.” Tolik Britannica.
Na rozdíl od intelektuálů, kteří podle J. M. Bocheńského (Slovník filosofických pověr) jsou schopni uvěřit každému nesmyslu pod sluncem, se američtí konzervativní rodiče zastrašit nedají. Tak jako Gutmann dobře vědí, s jakým obviněním přicházejí jejich děti ze školy. Nejde jen o kritický přístup k nešťastným dějinám. Jde o nenávistnou ideologii. Zdůrazňování rasy jako základní lidské identity, by multietnickou Ameriku dovedlo k rozpadu.
Buďte první kdo přidá komentář